מה עושים בראשון: תיאטרון לכולם, קוקטיילים ומשפחת המלוכה

דברים שכדאי לכם לעשות בראשון: מתחממים לקראת חנוכה עם הצגת ילדים | הרצאה על ראשוני העיר | הרצאה לחובבי "הכתר" | מערבבים עם אדי ניומן

מתוך ההצגה "אחים ואחיות"
מתוך ההצגה "אחים ואחיות"

התרבות בתל אביב לא מתה. מדי יום נפרסם כאן בשעות הבוקר את לו"ז אירועי התרבות המומלצים שבכל זאת מתרחשים תחת משבר הקורונה, כדי לתת רוח גבית ליוצרים וליוצרות שהם הלב הפועם של העיר הזאת. את כל אירועי "העיר לא מפסיקה", עונת התרבות של עיריית תל אביב-יפו, תוכלו למצוא כאן.

16:00 תיאטרון ילדים: "הסופגניה של סבא"

במסגרת פעילויות "יוצאים החוצה" תתקיים ההצגה "הסופגניה של סבא" בדק שלמרגלות בנייני רביעיית פלורנטין. רגע לפני חנוכה, מתברר כי סופגניה שובבה אחת הצליחה לחמוק מחלון ביתם של סבא משה וסבתא מרים. כעת עלינו למצוא אותה לפני שהיא נופלת למלכודת שטומנים לה השואלים. ההצגה בשיתוף הילדים ומיועדת לגילאים 2-7. בתשלום סמלי של 15 ש"ח, בהרשמה מראש.

16:00 תיאטרון: פסטיבל ג'אפה בגשר

פסטיבל ג'אפה של תיאטרון גשר נמשך גם השבוע עם לוח הופעות ואירועים – באונליין וגם במרחב הציבורי. היום למשל תוכלו ליהנות מהצגות אונליין דוגמת "שפת אם מאמע לושן" באידיש, "אם ובנה", "אחים ואחיות" ועוד. אם יותר בא לכם על להיות חיות לילה, ובכן – תוכלו להצטרף לסיור הלילי "התחפשתי לחתול רחוב" בעקבות סיפוריו הקצרים של המחזאי נסים אלוני. לפרטים נוספים ורכישת כרטיסים.

18:00 הרצאה: על ראשוני תל אביב

מתעניינים בהיסטוריה המקומית? ד"ר נחמיה שיף יעביר הערב הרצאה מרתקת על ראשוני העיר תל אביב דרך הזום. היא תעסוק בקורות חייהם של חייקיל ושרה טובה שיף, מראשוני אגודת אחות בית, על תרומתם הייחודית לייסודה של העיר ועל נסיבות פרישתם מהאגודה. בתשלום של 20 ש"ח, לפרטים נוספים.

20:30 הרצאה: על משפחת המלוכה הבריטית

למי שצפה בעונה החדשה של הכתר וגם למי שלא: כתב ידיעות אחרונות בבריטניה יניב חלילי יעביר הרצאה מקוונת על קורותיה של המשפחה הכי מפורסמת בעולם, למעט הקרדשיאנז. מה אוהבת המלכה לעשות כדי לשמור על שפיותה? האם הנסיך צ'ארלס באמת אימלל את חייה של דיאנה? מה חושבות מייגן וקייט אחת על השנייה? ובכלל, איך נראה ארמון בקינגהאם מהצד הנכון של הגדר? תודו שנשמע מעניין. בחינם, לפרטים נוספים

20:30 אוכל ושתיה: סדנת קוקטיילים בקאב-קם

המיקסולוג המהולל אדי ניומן ידריך בסדנא אקסקלוסיבית במסעדת קאב-קם בלינקולן על אומנות הקוקטיילים. מדובר בחלק מפרויקט שילווה אותנו בדצמבר – "תושבים מרצים לתושבים עסקים". במהלך הסדנא יסביר אדי כיצד לרקוח קוקטיילים נבחרים מתפריט הקוקטיילים של המסעדה התאית, וגם יתבל בסיפורים מעניינים מאחורי הבר. 100 ש"ח למחזיקי דיגיתל, לפרטים נוספים והרשמה.

המשקשק המיתולוגי של תל אביב. אדי ניומן בקאב קם (צילום: אלי כרמי)
המשקשק המיתולוגי של תל אביב. אדי ניומן בקאב קם (צילום: אלי כרמי)