מה ראינו בלילה: 5 סדרות וישראלית אחת נפלאה שהחזיקו אותנו השבוע

מתח מיני משהו? "מר וגברת סמית'". צילום: יח"צ אמזון
מתח מיני משהו? "מר וגברת סמית'". צילום: יח"צ אמזון

קומדיית אקשן מצטיינת של דונלד גלובר, הזקן הנרגן האהוב עלינו חזר ונטפליקס מביאה את הסדרה הרומנטית של התקופה. כן, שבוע הוליוודי במיוחד עבר על הטלוויזיה שלנו, ואנחנו כרגיל כאן כדי לסכם, למיין, לסנן ולדאוג שלא תבזבזו זמן בחיפושים לפני שאתם מבזבזים זמן בצפייה

10 בפברואר 2024

מדי ערב אנחנו מפרסמים כאן באתר "טיים אאוט" את המלצת הצפייה הלילית שלנו. מראש אנחנו לא מכוונים גבוה: דברים שאפשר לצפות בהם בלילה בלי לשרוף את המוח במנת יתר של טפשת – את זה אתם יכולים לעשות לבד – גם אם אינם יצירות מופת על-זמניות. ההמלצות מבוססות לפעמים על צפייה בפרקים בודדים שמראים פוטנציאל, אבל אתם בהחלט מוזמנים להתלונן עלינו להנהלה אם לא אהבתם את אחת ההמלצות. לכבוד תחילת השבוע ולנוחותכן אנחנו מקבצים את כל ההמלצות במקום אחד לטובת הלילות המתים בשבוע שלפנינו, מדורגות על פי מידת התעופה שלנו עליהן. גם השבוע לא הולכים לישון.

>> ראינו את העתיד: 27 הסדרות החדשות הכי מסקרנות בפברואר
>> גבר אחי: דירוג הגברים הכי קשוחים בטלוויזיה הישראלית
>> מה הולך ברו: הגברים הכי קשוחים בטלוויזיה האמריקאית

מר וגברת סמית' (אמזון פריים)

אתם כבר מכירים את הסיפור, כי בשנת 2024 ככה תוכן קורה – באמזון פריים החליטו להחזיר את "מר וגברת סמית'", הסרט שיצר את בראנג'לינה, בגרסה חדשה, מודרנית, אקטואלית, ועם איזה אפרו אמריקאי ואישה זרה, אם אפשר. אבל הנה הטוויסט – הם אשכרה הפקידו את זה בידי מי שיכול לעשות את הסדרה טוב. ואז לא הפריעו מספיק כדי שזה באמת יצא טוב! את המושכות נתנו לדונלד גלובר, אבל גם שמרו עליו שלא יהפוך את העניין למבולגן כמו "אטלנטה", והמיקס יצא בדיוק במידה הנכונה שבין אקשן טוב לסיפור מעניין ודיאלוגים מעולים, עם כמה הברקות באמת יוצאות דופן. אה, והכי חשוב – אין לזה כמעט שום קשר לסרט ההוא.

בגרסת בראד ואנג'י, הסרט עסק בזוג נשוי שמגלים שכל אחד מהם הוא סוכן חשאי, ואז צריכים להרוג אחד את השני. כאן, בגרסה של גלובר עם מאיה ארסקיין, מדובר בצמד סוכנים שמשובץ למשימה כזוג נשוי, וצריך ללמוד להתנהל ככזה תוך כדי קריירת ריגול. כלומר פחות "מרגל נגד מרגל", יותר "לפני הזריחה". גלובר השנון מילא את התסריט ברגעים קטנים ומהנים, ובסך הכל מדובר באחת הסדרות הכי מהנות וכיפיות, בלי להסתבך, שראינו לאחרונה. אה, ויש כמה הופעות אורח נהדרות. פשוט תתחברו, תשכחו מבראנג'לינה, ותהנו מהנסיעה.
"מר וגברת סמית'", העונה הראשונה זמינה במלואה באמזון פריים וידאו

תרגיע (HBO)

כבר 23 שנים שאנחנו זוכים לראות את לארי דיוויד האמיתי. כלומר ברור, ה"לארי" של "תרגיע" הוא לא באמת הקומיקאי לארי דיוויד, אלא גרסה מוקצנת שלא מוכנה לציית לחוקים חברתיים. אבל איכשהו, זה הוא לארי דיוויד האמיתי – קטנוני, קמצן, נקמן, בוחן-בעין-עקומה ונודניק שלא ברא השטן, אבל גם מבריק, מצחיק וחד פעמי כמו שרק האיש שהביא את המוזרות לסיינפלד יכול להיות. כמה מוזר? במהלך 23 השנים האלה, קיבלנו רק 11 עונות של "תרגיע". למה? כי לכו אתם תהיו המפיק שאומר ללארי שהוא צריך לעבוד יותר.

בכל אופן, הפרויקט הקטן של דיוויד – שהתחיל בכלל מסרט שיצר ל-HBO – הפך לאחת התוכניות האהובות עלינו על המסך, ובכל פעם שיש עונת "תרגיע", אנחנו יודעים שמצפים לנו עשרה רגעים של אושר קרינג'י טהור. העונה ה-12 תהיה עונת הסיום של הסדרה, כך לפחות על פי הצהרתו של דיוויד. אבל אל דאגה, הפרק הראשון מבהיר במהירות שיא שלא, זו לא הולכת להיות עונת סיום דביקה ונוסטלגית, אלא לארי דיוויד ממשיך לפרק ולרסק כל מוסכמה אנושית שהוא רק יכול.
"תרגיע", HBO. זמינה ב-VOD של yes, HOT וסלקום TV

אלכסנדר הגדול: אל בשר ודם (נטפליקס)

חיה קצת מוזרה, אבל מאוד הגיונית במסגרת השיטה של נטפליקס – מבחינה רבה, הדוקו-דרמה הזו היא גרסת תקציב הענק להפקות של ערוץ ההיסטוריה, הכוללות בדרך כלל חבורה של מומחים קצת מוזרים שמדברים למצלמה, והמון שיחזורים דרמטיים מוגזמים עם שחקנים חתיכים. נטפליקס לקחו את הפורמט הזה, ועיבו אותו עם תקציב קצת יותר רציני לשחזורים, וכנראה שום תוספת תקציב לתסריטאים. זה מעניין במידה, סוחף בקלות ובעיקר כיף שלא דורש מכם שום מחשבה.

הנושא, אם זה מעניין או רלוונטי עבורכם, הוא אלכסנדר הגדול, שאנחנו מהמרים שנבחר בין היתר בזכות טרנד האובססיה לאימפריה הרומית שרץ לפני מספק חודשים, ברגע שנטפליקס הבינו שהם כבר עשו דוקו על האימפריה הרומית. נו טוב, גם מלך מקדוניה נשמע טוב. ששת הפרקים הקצרים גוללים את סיפור חייו של המצביא המפורסם, והשחזורים הדרמטיים באמת נראים כמו דרמה תקופתית בינונית, אז יש ממה להינות בזמן שלומדים קצת היסטוריה. שיט, אמרנו את המילה "לומדים", וזה די נגד כל מה שנטפליקס עומדת מאחריו.
"אלכסנדר הגדול: אל בשר ודם", 6 פרקים, עכשיו בנטפליקס

"אוריון והחושך" (נטפליקס)

אם אתם תוהים למה אנחנו ממליצים על סרט מצויר לילדים, אז ראשית – מדובר בסרט שכתב התסריטאי הגאון צ'ארלי קאופמן, על פי ספר ילדים מצליח של אמה יארלט, אז אפשר כבר עכשיו לצפות ליצירתיות יוצאת דופן והתחכמויות שיעברו לצופים הצעירים יותר מעל לראש, אבל יקלעו בול לגובה שלכם. שנית, קאסט המדובבים לא הלך על הטרנד של להביא סלב כדי לגרור צופים (זה גם ככה עלה בנטפליקס, אז אין צורך למכור כרטיסים), אלא נשען על שורת שחקנים פחות מוכרים ויותר מעניינים מהרגיל, ובראשם פול וולטר האוזר, שרק לאחרונה זכה בפעם הראשונה באמי על תפקידו מ"ציפור שחורה" של אפל TV. עם זאת, הליהוק המעניין יותר הוא דווקא הקריין של הסרט – וורנר הרצוג. ואם זה נשמע לכם לא הגיוני לסרט ילדים, חכו שתשמעו על הסרט.

"אוריון והחושך" מספר על ילד שפוחד מפחות או יותר הכל, אבל יותר מהכל, הוא פוחד מהחושך. וזה בדיוק מי שהוא פוגש, את החושך מגולם בדמות (האוזר), שלוקחת את אוריון להרפתקאה לילית (טוב, זה מחייב) שתעזור לו להתגבר על כל הפחדים שלו. וכשמדמיינים את קולו של ורנר הרצוג מקריין, אפשר להבין את הפחד שלו. הביקורות ברחבי העולם מהללות, וכך יצירת הדרימוורקס הזו שנחתה ישירות בנטפליקס, הופכת לאחד הסרטים שאנחנו הכי מצפים לפנות להם איזה ערב חשוך, ולראות. עם או בלי הילדים.
"אוריון והחושך", עכשיו בנטפליקס

"יום אחד" (נטפליקס)

פצצת דרמה-קומית-רומנטית שהיא גם סאגה המשתרעת על פני 20 שנה, כשהגיבור והגיבורה נפגשים לראשונה ב-15.7.1988 ומבלים יחדיו את ליל טקס הסיום שלהם באוניברסיטה. בבוקר הם נפרדים והולכים איש ואישה לדרכם. אחר כך אנחנו חוזרים אליהם בקפיצות של שנה, כל שנה, באותו התאריך, עד לשנת 2007. הם הופכים לחברים, מתחתנים עם אחרים, וכל הזמן הזה אנחנו יודעים שהם צריכים להיות ביחד. או שלא? ואם הפרמיס הזה נשמע לכם מוכר, אולי זה כי כבר ראיתם את הסרט "יום אחד" בכיכובה של אן הת'וואי (מ-2011), שמבוסס ממש כמו הסדרה על ספרו רב המכר של דיוויד ניקולס מ-2009.

ברומן המודפס משתרע כל פרק על פני אותו היום בקפיצות של שנה, והסדרה מנסה לאמץ מבנה דומה בתוך 14 הפרקים שהוקצו לה: הוא עשיר ומפונק, היא רוצה לשנות את העולם, הם לא מתאימים, הכי לא מתאימים, אבל אנחנו יודעים שהם דווקא כן מתאימים. יקח להם שנים להבין את מה שכולנו הבנו כבר בפרק הראשון. זה כל כך עצוב. תעבירו את הטישו ואת הבן אנד ג'ריס. הסדרה מתכוונת לכסות יותר שטח מתוך הרומן המקורי ממה שהסרט יכול היה להרשות לעצמו, ומציגה כימיה מחשמלת בין שני הגיבורים והרבה אפשרויות להתפתחות הדמויות והעמקתן לאורך הטוויסטים הרבים והמפתיעים למדי שמאפיינים אותה. המבקרים באנגליה התלהבו עד התלהבו מאוד מהעיבוד הזה לספר, כולל ציון חמישה כוכבים ב"גארדיאן", כך שאפשר לטפח ציפיות, ואז להתאכזב, ואז לפתח ציפיות שוב, ושוב לשבור את הלב. ככה בכל שנה מחדש. חג שמח.
>> "יום אחד" / One Day, עונה אחת, 14 פרקים, עכשיו בנטפליקס