מה מזמינים היום: הטאקו הטוב בעיר הגיע לוולט. אבל אין טאקו

ברבקואה כמו שברבקואה צריך להיות. לוס גרינגוס (צילום: יחסי ציבור/וולט)
ברבקואה כמו שברבקואה צריך להיות. לוס גרינגוס (צילום: יחסי ציבור/וולט)

הטאקו של לוס גרינגוס כל כך טוב, שהוא הפך מפופ אפ ללוקיישן קבוע בשוק הכרמל, ועכשיו כשהוא נוחת בוולט - ההתרגשות רבה. רק בעיה אחת: אין טאקו במשלוחים. פרס הניחומים שלכם הוא בוריטו נפלא עם רטבים אסיאתיים מפתיעים. תגידו תודה מוצ'אצ'וס

7 בספטמבר 2023

לא צריך להתבייש להודות: טאקו תפור עלינו. לקח לזה שנים רבות, במה שנראה כנפילת האסימון האיטית בהיסטוריה, אבל עושה רושם שבשנים האחרונות הפנים הסועד הישראלי שטאקו מקסיקני הוא בעצם לאפה קטנה, שבמרכזה מניחים מיני בשרים ותוספי טעם מתפוצצים מחריפות אקזוטית, מקפלים ותוקעים בשלושה ביסים. מה יותר מתאים לנו מזה? כלום.

לכן שמחנו כל כך לגלות שבשבוע שעבר הצטרפו לוולט הלוס גרינגוס, דוכן הפופ-אפ טאקו האימתני משוק הכרמל שהפך לשוכן קבע בכתובתו החדשה ברחוב חבשוש. הלוס גרינגוס כבשו את ליבנו מיד עם נחיתתם בשוק, שני חברים שגדלו בניו יורק ולוס אנג'לס ולעסו טאקו מיום היוולדם, עם גרסה מעודכנת וקוסמופוליטית יותר של הטאקו המסורתי וטורטיות שמוכנות במקום. למרבה הצער, טאקו לא נוסע טוב במשלוחים, אלא אם מפרקים אותו לקופסיות ומטילים עליכם את מלאכת הרכבתו, שהיא בעצם כל הסיפור בטאקו ועליכם אנחנו הרי לא סומכים, אז בקיצור – אין טאקו.

מקסיקני, אמריקאי ואסיאתי בצלחת אחת. לוס גרינגוס (צילום לירן לוינוביץ)
מקסיקני, אמריקאי ואסיאתי בצלחת אחת. לוס גרינגוס (צילום לירן לוינוביץ)

ואם כך, מה יש? בוריטו כמובן. שהוא הרי בעצם לאפה קצת יותר גדולה מטאקו, ואפילו מגולגלת כמו לאפה. הסיפור הוא כמובן מה שמסתתר בבפנוכו של הבוריטו, ובלוס גרינגוס מצטיינים בברבקואה כמו שברבקואה צריך להיות: המילוי המקסיקני הקלאסי שמבוסס על בשר מפורק ועסיסי בבישול ארוך וטעמים עמוקים, כשהוא מלווה בפיקו דה גאיו, אורז ושעועית וסלסה חריפה. מה יותר מתאים לנו מזה? כלום, אמרנו לכם.

יום אחד יגלה המין האנושי איך שולחים טאקו במשלוח. לוס גרינגוס (צילום: ניב טובול)
יום אחד יגלה המין האנושי איך שולחים טאקו במשלוח. לוס גרינגוס (צילום: ניב טובול)

מנה מומלצת? בוריטו ברבקואה (55 שקלים), הרגע אמרנו לכם, תתרכזו. גם הבוריטו קרנה אסאדו (רצועות סטייק) מוצלח, ומוגש למרבה התדהמה עם סלסה תאילנדית (59 שקלים).
יש אופציה לטבעונים? ברור. יש בוריטו ספיישל טבעוני עם פטריות פורטבלו (ורוטב קוריאני!) ב-55 שקלים. קצת בא לנו עליו גם בלי להיות טבעוניים.
איך מזמנים? וולט, נו, אתם אשכרה לא מקשיבים.
ואם לא בא לי? אין לנו איך לעזור לכם. אה, רגע, יש בעצם את רשימת המשלוחים הכי טובים בתל אביב שלנו, אבל אנחנו לא בטוחים שאנחנו מעוניינים לחלוק אותה עם אנשים שלא אוהבים בוריטו. מחפשים משהו קצת יותר ביתי ומנחם? אתמול כתבנו על גורמה סבזי משוק לוינסקי ומאז אנחנו חולמים על גונדי.