מה עושים היום? המלצות המערכת. יום ד' (19.8)

חגיגת היפ הופ, הופעת גראנג' Fאנקית וערב שירה של שלום גד: התפנה לכם זמן אבל אתם לא יודעים איך למלא אותו? כל הדברים שכדאי לעשות היום

19 באוגוסט 2015

מסיבת ההפתעה של עסק שחור

עבור לא מעט אנשים, תוכנית הרדיו "עסק שחור" הייתה בית. טעם מוזיקלי שחור ומובחן בצד חוש הומור פרוע וחד יצרו שעתיים שבועיות של רדיו שהיה אסור לפספס. נוסף על הנאה הגדולה מדובר בערש תרבות ההיפ הופ הישראלי, ובדיוק בזמן לחגוג את הרנסנס שהז'אנר חווה הקיץ, הגיעו קוואמי ולירון תאני לחגוג מסיבת הפתעה מיוחדת של העסק – כולל כמות מופיעים פסיכית שמפאת חוסר המקום לא נפרט. רק תחשבו על כל מי שעושה ראפ בישראל, ועכשיו תחשבו על כל מי שעושה ראפ טוב בישראל, תוסיפו לזה עוד קצת רגאיי וסול – ואתם בכיוון הנכון אבל עוד לא שם. תהיו בטוחים שזו תהיה חגיגה מיתולוגית. קוד הכניסה הוא הטלמייסר.
בארבי (קיבוץ גלויות 52), 20:30, 60־80 ש"ח

ŽONIKA

אנחנו מרגישים צורך להגיד את זה כבר עכשיו – אין לנו שבץ. הסיבה למשנה הזהירות היא פשוטה – אנחנו הולכים להמליץ לכם לשמוע את זוניקה מארחים את שלנדא. ואנחנו היינו בטוחים שזוניקה שלנדא הוא פתגם ביידיש שמתורגם בחופשיות ל"כל המחתל חתול, סופו להפיל פיל", אבל ניחא. ערבוב בין רוק פסיכדלי לגראנג' בועט ו־Fאנק מפנק נשמע הרבה יותר טוב מערב שירה ביידיש. אבל רק לשם האיזון, נזכיר לכם פתגם יידישאי אמיתי: "אויב אַלע זאגן 'שיכור' – לייגט מען זיך שלאפֿן", המתורגם בחופשיות ל"אם כולם אומרים 'שיכור' – הולכים לישון". רגע, מה?
לבונטין 7, 22:30, 30 ש"ח

"ראיתי צפור נדירה לוחצת על פֶּדָל דיסטוֹרְשֶׁן"

בזמן שקבוצות שירה בעלות אג'נדות חברתיות־פוליטיות מתקוטטות כדי ללכוד את תשומת לבו של הקורא בזירה הקטנה ביותר בעולם, משורר הרוק שלום גד הצליח לבד לבנות סביבו קהל לא קטן של מעריצים שעונה על החתך האנושי של גיבורי שיריו. גד כותב על עולמם של אנשי קצוות, אנשי פריפריה ומרכז, אנשים שבאו לכאן ממדינות מעבר לים, הפכו קשי יום ומתקשים למצוא מקום בעולם הקפיטליסטי שסוגר עליהם מכל עבר. אוקיי, נשמע בערך כמו כמעט כל מי שחי במדינה הזאת. אחלה טווח של קהל יעד! בערב מיוחד שיוקדש לשיריו הוא ישוחח על יצירתו עם חוקרת הרוק הישראלי ציפי גוריון ועם הכותב והיוצר שועי רז.
סיפור פשוט (שבזי 36), 19:00, 60־70 ש״ח

"חזאי הטרנדים"

עמוק בפנים כולנו קורבנות אומללים של טרנדים. בעצם, למה עמוק בפנים? זה חרוט לנו על המצח. טרנד, מעצם הגדרתו, הופך לשחוק ברגע שעליתם עליו. לא חשוב תוך כמה זמן זה קרה, ברגע שעליתם עליו הוא כבר שחוק, טחון, מאוס והופך אתכם לפתטיים. אז לא הייתם רוצים לדעת מיהם האחראים הישירים להפיכתכם ליצורים חסרי טעם אישי שאינו עולה בקנה אחד עם טעמם של כל הסובבים אתכם? הדוקו האמיץ הזה יציג בפניכם את חזאי הטרנדים ויראה לכם כיצד נולד טרנד ומתי כדאי או לא כדאי לרכוב עליו. שמישהו יעניק ליוצר הסרט הזה אוסקר ומיד!
yes דוקו, 22:00