מה מזמינים היום: הקובה האגדית של שוק התקווה הגיעה לוולט

הקובה של דוד חביב (צילום: אנטולי מיכאלו)
הקובה של דוד חביב (צילום: אנטולי מיכאלו)

יש סיכוי טוב מאוד שגם אם אתם תל אביבים כבר 20 שנה, אתם עדיין מפספסים את שוק התקווה ואת כל האוכל המצוין שיש בו. אבל אנחנו תכף בצהרי יום ראשון, לא בדיוק זמן להגיע לשוק, אבל כן זמן טוב לגרום לשוק להגיע אליכם - ולהזמין את הקובה של דוד חביב

תקשיבו לנו ותקשיבו לנו טוב: יש סיכוי טוב מאוד שגם אם אתם תל אביבים כבר 20 שנה, אתם עדיין מפספסים את שוק התקווה ואת כל האוכל המצוין שיש בו. אז נכון, קצת מוקדם בשבוע לדבר עכשיו על לעשות תוכניות לפנות את בוקר שישי ולחצות את איילון לטובת סיבוב בשוק הזה (אבל כשתעשו זאת, יש לנו את המדריך בשבילכם), אבל יש לנו חדשות טובות שרלוונטיות מאוד כבר עכשיו לכם היום בצהריים של עוד יום שהוא לא בדיוק חורף, אבל הוא גם בטח לא קיץ, בקיצור – יום ממש טוב לטרוף לצהריים קערה של קובה סלק צפות במרק ורדרד חם, או אולי בכלל לטרוף קובות מטוגנות עם מילוי בשרי מעולה? כל האופציות האלו ועוד רלוונטיות לכם עכשיו כי יש שחקן חדש בוולט והוא חביב מרכז הקובה. או מרכז הקובה של דוד חביב. או מרכז הקובות של דוד חביב – בקיצור, כמה קובות, ככה גם שמות.

מרכז הקובות של דוד חביב (צילום: ניב טובול)
מרכז הקובות של דוד חביב (צילום: ניב טובול)

ניב טובול, שסקר עבורנו את שוק התקווה (במדריך שהלינק שלו מופיע בפסקה הקודמת), כתב עליו כך: "לבקר בשוק בלי לחטוף קובה חם? זה לא מתקבל על הדעת. מזל שבהמשך השוק תמצאו את מרכז הקובה של דוד חביב, שם ניתן למצוא כמעט את כל הספקטרום של הפלא הזה שנקרא קובה – מבושלות במרק או מטוגנות, מאורז או מסולת, לצד טחינה סמיכה וסלט חריף. כולן מחכות חמות על הדוכן, בלי שם אפשרות להתעלם מהן. ההמלצה כאן היא לקחת קצת מכל סוג, לטעום ממגוון המעטפות והמילויים של הקובה, לצד טחינה וסלט עגבניות בצל ופלפל חריף. מנעד הטקסטורות ועוצמת הטעמים של הקובה הזה היא ללא ספק תצוגת תכלית של אוכל שוק כמו בספרים". ועל הדרך יש גם סמבוסק, סיגרים, קציצות ירק (מעולות) ואפילו קצת שיפודים, אבל עם כל הכבוד – אתם פה בגלל הקובה.

מנה מומלצת? קובה סלק היא כנראה הסלב של עולם הקובות, אבל אנחנו אנשים של קובה חמוסטה בלב החמצמץ שלנו (50 ש"ח לצלחת של 4 יחידות, עם מרק ואורז כמובן). וכמובן כל המטוגנות למיניהן (10-25 ש"ח לחתיכה, אבל הן גדולות).
יש אופציה לטבעונים? בהחלט. גם הקובה סלק וגם הקובה חמוסטה מגיעות בוורסיה טבעונית עם מילוי פטריות (50 ש"ח, כנ"ל), ויש גם קציצות ירק וסמבוסק במילוי חומוס (15 ש"ח ליחידה) – הן לא מסומנות ספציפית כטבעוניות ומההיכרות שלנו עם המנות האלו באופן כללי יש סיכוי לא רע שיש בהן ביצה, אבל הן בהחלט בטיחותיות לצמחונים שבינינו.
איך מזמנים? וולט, תןביס, משלוחה.
ואם לא בא לי? אין שום בעיה – רוצים קלאסיקה מסוג אחר לגמרי? קחו את ההמבורגר של המיטבר. עוד דברים? ובכן, יש מלא ברשימת המשלוחים הכי טובים בתל אביב שלנו.