מה עשו תושבי מרכז העיר כשהעירייה ביטלה מקומות חנייה?

בוקר אחד התעוררו תושבי רחוב וילסון וגילו שהעירייה שינתה את כיוון התנועה בכביש והפקיעה את מקומות החניה. התגובה שלהם: הפגנות יומיות וצביעת שפת המדרכה בכחול־לבן

הפגנות תושבי מרכז העיר
הפגנות תושבי מרכז העיר
15 באוקטובר 2015

בימים כתיקונם תושבי הרחובות כורש, וילסון ואוליפנט ("כורוילפנט" כפי שהם מכנים את עצמם בקבוצת הפייסבוק השכונתית) נהנים מהשקט של מרכז תל אביב, אך כבר יותר משבוע שתושבי השכונה מתעוררים כדי להפגין, לחסום כבישים ולבצע פעולות גרילה נגד העירייה.

בשבוע שעבר קיבלו תושבי השכונה הודעה אחידה בדואר שמבשרת על הסדרי תנועה חדשים. יומיים לאחר מכן הם התעוררו לבוקר של יום חדש: כיוון הנסיעה ברחוב וילסון שונה, ומקומות החניה ברחוב הופקעו ונצבעו באדום־לבן. הסיבה, לטענת העירייה, היא בטיחות הילדים שלומדים בבית הספר לאמנויות הסמוך.

"ברחוב וילסון בוטלו מקומות חניה שאמורים לשרת את תושבי השכונה כדי להקצות מקום מיוחד להורים שחייבים להוריד את הילדים מהרכב הפרטי שלהם בכניסה האחורית לבית הספר", אומר תושב השכונה משה, שביקש לא להזדהות. "כנראה הכניסה הקדמית היא אתגר גדול מדי עבורם".

מאז השינוי החלו התושבים במאבק מתמשך. "הגענו עם ילדי השכונה ביום שישי האחרון והבאנו צבע ומברשות, כדי לצבוע את מקומות החניה שהפקיעו מאיתנו חזרה לכחול־לבן", הוא מספר. "תלינו שלטים ברחבי השכונה, הרמנו הפגנות. בשבוע האחרון הגענו כל יום וחסמנו בבוקר ובצהריים את פינת הרחובות וילסון ולינקולן, וכמובן נוצרו פקקי ענק. רק כשהמשטרה התערבה נאלצנו להפסיק ולעבור להפגנה עם שלטים בצד הרחוב – הפגנות שאנחנו עדיין מקיימים על בסיס יומיומי. מכאן והלאה המשך המאבק שלנו יהיה מגובה בעורך דין, כי כנראה ניאלץ לפנות לערכאות משפטיות".

לדבריו, השינוי מצטרף לשורה של פעולות שהעירייה עושה באזור לטובת בית הספר. "הסיפור הזה נמשך כבר 15 שנים, מאז פתיחתו", הוא מסביר. "בית הספר היוקרתי הזה משרת את ילדי האליטות של האליטות, שמקושרות היטב לחולדאי. מאז פתיחתו עשו לנו אינספור שינויים בהסדרי התנועה והחניה בשכונה, והכל כדי שיהיה להם נוח. מה מצדיק את כל השינויים המופרכים האלה? האם נוספו עוד 200 תלמידים לבית הספר? האם נמצאו ליקויי בטיחות חמורים? ברור שלא, זה בית ספר VIP".

via GIPHY

מעיריית תל אביב נמסר בתגובה: "השינויים בהסדרי התנועה נעשו בעקבות דרישת המשטרה, מחשש לסכנה בטיחותית לילדים המגיעים לבית הספר. במסגרת ההסדרים החדשים, הוכשר מגרש חניה סמוך לבית הספר לצורכי העלאת והורדת התלמידים מההסעות. ביתר השעות, בין 16:30 ל־6:30, תתאפשר חניה חופשית במגרש, הכולל כ־70 מקומות חניה, לטובת תושבי הרחוב, ובעתיד הקרוב יורחבו שעות החניה במגרש זה. כמו כן שונו כיווני הנסיעה ברחובות פנימיים על מנת לאפשר העלאה והורדה בטיחותית וגישה לחניון רובינשטיין. הטענות הנוגעות לראש העירייה מופרכות ואינן ראויות להתייחסות רצינית".