מה עושים היום? המלצות המערכת. יום ב' (27.7)

תערוכה בז'אנר ריקני והמופע המשפחתי בעקבות ולדימיר ויסוצקי: התפנה לכם זמן אבל אתם לא יודעים איך למלא אותו? כל הדברים שכדאי לעשות היום

מתוך התערוכה "vantias"
מתוך התערוכה "vantias"

"Vanitas"

מעבר לתפקודו הנוכחי כמקום מפלט לסטודנטים אומללים לפני מבחן, הכולי עלמא תורם את חלקו לקהילה בכך שהוא נותן הזדמנות לאמנים צעירים להציג את יצירותיהם לראשונה בפני קהל. השבוע תיפתח במקום תערוכת הביכורים של הצלמת רותם לבל – המוכרת בעיקר כצלמת אופנה עסוקה – והציירת גל שינדלר. השתיים יחזרו לז'אנר הוואניטס ("ריקנות" בלטינית) מימי הרנסנס, כדי לדון במשמעותם של חיי אלמוות אל מול הריקבון שבחלוף הזמן. העבודות שלהן יבחנו את הרלוונטיות של עולם הדימויים הזה לעולם המודרני, שבו הריקנות, לדבריהן, היא החטא של כולנו. נשמע קצת כבד? אל דאגה. כבר זיהינו באחד הציורים ליצ'י שממש דומה לכוס.
כולי עלמא, 21:00

ולדימיר ויסוצקי מדבר עברית

איזה צוות משפחתי ביזארי. בני משפחת אמיתי – האב יגאל, האם תמרה והבן דני – שטים בעולם האמנות זה זמן מה, בעיקר בפרויקט חייהם: תיאטרון הפרינג' החיפאי. אך אחרי כ־17 שנים בצפון יצאו בני המשפחה להרפתקה משותפת וייחודית בעקבות יצירותיו של האייקון הסובייטי ולדימיר ויסוצקי. לא, זה לא ההוא מהתה, זה ההוא שמעביר צמרמורת של רוחות שינוי בכל חבר בעל שורשים רוסיים שתזכירו את שמו באוזניו. בגרסה החדשה של המופע הוסיפו גם שירים של בולאט אוקודז'אבה, אחד מאבותיו הרוחניים של ויסוצקי עצמו. מי יודע, אם ימשיכו לטייל כך בזמן אולי יגיעו לרוסי הראשון בהיסטוריה. בטח גם לו קראו אלכסנדר.
לפרטים על המופע