מה עושים היום: סנטה קלאוס מגיע לעיר והרפתקה לילית ביפו

דברים שכדאי לעשות הערב (שני): הרפתקת אודיו לילית ברחובות העיר בעקבות נסים אלוני | סרט ערבי בפסטיבל סולידריות | תערוכת אנימציה באברהם הוסטל | הסרט הלהט"בי הישראלי החדש "15 שנה" בהקרנת אונליין

מאירים את יפו (צילום: אילן ספירא)
מאירים את יפו (צילום: אילן ספירא)

התרבות בתל אביב לא מתה. מדי יום נפרסם כאן בשעות הבוקר את לו"ז אירועי התרבות המומלצים שבכל זאת מתרחשים תחת משבר הקורונה, כדי לתת רוח גבית ליוצרים וליוצרות שהם הלב הפועם של העיר הזאת. את כל אירועי "העיר לא מפסיקה", עונת התרבות של עיריית תל אביב-יפו, תוכלו למצוא כאן.

17:00 כריסמס: סנטה קלאוס בדרך ליפו

עץ חג המולד בכיכר השעון ביפו יודלק הערב חגיגית, ויתן את האות לשלל אירועי כריסמס וחנוכה בשכונות יפו, במהלכן יגיע גם סנטה עצמו ביום ראשון הבא לחלק מתנות לילדי העיר. בכיכר השעון יוצבו גם מיצבי אור להנאת הציבור. עוד פרטים על אירועי "מאירים את יפו" תוכלו למצוא כאן.

18:00 תיאטרון: התחפשתי לחתול רחוב

הרפתקה עירונית לילית במסגרת אירועי ג'אפה פסט של תיאטרון גשר: סיור אודיו עלילתי ברחובות העיר בעקבות חייו ויצירתו של נסים אלוני, המציג את תל אביב כארץ פלאות חלומית גדושה דמויות ססגוניות. אורך הסיור כ-45 דקות בסביבת תיאטרון גשר ובשכונת ילדותו של ניסים אלוני, מומלץ במיוחד בשעות החשיכה. רכישת כרטיסים כאן. 

19:00 אנימציה: תערוכה באברהם הוסטל

במסגרת אירועי פסטיבל האיור מוצגת באברהם הוסטל התערוכה המסחררת "מהבית" ובה 22 סרטי אנימציה קצרים, שעוסקים כולם בחוויות היוצרים מהסגר הראשון, מהימים שהמגיפה רק נחתה פה ובאמת לא יכולנו לצאת יותר מ-100 מטר מהבית. את הטקסטים כתבו והקריאו יוצרים שונים ובהשראתם יצרו מאיירים ואמני אנימציה את עבודות הוידיאו. פתוח מ-11:00 עד 21:00. עוד פרטים כאן.

מהבית – תערוכה אנימציה באברהם הוסטל

אמנות לימי מגפה »מוזמנים לתערוכה מהבית Notes from Home שנפתחת היום במסגרת פסטיבל האיור 2020 באברהם הוסטל תל-אביב. מהבית היא תערוכת אנימציה ייחודית שמספקת מבט אינטימי על החיים בימי הסגר דרך עיניהם של כותבים ואמנים.את התערוכה אוצרים יהונתן כהן, מלגאי הקרן, עם דור אמיתי, ולוקחת בה חלק מלגאית נוספת שלנו – זוהר דבירמומלץ לבקר!

Posted by ‎קרן התרבות אמריקה-ישראל‎ on Thursday, December 3, 2020

21:00 קולנוע: 15 שנה

מפגש אונליין עם היוצר יובל הדדי, במהלכו יוקרן סרטו "15 שנה", העוסק בחייו של זוג להט"בי הנכנס לסחרור כשאחד מבני הזוג מביע את רצונו בילדים לאחר 15 שנה של יחסים. הסרט היה סרט הפתיחה של פסטיבל TLVFest ועלה למסכי הקולנוע שבועיים לפני פרוץ הסגר הראשון. הרשמה ופרטים כאן.

22:00 קולנוע: סרטים מהעולם הערבי

אם לא הספיקה לכם רב-תרבותיות ביום הזה, הרשו לנו להמליץ על פסטיבל סולידריות לקולנוע שמתמקד בזכויות אדם, המכיל השנה גם תוכנית מעניינת אונליין של סרטים חדשים מהעולם הערבי ובראשם הסרט הסעודי המפתיע "המועמדת המושלמת" של הבמאית הייפה אל מנסור, קומדיה פמיניסטית על רופאה צעירה שמוצאת עצמה בטעות במירוץ לראשות העיר. 19.90 שקל לכרטיס צפייה משפחתי. הזמנות ופרטים כאן.