מה עושים היום? המלצות המערכת. יום ה' (30.7) – ערב ט"ו באב

כל הבילויים הרומנטיים לערב ט"ו באב ועוד בילויים לרווקים: התפנה לכם זמן אבל אתם לא יודעים איך למלא אותו? כל הדברים שכדאי לעשות היום

יום האהבה. צילום: אלירן ניסן
יום האהבה. צילום: אלירן ניסן

אהבה בעיר הגדולה

אנחנו לא מצליחים להבין איך נפלה ההחלטה המשוגעת לקיים את חגיגות האהבה העבריות בפאקינג יולי־אוגוסט. ברצינות, איך חג של שוקולד וחיבוקים יכול להתקיים בשואה אקלימית כזאת? מיהן אותן בריות הזויות שנהנות לשלב ידיים מזיעות וחלקלקות לאור שקיעה לוהטת? וב"לוהטת" אנחנו מתכוונים לכדור אש שממס את השורשים של השיער. אבל כנראה רק אנחנו לא מבינים, כי נראה שאנשים רבים בתל אביב נהנים מחג האהבה, ללא קשר לתנאים הקשים שבהם הוא נחגג. לרגל החג יתקיימו אירועי "אהבה בעיר הגדולה" ב־14 אתרי מורשת בעיר ויאפשרו הצצה, דרך אמנות הדיבור, התיאטרון, המחול והשירה לסיפורי האהבה הגדולים של האומה. מידע על כל האירועים אפשר למצוא באתר של המועצה לשימור אתרי מורשת בישראל. חג זיעה שמח!
ברחבי העיר, 18:00־22:00

תערוכה ארוטית לרגל ט"ו באב

בעוד ברחבי העולם חוגגים כבר מאות שנים את העירום והארוטיקה באמנות עם שלל חלקי גוף חשופים שמתנדנדים להם על קנבסים, האמנות הישראלית הציגה קיפאון מביך למדי בנושא הזה, ורק לאחרונה התחלנו לראות בולבולים מפוארים מוצגים לראווה בחללי הגלריות. לכבוד יום האהבה ייערך ערב חד פעמי שכולו שיר הלל לאהבה ולארוטיקה באמנות, כלומר לעירום. באמנים המציגים: אורי ליפשיץ, רועי רוזן, אסד עזי, בזוקה ג'ו, גיא און, זויה צ'רקסקי, חנה סהר, יאן ראוכוורגר, משה גרשוני ועוד. עזבו אתכם מערב פורנו עצוב לבד עם עצמכם וצאו לגלריה לערב פורנו שמח בחברותא.
גלריה פחות מאלף (אברבנאל 60), 19:30

שרים וקוראים אהבה

אחד הדברים המבריקים באמת ב"שירה על הדרך" הוא שהפרויקט הזה מאפשר לכם להישמע חכמים בלי שתיאלצו לנבור באנתולוגיות, לשטוף את הפיד שלכם בזעם מזרחי־פמיניסטי־חברתי־כלכלי־קוטג'י, לקנות כתבי עת שהזמן בין פרסום הגיליונות שלהם עלול להגיע לשנה, לבוא להשקות שבהן כולם שותקים או מגמגמים כי הם בכלל אנשי המילה הכתובה. כל זה נחסך מכם. ב"שירה על הדרך" זה פשוט שם, בפנים שלכם, ליטרלי בפנים שלכם. אתם מחכים לאוטובוס שעה וחצי, אז מה, לא תקראו כמה שורות על הזגוגית בתחנה? בערב ט"ו באב ייקחו את הפרויקט צעד קדימה: ברחבת הסינמטק יקריאו וישירו שירי אהבה של מיטב משוררינו: מאיר ויזלטיר, תהילה חכימי, אגי משעול, עודד כרמלי, אלי אליהו ויהודית קציר. המשמעות של זה היא שתוכלו להגיע בערב אחד להספק ש"אנשי תרבות" מגיעים אליו בשנה. מבריק!
רחבת הסינמטק (שפרינצק 2), 20:00

Suede

מישהו יכול להסביר אחת ולתמיד למה אנחנו אוהבים כל כך בריטפופ בארץ? הרי אין לנו את מזג האוויר המלנכולי, את ההידור הציבורי המוגזם או את הדקדנטיות הבריטית שהובילה למלודיות המתוקות ולגיטרות החורקות, אז מה גורם המשיכה הגדול? האם זה התסרוקות? זה בטח התסרוקות. כך או כך, סוויד – אחת מלהקות הבריטפופ המצליחות והאהובות ביותר – מגיעה בחמישי לביקור בארץ, ארבע שנים לאחר ביקורה האחרון. אז התסרוקות הן כבר לא אותה ערמת שיער, אבל כבר התרגלנו למוזיקה.
לפרטים על האירוע

"צנזורע"

בגלריה משונע גאים, כמו תמיד, להיות אזרחים טובים וליישר קו עם המדיניות והציפיות שיש למשרד התרבות מהאמנים הפעילים במדינתנו. לפיכך תוצג שם התערוכה הקבוצתית "צנזורע", שאין לנו ממש מושג מה הולך להיות בה, אבל אנחנו די בטוחים שהיצירות שיוצגו בה יהיו הכל חוץ ממצונזרות. בערב הפתיחה תוכלו לצפות לנאומים, הרמת דגל, מיצגים, עבודות פלסטיות, הופעה חיה וכו'. ויש עוד סיבה טובה להגיע בערב הראשון: סביר להניח שאחריו תרד התערוכה כי יסגרו להם את הגלריה (אנחנו לא נגיד מי…). ישתתפו ויציגו: רייסקינדר, אסי משולם, נטלי כהן וקסברג, שחר מרקוס, נטעלי פלדסמן, אנטון אברמוב, אורן פישר ועוד.
גלריה משונע, 20:00, נעילה ב־8.8