מה ראינו בלילה: 5 סדרות שעזרו לנו להדחיק את השבוע הזה

שוב כאן, ובייבי יודה גם. המנדלוריאן. צילום: יח"צ
שוב כאן, ובייבי יודה גם. המנדלוריאן. צילום: יח"צ

קלאסיקת האקשן שזוכה לרימייק טלוויזיוני, שתי סדרות שזכו לקום לתחייה וגם הפעוט הירוק האהוב עלינו חוזר. כן, שוב עבר עלינו שבוע גדוש ביותר מדי טלוויזיה ועוד הרבה יותר מדי חדשות - ואנחנו כרגיל כאן כדי לסכם, למיין, לסנן ולדאוג שלא תיצרו שקע בספה לשווא

1. פארטי דאון

אם נתקלתם בשם של "פארטי דאון", אז כנראה שזה היה בכל מיני רשימות של "הסדרות שבוטלו מהר מדי". הקומדיה המרירה שיצר רוב תומאס ("ורוניקה מארס") ברשת Starz ב-2009, על חבורה של עובדי קייטרינג בהוליווד עם חלומות על הוליווד (בדרגות שונות של ניפוץ), שרואים את המסיבות של עשירי העיר מהצד הלא נכון של הבופה,  התהדרה קודם כל בקאסט לא יאומן – אדם סקוט ("ניתוק", "מחלקת גנים ונוף"), קן מרינו ("איסטבאונד אנד דאון"), ליזי קפלן ("ילדות רעות"), ג'יין לינץ' ("גלי"), מרטין סטאר ("פריקים וגיקים"). אפילו לג'ניפר קולידג', אשת השעה בטלוויזיה, היה תפקיד אורח נפלא באחת העונות.

בכל מקרה, הקאמבק שלה כעבור כמעט 15 שנה הוא ללא ספק אחת ההפתעות המשונות והמגניבות של השנה – בטח כשאדם סקוט בדיוק מככב באחת הדרמות הגדולות והמדוברות של התקופה, זה ממש לא מובן שהוא – וכמעט כל שאר הקאסט (חוץ מקפלן, משום מה) חוזרים לפפיון הורוד שנאלצו לשים עליהם. יותר מכל, זו עדות לכמה סדרת הקאלט הזו באמת הייתה טובה ומרגשת, לא רק עבור הצופים אלא גם עבור הקאסט, שההנאה שלהם מהיצירה שלה באמת מטפטפת מכל פריים ופריים. אז העונה השלישית אמנם רק התחילה, אבל עצם העובדה שכמעט כל הגיבורים עדיין עובדים בשירות הקייטרינג שהיה עבורם עבודה זמנית עוד ב-2009 – זה כבר מספר את כל הסיפור על איפה הם נמצאים בחיים.
רשת Starz

2. בית דין לילי

חיזרו איתנו רגע לימים תמימים יותר, בהם חותלות היו פריט לבוש לגיטימי ואורגן אורות נחשב למסיבה: סדרה קטנה עולה לרשת NBC המקרטעת, סיטקום שטותניקי וקליל על קורותיו של בית דין לילי במנהטן, המקום אליו נשפכים כל היצורים של ניו יורק באייטיז – ותאמינו לנו, זו היתה תקופה קשה לניו יורק. הסדרה לא ממש הצליחה בהתחלה, אבל אחרי שעלתה על הגל (בין היתר כי שובצה אחרי קומדיות מצליחות אחרות כמו "חופשי על הבר") הצופים התאהבו ברוח הפיל-גוד השטותניקית ובשורת הדמויות המתוקות, בראשן הרולד סטון, השופט הצעיר והבדחן (וגם הקוסם החובב).

תשע שנים שהסדרה הקטנה הזו רצה, במהלכן צברה לעצמה קהל מעריצים נאמן שהיינו אומרים שחיכה לרגע הזה 31 שנים, אבל אף אחד לא באמת האמין שזה יכול לקרות. והנה, בכל זאת, הסדרה חזרה בגרסה חדשה, ריבוט או סיקוול – תלוי את מי שואלים. ביתו של השופט סטון מגיעה לתפוס את כס הכבוד עליו ישב אביה (השחקן הארי אנדרסון, שגילם את כבוד השופט החביב, נפטר לפני חמש שנים), וגם היא צעירה, רעבה, בעלת סבלנות ואופטימיות בדיוק כמו אבא שלה. זה מרגיש קצת זר בנוף הטלוויזיוני הנוכחי, סיטקום מיושן במהותו, אבל כל עוד הלב של המקור ישאר, יש כאן לכל הפחות בינג' שיעשה לכם טוב על הלב.
רשת NBC // זמינה ביס VOD

3. הרשימה השחורה

"הרשימה השחורה" היא הסדרה של השחקן הפנומנלי ג'יימס ספיידר, שקיבל כאן מגרש משחקים עצום בגודלו כדי לפתח בו את דמותו המרתקת של ריימונד "רד" רדינגטון, סוכן מודיעין אמריקאי לשעבר וארכי-פושע שנמלט מה-FBI במשך עשורים, שמסגיר עצמו לפתע וחושף בפני סוכני ה-FBI את "הרשימה השחורה" שאסף במשך השנים על הפושעים הגדולים ביותר בעולם. הוא מבטיח לסייע להם לתפוס את כולם בתנאי אחד: הוא דורש לעבוד עם הסוכנת הצעירה אליזבת' קין. לכאורה אין ביניהם קשר. והלכאורה הזה החזיק איזה שמונה עונות. הפורמט הזה, עם קשת עלילתית רחבה בין הדמויות הקבועות לצד קשת עלילתית קצרה עם התחלה, אמצע וסוף סביב "פושע השבוע" וחיסולו, אחראי ל-197 פרקים של טלוויזיה ברמה גבוהה ובינג' מצוין כשלעצמו.

ההצלחה של "הרשימה השחורה" ב-NBC דעכה מהר, אבל ב-2014 היא עשתה סנסציה כשנמכרה על ידי הרשת לשידור נוסף בנטפליקס תמורת כשני מיליון דולר לפרק. ההצלחה הגלובלית של הסדרה בסטרימינג נתנה לה חיים ארוכים ואיפשרה לספיידר הזדמנות לשכלל עוד ועוד את דמותו של רד, הציר הייחודי של הסדרה כולה בעצם, עד שהפך לאחד האנשים הרעים הטובים בתולדות הטלוויזיה (ובטח אחרי שמגלים עליו את כל מה שמגלים עליו לאורך הדרך), בימים שבהם מישהו עדיין התרגש מאנטי-גיבורים פגומים בעלי נטיות פסיכופתולוגיות. העונה התשיעית לא הייתה מוצלחת במיוחד, אבל עונת הפינאלה – שהתחילה ממש השבוע – אמורה לפצות עליה. נחזיק אצבעות לאיש הרע.
רשת NBC // עכשיו גם ב-yes ובסלקוםTV

4. המנדלוריאן

רק השבוע בחרנו בה למקום הראשון ברשימת סדרות הטלוויזיה הכי טובות ביקום של "מלחמת הכוכבים", וזה מה שכתב עליה לירון רודיק אז: "הסדרה שהתחילה את הגלגול הנוכחי של היקום הטלוויזיוני של 'מלחמת הכוכבים' ועל הדרך יצרה את אחד המרצ'נדייזים הכי מבוקשים בו אי פעם – כי כל אחד רוצה בייבי יודה בבית. 'המנדלוריאן' מביאה סיפור עשוי טוב על מסע בין גלקטי של מנדלוריאני (בן אותו שבט של בובה פט), וגם… תינוק קטן וירוק עם כוחות על. היא פשוט רצף של רגעי שיא: בין אם מדובר במפלצות ענק ובין אם מדובר בקרב יריות, המערבון הבין-גלקטי הזה פשוט עושה את העבודה ומרגיש כמו כל מה שרציתי מ'מלחמת הכוכבים' בטלוויזיה. היא גם הסדרה הכי מרגשת ביקום של לוקאס, ועדיין מצליחה לשמור על קלילות מסויימת לצד שאלות עמוקות על אבהות, אחריות וחברות".

אז אם כבר התאהבתם בבייבי יודה, וגם אם לא הספקתם לעלות על ספינת החלל הזו, הגעתה של העונה השלישית היא הזמן – לכל מי שסדרה אחת בה פדרו פסקל משחק שכיר חרב קשוח ושתקן שנאלץ ללוות ילד קטן (או ילדה) למקום מבטחים ובדרך מפתח כלפיו (או כלפיה) רגשות אבהיים פשוט לא מספיקה לו. ל"אחרונים שבינינו" נשארו עוד שני פרקים, אז מזל ש"המנדלוריאן" פה בשביל לספק לנו את הצורך הטלוויזיוני המאוד-מאוד-מאוד ספציפי הזה שלנו בחודשים הקרובים. חוץ מזה, זה "מלחמת הכוכבים". ברצינות, מה עוד צריך?
"המנדלוריאן", עכשיו בדיסני+

5. שקרים אמיתיים

מי ששרד את הניינטיז יודע טוב מאוד – אין ולא יהיה כוכב אקשן כמו ארנולד שוורצנגר. אדם-רובוט בעל מראה, גודל, צורה ומבטא בלתי אנושיים, שהצליח להלך על חלק דק מאוד בין להיות הדבר עצמו ללהיות הפארודיה על הדבר עצמו. בראשית הניינטיז הוא הגיע לשיאו עם סרטים כמו "זיכרון גורלי" או "שליחות קטלנית 2". הסרט הראשון זכה לפני כמה שנים לרימייק, השני כבר התרחב לפרנצ'ייז בן שישה סרטים, כך שברור שהלהיטים של שוורצנגר הפכו למאגר כמעט בלתי נגמר של חומרים למפיקי הסרטים של היום. ולא רק הם, כי הנה – רשת CBS החזירה לחיים את אחד מסרטי הניינטיז הכי מהנים של שוורצנגר, אבל הפעם – כסדרה.

"שקרים אמיתיים" הוא באמת מפגש שיא: מצד אחד, שוורצנגר בשיאו, שמככב לצד ג'יימי לי קרטיס בפרויקט שהיה אהוב במיוחד על אחד, אולי שמעתם עליו – ג'יימס קמרון, הבימאי הכי מצליח מסחרית בכל הזמנים. קמרון, שביים וגם השתתף בכתיבת הסרט, יצר מיש-מש מבריק בין קומדיית טעויות לסרט אקשן על סוכן חשאי שמסתיר את עבודתו מאישתו, עקרת הבית המשועממת שחושבת שהיא תקועה עם מוכר מחשבים. את האמת היא מגלה לאט לאט, בין סצינת אקשן מרהיבה אחת לאחרת, והתוצאה היא אחד מהסרטים הכי מהנים של התקופה, שעדיין מחזיק עד היום. למעשה, לפי הרשת, הרעיון ממש מחזיק עד היום.

הגרסה החדשה, שהפרק הראשון שלה שודר אתמול, נפתחת פחות או יותר בנקודת הסיום של הסרט – הרגע בו האישה הלן (ג'ינג'ר גונזגה, שזרחה כחברה של שי-האלק) מגלה שבעלה הארי (סטיב האווי, שזכור בתור קווין מ"חסרי בושה") הוא בעצם מרגל, ולכן הוא נאלץ לגייס אותה לעולם הריגול. החל מהפרק השני היא כבר מצטרפת אליו למשימות – צימוד שבסרט המקורי קיבלנו ממנו רק טעימה בסיום. אז נכון, יהיה חסר לנו את שוורצנגר ויהיה קשה להתעלות מעל האנרגיה של ג'יימי לי קרטיס, אבל נראה שבדומה לסרט המקורי, גם הסדרה לא לוקחת את עצמה יותר מדי ברצינות, ויש כאן פוטנציאל לסדרת פאן דבילי מהסוג שאנחנו אוהבים לכבות את המוח מולו. אתם יודעים, כמו בניינטיז.

רשת CBS, פרק חדש בכל שבוע