מה ראינו בלילה: הסדרה שתגרום לכם להסתכל על זוגיות קצת אחרת

לא מדאיג בכלל. Wilderness. צילום מסך/אמזון פריים
לא מדאיג בכלל. Wilderness. צילום מסך/אמזון פריים

בכל ערב אנחנו מציידים אתכם עם המלצת צפייה חמימה במדור היומי שלנו "מה רואים הלילה", אז לקראת סוף השנה החלטנו להיזכר בכמה מהמלצות הצפייה הכי מוצלחות שלנו. והלילה: בינג' מענג וטראשי על זוג בריטי מוצלח שחייו מושלמים, עד שהוא מחליט לבגוד בה ולהציע לה בתגובה טיול בערבות ארצות הברית לשיקום היחסים, והיא מחליטה לנקום בו נקמה רצחנית

Wilderness

*ההמלצה פורסמה לראשונה ב-19.09.23*
האובססיה של המין האנושי עם זוגיות נצחית הולידה כבר ז'אנרים שלמים של יצירות בדיוניות, וככל שהעסק הזה של יחסים ומיניות הולך ונעשה מורכב יותר, כך גוברים האימה והפחד הכרוכים בו. מצד אחד זה מוביל לדברים כמו "חתונה ממבט ראשון", וחבל. מצד שני, כך נולד תת הז'אנר האהוב אימה-זוגות.

האימה שבזוגיות, משחקי הכוחות, הקנאות והנקמות, כל אלה הם החומרים שמהם עשויה "Wilderness", הדרמה הבריטית החדשה של אמזון פריים. במרכזה זוג בריטי מוצלח שעובר לארצות הברית בעקבות הקריירה של הבעל (אוליבר ג'קסון-כהן החתיך מ"מי מתגורר בבית היל") והכל מושלם להם, עד שהאישה (ג'נה קולמן שהייתה נפלאה ב"דוקטור הו") מגלה שהוא בוגד בה. והיא מחליטה לנקום.

הסדרה מבוססת על רב המכר הבריטי באותו שם של הסופרת בי.אי ג'ונס שיצא לאור ב-2019, עם כותרת המשנה המעודנת "אהבה יכולה לכאוב. בגידה יכולה להרוג". ג'ונס, שהייתה בעברה כתבת פלילית של ה-BBC ואחר כך דוברת משטרת סאות'-וויילס, היא כוכבת עולה בשמי הספרות הפופולרית באנגליה מרבית ספריה הם מותחני נקמה פסיכולוגיים אפלים וקצת טראשיים במובן הטוב של המילה. הסדרה, לפחות לפי הפרק הראשון המוצלח, הולכת בדיוק באותו כיוון.

העלילה עוקבת אחר הזוג כשהוא יוצא לטיול ברחבי ארצות הברית שמציע הבעל לשיקום היחסים, בעוד אשתו הנבגדת רואה הזדמנות לנקמה רצחנית. בלי ספוילרים, אבל גם האישה השנייה נכנסת מתישהו לתמונה והעניינים מסתבכים. בסך הכל שישה פרקים, כמו שהבריטים אוהבים, בהפקה כל-נשית ובבימויה של הבמאית הקוריאנית-אמריקאית סו יונג קים, ויש מצב שקיבלנו כאן ממתק בינג' מותח ומענג שהוא גם פנטזיית נקמה נשית וגם משהו לצפות בו ביחד כזוג ולזוע באי נוחות הולכת וגוברת. בדיוק בזמן ליום כיפור, בנים.
>> "Wilderness", עונה אחת, שישה פרקים, עכשיו באמזון פריים וידאו

עוד המלצות שראינו השנה:

מחזור כישור הזמן

*ההמלצה פורסמה לראשונה ב-05.09.23*
הרבה מאוד סדרות נולדו ובאו לעולם שלא כדרך הטבע, בדרך כלל מתוך מטרה לקפוץ על עגלה דוהרת של טרנד לוהט או כדי לשעתק הצלחות אחרות, והתוצאות בדרך כלל עגומות למדי, כמו שיבוט כושל שנותר עם חצי מוח ויותר מדי גפיים. זהו גם גורלן של מרבית סדרות הפנטזיה הגדולות שעלו בשנים האחרונות בזו אחר זו מתוך תקווה להיות ה"משחקי הכס" הבאה". נראה היה שלשם הולכת גם "מחזור כישור הזמן" המושקעת של אמזון פריים וידיאו, אחרי עונה ראשונה מאוד מאכזבת שצילומיה נדפקו בגלל הקורונה.

אלא שהשבוע הגיעה העונה השנייה של סדרת הפנטזיה אל שרתי שירותי הסטרימינג של ג'ף בזוס, והכל התהפך: הכתיבה השתפרה, העלילה התחדדה, הדמויות התעגלו, דמויות חדשות מכניסות אנרגיה להתרחשות, ואחרי שני הפרקים הראשונים יש קונצנזוס: "מחזור כישור הזמן" השתפרה באופן דרמטי, שיפור גורף וסוחף, וחובבי הז'אנר צריכים לתת לה עוד צ'אנס. על פי נתונים לא מספריים ששיחררה אמזון, מספר הצפיות בסדרה זינק בעשרות אחוזים עם פתיחת העונה השנייה כתוצאה מהבאזז שנוצר סביבה ברשתות החברתיות, ויכול להיות שהסדרה המאוד יקרה של אמזון – כ-120 מיליון דולר לעונה, על פי הדיווחים – מצליחה היכן שרבות כל כך נכשלו לפניה ומתחילה למצוא את הקהל הגדול שלה, בדרך להיות הלהיט הגדול שאמזון פריים כל כך זקוקה לו אחרי רצף לא קטן של הצלחות קטנות מדי.

 

"מחזור כישור הזמן" חייבת את השם העברי הגרוע שלה לסדרת רבי המכר עליה היא מבוססת, הנושאת בעברית את אותו השם מאז צאתו של הספר הראשון (מתוך 14) שיצא במסגרתה בין 1990 ל-2013. הסופר רוברט ג'ורדן הפך אותה לאחד האפוסים הגדולים והמצליחים של ז'אנר הפנטזיה הגבוהה בעשורים הקודמים, מה שכמובן רק הגביר את האכזבה מעונת הבכורה החלשה.

במרכז העלילה, תודה ששאלתם, גיבורה עשויה ללא חת המשתייכת לקבוצת נשים רבת עוצמה ששולטת בכוח מסתורי שנקרא "הכוח האחד", ומנסות לאתר את גלגולו הנוכחי של יישות שנקראת "הדרקון" ושברה בעבר את העולם. גלגולו המחודש אמור לאחד את העולם מחדש או לשבור אותו עוד יותר ולאפשר את שובו של "האחד האפל", כוח שהוא רשע קדמוני מזוקק. בקיצור, לא משנה, יש סיבה שצריך 14 ספרים כדי להסביר את כל זה, העיקר שיש עוד סדרה להתאבסס עליה אם אתם גיקים בנשמתכם וסיבה טובה לשרוד את העונה הראשונה.
>> "מחזור כישור הזמן", עונה 2, שמונה פרקים, עכשיו באמזון פריים וידיאו

דברים קטנים יפים

*ההמלצה פורסמה לראשונה ב-01.05.23*
מה זאת אומרת "סדרת בנות"? זה ז'אנר. הגבולות של הז'אנר עדיין לא לחלוטין ברורים והוא יכול להכיל קומדיות ודרמות וסרטי מתח תחת המטריה שלו, אבל כשאנחנו רואות סדרת בנות אנחנו יודעות לזהות אותה. הקלישאה על הצפייה בסדרות כאלה במחיצת חבילת טישו, דלי של גלידה ובקבוק יין מוכיחה שלפעמים קלישאות הן הדבר הנכון לעשות. למעט תופעות פופ היסטריות כמו "בנות" ו"בנות גילמור" שצועקות היי אני סדרה לבנות, מרבית הסדרות בתחום נלחשות מפה לווטסאפ ומוצאות את הקהל שלהן גם בלי באזז תקשורתי. זה היה המקרה של "ג'ורג'יה וג'יני" בנטפליקס וזה לגמרי המקרה, להבדיל, של "דברים קטנים יפים" שעלתה בחודש שעבר בדיסני+ והיא לגמרי הבינג' הנכון לרגע הזה שבו אתן זקוקות למרר בבכי מול משהו.

עם חותמת האיכות של ריס ווית'רספון ולורה דרן כמפיקות ("שקרים קטנים גדולים"), וכשהיא מתבססת על רב המכר של שריל סטרייד הנושא את אותו שם (מדובר בעיבוד מתוחכם מאוד לספר שהוא למעשה אסופת טורים), "דברים קטנים יפים" אמורה להיות סדרת בנות מהרף העליון של הז'אנר, אנושית ואיכותית ולפרקים גם מצחיקה ומרגשת בלי להידרדר לקיטש. הסדרה עוסקת בקלייר, סופרת שמתחילה לכתוב בשם בדוי טור ייעוץ לשאלות הקוראים שזוכה להצלחה גדולה, תוך כדי שחיי הנישואין שלה מתפרקים וגם היא עצמה מתפרקת למדי.

זאת סדרה אולטרה נשית, רוב הדמויות הן נשים, הכותבות הן נשים, הבמאיות הן נשים, הדיבור והמחשבה והרגש והכל. נשי נשי נשי. נדיר לראות סדרות שעפותות כל כך גבוה מעל מבחן בכדל, ו"דברים קטנים יפים" עושה את זה בקלילות, בלי לעשות מזה עניין. קת'רין האן אדירה בתפקיד הראשי עם עבודת משחק מעוררת השתאות ואמפתיה, והפלאשבקים אל צעירותה (שרה פידג'ון המצוינת) מכניסים את הצופה הממוצעת אל תוך הנפש שלה ומייצרים הזדהות טוטאלית. כל חומות הציניות קורסות ונוצר צורך דחוף בשוקולד מריר. מבלי להיכנס לענייני האם-בת שדומיננטיים מאוד בסדרה ולספיילר משהו חלילה, בואו נגיד רק שזו סדרה שנוצרה כדי לסחוט את הדמעות שלכן ואין שום סיבה לא לתת לה לעשות בכן כרצונה. לילה טוב ותעבירו את הבן אנד ג'ריז.
>> דברים קטנים יפים, עונה 1, 8 פרקים. עכשיו בדיסני+