מה צפוי בשנת 2017? התרחיש האופטימי ונבואות הזעם לשנה הבאה

הנבואה ניתנה לשוטים, אבל מעולם לא פחדנו להסתכן. אז ניסינו להבין מה כל הדברים הטובים שעשוים לקרות בשנת 2017, ואת כל התרחישים הרעים שעשויים לקרות. בהצלחה לכולנו

זה לא שחור ולבן. ינג ויאנג. צילום: Shutterstock
זה לא שחור ולבן. ינג ויאנג. צילום: Shutterstock

כמה טוב יהיה?

האם 2017 תהיה השנה שבה מאזן ההגירה לברלין יהפוך שלילי ונטפליקס תפרגן לנו את סדרות הדגל שלה, או שמא נידרש לספוד להפועל תל אביב ולהשתמש באופן בלתי אחראי במילה "אווירה"? כדי ש־2017 לא תתפוס אתכם לא מוכנים: הנה הדברים הכי טובים והכי גרועים שיכולים לקרות השנה

תל אביבים ינהרו בחזרה מברלין

2017 תהיה השנה שבה התל אביבים הגולים יאמצו את ציוניותם מחדש וישובו ארצה בהמוניהם. פיגועים ומפלגות ימין פופוליסטיות, הרי, יש גם בישראל, ופה לא צריך לתמרן בין חמש שכבות של בד בכל פעם שיוצאים מהבית.

עסקת הדולפינריום תיפול בבג"ץ

ב־2017 תהיה לבג"ץ הזדמנות להביא לתיקונה של עסקת הדולפינריום. במתכונתה הנוכחית העסקה מאפשרת לאיש העסקים יוסף בוכמן להשתמש בשטח של כ־12 דונם לטובת מיזם נדל"ן ומלונאות, בעוד העתירות שהוגשו בשבוע שעבר לבג"ץ על ידי התנועה לאיכות השלטון וארגון אדם, טבע ודין גורסות כי מדובר בחישוב לא פרופורציונלי בעליל ביחס לשווייה האמיתי של הקרקע ולהשלכות התכנוניות שיהיו לה בעתיד.

נטפליקס תבין עם מי יש לה עסק

2016 נשאה עמה התלהבות בלתי מרוסנת מהגעת שירותי נטפליקס לישראל, כאילו זכינו לארח אולימפיאדה. רק בבוקר שאחרי, כפי שקורה לפעמים בסטוצים בעלי רמת סיכון גבוהה, הבנו שדפקו אותנו כהוגן. ספקית התוכן זרקה לקהל הישראלי שאריות כגון "המופע של טרומן" ו"מר וגברת סמית'", בעוד סדרות הדגל "כתום זה השחור החדש" ו"בית הקלפים" נשארו מחוץ לחבילה. 2017 היא הזמן לתקן, לפני שאנחנו פורשים ל"הולו".

נחלוק ג'וינט עם שוטרים

בשלהי 2016 אפילו גלעד ארדן – כן, זה שהיה פעם יו"ר אל סם ונשאר עם חיתוך הדיבור הצה"לי – הורה לבחון מחדש את הפללת משתמשי הקנאביס בישראל במסגרת מתפקידו כשר הפנים. 2017 יכולה בהחלט להיות השנה שבה תוכלו להדליק ג'וינט ברחוב, וההשלכות יסתכמו רק בכמה נערים פוחזים שלא יניחו לכם עד שתיתנו להם שאכטה.

צילום: Shutterstock
צילום: Shutterstock

פרויקט גינדי ימצה את תקציב הפרסום שלו

בנייתו של פרויקט גינדי ברחובות החשמונאים וקרליבך נעה לעבר שלביה המתקדמים, ויש לקוות כי תוכנית הבנייה הגרנדיוזית תנגוס עם הזמן בתקציבי הפרסום שגייסו את שלומית מלכה, ניבר מדר, אסתי גינזבורג ועוד. אחרת מי יזכיר לנו שתל אביב אינה מוזיאון שעווה לעשירים בלבד?

גבי גזית ייצא לפנסיה

השנה ימלאו לגבי גזית 70 שנים – שנה על כל פעם שנבח על מישהו בשידור (רני רהב, דוד ביטן, מתלוננות בפרשת קסטיאל, גלעד ארדן) ונענה בסנקציה סמלית. השנה יכולה להיות השנה שבה גזית יפסיק מרצונו לגרום לאנשים נוספים לבכות, או לחלופין ייאלץ להתפטר בשל אמירה קיצונית (ואז נצטרך לגלות מחדש ככוכב ריאליטי).

נווה שאנן תפרוץ, ובגדול

עם מושב הקבע של התדר ושפע של בתי אוכל ומרזח, אין כל ספק ש־2016 הייתה השנה של שוק לוינסקי. מנגד, נווה שאנן מזכירה שחקני כדורגל כמו יניב קטן, כאלה שמסומנים כהבטחה כל הקריירה ולא פורצים באמת אף פעם. בזמן שלוינסקי המערבי שוקק חיים, בחלק המזרחי הטמבוריות עדיין שולטות ביד רמה (אף שכולם יודעים שאף אחד בעיר הזאת לא יודע להחליף ראשים בברז בעצמו). על פי התחזית שלנו, 2017 היא השנה שבה נווה שאנן תהפוך מיניב קטן ליוסי בניון הצעיר.

קטמין יפסיק להיות מגניב

מהפרספקטיבה של תרבות הנגד, אין דבר מדכא יותר מתופעה אקסקלוסיבית שהופכת לנחלת הכלל, ולאחר מכן, באופן טבעי, מככבת גם בכתבות בתקשורת המיינסטרים. הקטמין, שהפך לתופעה כלל תל אביבית בשנה שעברה, ייאלץ כעת לפנות את מקומו לטובת סם שאשכרה אפשר לרקוד איתו. ברוך שפטרנו מסטלתו של זה.

עוד לחץ בינלאומי על ישראל

2017 תסמן יובל לכיבוש, ובמקביל לצעדים המגנים את ההתנחלויות, יש להניח שאפילו דונלד טראמפ לא ימצא ספין שיסיט את תשומת הלב הבינלאומית מהגדה המערבית. 2017 תהיה שנה של לחץ בינלאומי בלתי מתפשר, ואולי, בתנאים הנכונים, הוא יצליח לרסן במעט את נתניהו וממשלתו הסוררת.

ראו הוזהרתם

האם ב־2017 נתלבש בצבעי זיעה ונספוד לתימני האחרון בכרם התימנים? נבואות זעם שיכינו אתכם לגרוע מכל

נתלבש מכוער

בין שמדובר בסגירה של סניף אמריקן אפרל התל אביבי, הנוסטלגיה ההרסנית לשנות ה־2000 המוקדמות או טרנדים המעמידים במרכזם צבעים בגוון של זיעה: נראה ש־2017 תהיה בסימן כיעור, ורק ההיסטוריה תשפוט אותנו.

הפועל תל אביב תרד ליגה

הפועל תל אביב נמצאת בצרות, גם אם מתעלמים מהמיקום המביך בטבלת ליגת העל (11, מעל מ"ס אשדוד, בני יהודה והפועל אשקלון). החובות הגדולים של הקבוצה יכולים לעלות לה בקנס של עוד כמה נקודות, וזאת בהנחה שתינצל מפירוק כולל. חצי הנחמה: תחשבו על חגיגות העלייה לליגת העל!

ביי ביי גילי ורמוטה. פועל תל אביב. צילום אלן שיבר
ביי ביי גילי ורמוטה. פועל תל אביב. צילום אלן שיבר

לא יישארו תימנים בכרם התימנים

מותה של אהובה עוזרי הותיר בכרם התימנים מספר מצומצם מאוד של תימנים, אל מול נוף המתמלא בגלריות שהן גם ברים שהם גם מעדניות בוטיק ומלונות פאר שמגישים ארוחת בוקר של לחוח עם ביצת שליו. האם 2017 תהיה השנה שבו ייכנע התימני האחרון?

כולם יגידו "אווירה"

בשנתיים האחרונות השימוש במילה "אווירה" טרם חרג מגבולותיהם של פוסטים מצד די.ג'ייז מזדמנים ברוקוקו או באוצר ("שמה היום שירים ברוקו. אווירההה"), אך כעת, רחמנא ליצלן, חיים שועי מ"האח הגדול" מאיים להטיח לנו אותה בפנים לאחר שתושרש היטב במיינסטרים ותתקוף אותנו מכל החזיתות.

עוד סדרות משלהי הניינטיז יחודשו במפתיע

אחרי ש"בנות גילמור" חזרה רק כדי לגרום לנו לשנוא את רורי, עושה רושם שהמדרון חלקלק מאי פעם. מי יודע, אולי ב־2017 נראה את "דוסון קריק" יוצא מהארון סוף סוף, בסיקוול מבית נטפליקס.

אמיר חצרוני ירוץ לכנסת

אם הבן אדם עדיין מצליח לשמור על רלוונטיות באמצעות השתלחויות גזעניות ברשת, אין כל ספק שמקומו בפוליטיקה הישראלית.

מס על רכישת דירה שלישית יתגלגל לשוכרים

בדצמבר 2016 אושר בועדת הכספים החוק המורה על מיסוי דירה שלישית. בינואר 2017 תקבלו טלפון מרבקה, בעלת הבית האדיבה, שתכין אתכם לקראת עלייה של עשרה אחוזים בשכר הדירה. בינואר 2018 תעברו לבת ים.

חברי כנסת ימשיכו להטריד מינית ולצאת מזה בשלום

אתם כבר יודעים איך זה הולך.

אנשים מפורסמים ימותו

זה קרה ב־2016 וזה יקרה גם השנה. אנשים מתים. אפילו המפורסמים שבהם. זה הזמן ליהנות מנוכחותו הווירטואלית של פול מקרטני – השמעון פרס של המוזיקאים – עד כמה שאפשר, ולהפנות עין דואגת להילרי קלינטון ולבריאותה המתדרדרת.