מה עושים היום? המלצות המערכת. יום ה' (13.8)

חגיגה אלקטרונית בתדר, מסיבה אירווזיונית בבוטלג, שוגייז בלבונטין ומחול בנחמני: התפנה לכם זמן אבל אתם לא יודעים איך למלא אותו? כל הדברים שכדאי לעשות היום

אתניקס. צלם: פיני מוזס סילוק
אתניקס. צלם: פיני מוזס סילוק
13 באוגוסט 2015

Teder Freq Show

הלוקיישן החדש של התדר עבור הפעימה השנייה של העונה, עמוק בתחת, מסתמן כהרבה יותר מסיבתי וכפחות מקום לשבת בו, לשתות אלכוהול קריר ולהתמנגל עם עצמכם. הפעם החגיגה נדחסת למרתף של אבן גבירול לחגיגה חשוכה בהרבה, שמצד אחד מגבילה את האוויר ומצד שני מאפשרת לנו לרקוד בלי להביך את עצמנו. לכן גם הפן המוזיקלי נוטה הפעם להיות מסיבתי בהרבה, ובחמישי המוטיב יהיה אלקטרוני להפליא – הופעות של KerenDun , Dorj ,The Models ,TV Out ואפיק ניסים, שיסתיימו במסיבת דיסקוצימר מסורתית שגם ככה עמדו לחגוג בתחת, רק שהפעם קשקושי הדולפינים האלקטרוניים שלהם ימותנו בעזרת אנשי התדר.
תחת, 22:00, 20 ש"ח

מסיבת אבבא 1984

לקראת הגעת המחזמר "Mamma Mia" שירוץ בארץ בחודשים הקרובים, חוגגים בבוקסה את הרביעייה השבדית הכי גדולה מאז "פטישים שבדיים 4: הנקמה". קלאסיקות האירוויזיון יפוצוצו את הרמקולים וכולם ינסו להראות שהם הדנסינג קווין האמיתית. טל ארגמן, צח זמרוני ועידן גבריאל ידאגו להזרים את המים לווטרלו, לסמס SOS ולשים את הו מאמא במאמא מיה.
בוטלג, 23:30, 30־50 ש"ח

30 שנים לאתניקס

זה שלושה עשורים שלהקת אתניקס מייצרת שירי פופ מושלמים, מוזיקה ארץ ישראלית ממשית עם מבנה קליט ומילים שלא מביישות אף משורר. ובכל זאת, מה שעושה היום רעש יותר מכל הוא היציאה מהארון הביסקסואלי של זאב נחמה. משעמם. מצדנו שייצא מהארון הזאופילי, כל עוד הוא ממשיך לייצר מוזיקה טובה כל כך. בהופעה חגיגית בהיכל התרבות יחגגו 30 חברי הלהקה בהופעה חד פעמית. ותביאו קצת דינרוס, אבל באמת לא יותר מדי.
היכל התרבות, 21:00, 104־304 ש"ח

ועדת חריגים

לא ברור מה בדיוק הוביל להתעוררות סצנת השוגייז בישראל, אולי גל נעליים חדש ונאה לבהות בו ואולי סתם רצון לחור אחיד ויציב באוזן. כך או כך, אנחנו מעודדים. גלי סאונד מתגלגלים לעבר הקהל, ערמות שיער בכמות משתנה מתנדנדת על הבמה באדישות ושירה כל כך חלומית, עד שנדמה שהסולן מדבר משנתו, אבל המכלול פשוט עובד. ועדת חריגים הם בהחלט הטובים ביותר בתחומם – גם מצליחים בחו"ל, גם מהדהדים את קולם בשפה העברית וגם נשארים נאמנים לחוקי הז'אנר. בואו לראות אם יש להם נעליים יפות בהשקת אלבומם החדש!
לבונטין 7, 21:30, 50 ש"ח

"Face To Face"

במופע המחול הזה ינסו להבין מדוע שם התואר "לוחם" הוא תמיד גם פועל בזמן הווה. הטענה היא שמפאת תכסיס מרושע של שפה בת 4,000 שנה נעלם ההבדל העדין בין המשמעויות, ובשם התואר "לוחם" קועקעה לנצח חובת הפעולה האלימה. טוב, ברור שמדובר כאן בבעיה הרבה יותר גדולה. בעיה חמורה של אפליה! קחו למשל את שומר, חופף, אופה, מדביר. איך קרה שהעברית המרושעת הזאת מכפיפה אותם באמצעות שם התואר שלהם לפעולות בזמן הווה? בואו פשוט ננסח זאת כך, אם אנחנו כותבים, האם זה אומר שאנחנו רוצים לכתוב עכשיו? והרקדנים האלה, לעומת זאת, פועלים בחסות עמימות הדדליינים ששם התואר שלהם מאפשר ומטיפים לנו על אלימות!
תיאטרון נחמני (נחמני 4), 20:30, 80 ש״ח

"T-Art"

במוזיאון תל אביב משיקים פרויקט מיוחד בשיתוף קסטרו שמבקש לחבר בין עולם האמנות הישראלית לבין עולם האופנה. האמצעי: להדפיס 19 יצירות מתוך אוסף האמנות הישראלית של המוזיאון על חולצות. לא שמחנו כל כך לקבל יצירות אמנות על טי שירט מאז בננת הוולווט אנדרגראונד של אנדי וורהול. הערב יעסוק בנושא סדר/ אי סדר, ובמבואת רפפורט תוצג עבודת וידיאו וסאונד של רן סלוין.
מוזיאון תל אביב, 21:00