מה ראינו בלילה: 5 סדרות ששידרגו לנו את השבוע ברמות

שובו של מל ברוקס. התגעגענו "ההיסטוריה של העולם - חלק 2". צילום: פוסטר התכנית
שובו של מל ברוקס. התגעגענו "ההיסטוריה של העולם - חלק 2". צילום: פוסטר התכנית

הסדרה שרוצה להחזיר את הרוקנ'רול, שובו של האיש הכי מצחיק בעולם והמרדף של הלהקה הכי חמודה בישראל. כן, שוב עבר עלינו שבוע גדוש ביותר מדי טלוויזיה ועוד הרבה יותר מדי חדשות - ואנחנו כרגיל כאן כדי לסכם, למיין, לסנן ולדאוג שלא תיצרו שקע בספה לשווא

1. דייזי ג'ונס והסיקס

כן, כן, אנחנו הראשונים לדעת שרוקנ'רול הוא כבר לא מה שהיה פעם ושהוא כבר מזמן לא מחזיק אחיזה מובהקת במיקום שלו בשלישיה המקודשת מהכותרת. אבל למרבה המזל, ממש בימים אלו עלתה באמזון פריים סדרה בה הסבנטיז – והרוקנ'רול שלהם – לא ממש נגמרים אף פעם. תכירו את "דייזי ג'ונס והסיקס", מיני-סדרה (מבוססת על רומן רב מכר של טיילור ג'נקינס ריד) על התככים, שברונות הלב, השקרים והמתחים בתוך להקת רוק סבנטיזית גדולה, פיקטיבית לחלוטין, שאולי מזכירה רק קצת, או יותר מקצת, את פליטווד מק הענקיים. אם ילך לה כמו שצריך, היא תצליח להשכיח מאיתנו את הטעם המר של ניסיונות קודמים אחרים להביא את עולם הרוקנ'רול של פעם לטלוויזיה, כמו "ויניל" הנשכחת והכושלת לחלוטין של HBO.

הסדרה מוגשת כמיקס של דרמה עם מוקומנטרי בו חברי הלהקה מרואיינים על עלייתם ונפילתם הבלתי נמנעת, כולל, כמובן, רומנים סוערים בלהקה. דייזי ג'ונס היא סולנית צעירה ומבטיחה (אהמ, סטיבי ניקס) שפוגשת גיטריסט להקה כריזמטי (ממש לא לינדזי באקינגהם, למה אתם שואלים) והם חוברים יחד ללהקה שהיא, כאמור, בהחלט לא פליטווד מק. תיאום הציפיות הנכון יהיה לבוא לסדרה הזאת כמו שניגשים לאלבום של פליטווד מק: שזה יהיה כיף, מלודרמטי, עם וייב חזק של אופרת סבון אבל עדיין יותר מתוחכם ואיכותי מזה. והפיצוצים הבלתי נמנעים עוד יגיעו ברגע שהלהיטים הכי חזקים של הלהקה יהיו על מערכות היחסים הכושלות בתוכה. בקיצור, יהיה שמח. כלומר, לכם. לדייזי ג'ונס והסיקס כנראה הולך להיות ממש עצוב.
שלושה פרקים ראשונים עכשיו באמזון פריים, פרק חדש מדי יום שישי

2. המרדף עם טיפקס

פייר התגעגענו: "המרדף", השעשועון המוביל ובאמת הכי מבדר של כאן 11 חוזר לעונה שביעית, ואנחנו כבר לא יכולים לחכות לראות את הצ'ייסר או הצ'ייסרים מחסלים מגון רחב של מתחרים שנותרים המומים אחרי רצף של 20 פלוס שאלות שנענו במהלך שתי דקות. אנחנו לרוב לא מתים על שעשועונים, אבל משהו בקלילות וחוסר היומרה, אך גם הימנעות מצעקנות מיותרת, הפכו את המרדף לפנינת הטריוויה הקטנה שלנו, ועונה חדשה אומרת שהכיף הזה חוזר. ולא סתם, הוא חזר עם פרק פורימי מחוזק בהשתתפות אורחים מיוחדים – הלהקה הכי צבעונית בישראל.

טיפקס הם כנראה הלהקה הישראלית האהובה עלינו, וכשהם מגיעים לבחון את הטריוויה שלהם מול הצ'ייסר, ברור שהולך להיות שם כיף. כלומר, פשוט תסתכלו על התלבושת שקובי לובש! וזה אפילו לא נלבש עבור פורים! כל חברי ההרכב משתתפים, וזו הזדמנות לגלות מי מחברי טיפקס יודע הכי הרבה שטויות, והאם הלהקה יכולה לנצח את הרדפן הראשי. אנחנו כבר יודעים את התשובה, אז לא נספיילר.
המרדף, פרק חדש מדי יום שני, 21:15

3. "ההיסטוריה של העולם, חלק 2"

אנחנו מודים שלפעמים האצבע שלנו קצת קלה על ההדק עם מונחים כמו "איקוני" ו"אגדה". ואז מגיע יום בו צריך לתאר את מל ברוקס ואנחנו מצטערים שלא שמרנו את התארים האלה עבורו באופן בלעדי. בגיל 96, הוא באמת איקוני ובאמת אגדה: הוא אפילו לא עשה כל כך הרבה סרטים, אבל כמעט כל אחד מהם – "המפיקים", "פרנקנשטיין הצעיר", "ספייסבולז" ועוד ועוד – פשוט מושלם. בגיל 96, הוא גם הרוויח (כבר מזמן, למען האמת) את הזכות לעשות בדיוק מה שבא לו. ועדיין זה מפתיע שב-2023, אחרי תקופה ארוכה בה לא היו לו פרויקטים גדולים ממש, הוא פתאום חוזר עם סדרת טלוויזיה, ז'אנר בו לא ממש עבד מאז שנות ה-60, שהיא בכלל המשך לסרט שלו מ-1981, שדווקא לא נחשב לאחד משיאי היצירה שלו – "ההיסטוריה של העולם, חלק 1". הסרט ההוא, שבעצם היה מורכב משורה של מערכונים מתקופות שונות בהיסטוריה, הסתיים עם הבטחה ל"ההיסטוריה של העולם, חלק 2". ועכשיו, כמעט 40 שנים לאחר מכן, הוא נזכר לקיים.

אז מה יש כאן, בעצם? תוכנית מערכונים שהיא סוג של נבחרת חלומות של כותבים ושחקנים (ג'ק בלאק! ניק קרול! טאיקה וואיטיטי! סת' רוגן! ג'וני פאקינג נוקסוויל!), כשעל כולם מנצח מל ברוקס עצמו (שמשמש כאן גם בתור קולו של המספר). בין הפרודיות: חדר הכותבים של וויליאם שייקספיר, פרודיה על "תרגיע" (תחת הכותרת המושלמת Curb Your Judaism, וכמובן שגם כוכבי הסדרה המקורית, וונדה סייקס וג'יי.בי סמוב, משתתפים כאן) עם יהודה איש קריות שמקבל כסף בשביל לבגוד בישו וסיטקום סבנטיזי נוסטלגי על חייה של שירלי צ'יזהולם, האישה השחורה הראשונה שהשתתפה בפריימריז לנשיאות ארצות הברית. בקיצור, הכל מהכל ועל הכל, והכל באותה רוח נונסנס סאטירי קליל וכיפי של מל ברוקס. כל הפרקים יצאו במהלך השבוע, וזה בול הזמן לבינג'.
"ההיסטוריה של העולם, חלק 2", עכשיו בהולו

4. "פרי מייסון"

במבט ראשון, "פרי מייסון" עלולה להיראות בתור עוד אחד הריבוטים האלה שאף אחד לא ביקש – עורך דין ובלש פרטי, גיבור ספרי מתח משנות ה-30, סדרת טלוויזיה סופר-מצליחה בשנות ה-50 וה-60 וגם הופעות טלוויזיוניות נוספות בעשורים הבאים. אז למי בדיוק בער להחזיר אותו למסך דווקא עכשיו? לא ממש ברור, אבל האמת שטוב שזה יצא כמו שזה יצא, כי התוצאה היא ממש כיפית. קודם כל, זה הקאמבק הטלוויזיוני הגדול של מת'יו ריס (פיליפ מ"האמריקאים"), זו סדרה קצת רטרואית – לא ממש חזרה למבנה של "תעלומת השבוע" כמו שריאן ג'ונסון ונטשה ליון עושים בימים אלו עם "פוקר פייס", אבל באווירה טלוויזיונית נוסטלגית מסוימת – והיא גם לא מתביישת לקפוץ עם הראש לתוך כל הקלישאות האהובות של הפילם נואר, החל מכובע המגבעת על הראש על מת'יו ריס, דרך בקבוק הויסקי ביד שלו ועד לגנגסטרים שמדברים בדיוק כמו שגנגסטרים בסדרה על ארצות הברית של שנות ה-30 צריכים לדבר.

למען האמת, כל זה היה יכול בקלות להפוך לטראש טלוויזיוני, רק שזה ממש לא המצב, ועכשיו שיש כבר עונה טובה אחת מאחורינו – אפשר להמליץ בלב שלם על העונה השניה עם פתיחתה. "פרי מייסון" היא לא סדרת מופת, אבל היא לגמרי עשויה היטב, היא כיפית, מותחת, ריס נפלא (ברור שהוא נפלא, הוא מת'יו פאקינג ריס). מומלץ במיוחד למי שהתקופה מדברת ללב הנוסטלגי שלו, למעריצי "האמריקאים" וגם סתם למי שרוצה להעביר את הערב עם טלוויזיה טובה וחסרת יומרות.
"פרי מייסון", HBOMax, משודרת בישראל ביס, הוט וסלקום טיוי

5. "‫MH370‏: המטוס האבוד"

מכירים את הקטע הזה שאתם סתם ככה פתאום באמצע הרחוב נזכרים שלא מצאתם בסוף את משקפי השמש ההם שחיפשתם לפני כמה שבועות? אז אותו הדבר, רק עם מטוס מלזי. מה הקטע הזה? ב-2014, כשטיסת 370 של מלזיה איירליינס נעלם בן רגע מהרדאר עם כל 239 האנשים שהיו עליה, כל העולם דיבר על זה, ובצדק. אבל השנים עברו, ולא הרבה חדש התגלה. לא מדוע הטיסה נעלמה, לא מה עלה בגורל הנושאים, אפילו לא מה הגישו, עוף או דג. עכשיו סדרה דוקומנטרית של נטפליקס רוצה לעשות קצת סדר בדבר, ואולי גם להזכיר לכם איפה השארתם את משקפי השמש.

"‫MH370‏: המטוס האבוד" היא סדרה בת שלושה חלקים שבהתאם למסורת של נטפליקס, הופכת אסון לדרמה מרתקת. במהלך שלושת פרקיה הסדרה מגוללת את סיפור הטיסה הנעלמת, משוחחת עם מומחים, בני משפחה של הקורבנות ואנשי ממשל מלזים, בניסיון להבין מה לעזאזל קרה, ומה התגלה מאז – ומסתבר שלא מעט התגלה, אבל הרבה יותר הוסתר. במהלך שלושת הפרקים הסדרה מציגה למעשה שלוש תזות – אחת בכל פרק – על הסיבה להיעלמות המטוס, כשבסוף כל פרק ישנו שחזור של התרחיש האפשרי. למרות שאין קביעה חד משמעית – היי, אם הרשויות לא הצליחו, למה שנטפליק כן? – הסדרה בהחלט מצביעה על התאוריה הריאלית יותר לטעמה, אבל עדיין מציגה את הסדקים בה, ואת השקרים שסופרו על ידי הרשויות שרומזים שאולי היה כאן משהו גדול יותר כמו חטיפה, או אפילו מבצע סודי של ממשלת ארה"ב. מה שבטוח הוא שגם 9 שנים אחרי, זה עדיין מסקרן לאללה.
"‫MH370‏: המטוס האבוד", עכשיו בנטפליקס