מה ראינו בלילה: 5 סדרות שהעבירו לנו את השבוע הזה, ואולי גם את הבא

לא רק נוסטלגיה לאייטיז. וויליאם זאבקה (משמאל) וראלף מאצ'יו ב"קוברה קאי" (צילום: יחסי ציבור)
לא רק נוסטלגיה לאייטיז. וויליאם זאבקה (משמאל) וראלף מאצ'יו ב"קוברה קאי" (צילום: יחסי ציבור)

עונות חמישית ל"סיפורה של שפחה" ול"קוברה קאי" (שתי סדרות שחוץ מזה אין להן הרבה במשותף), ועוד הרבה המלצות. הרבה עבר על המסך שלנו השבוע, והנה הרגעים החשובים ביותר ממה שקרה שם בעולם הטלוויזיה הקסום

17 בספטמבר 2022

מדי ערב אנחנו מפרסמים כאן באתר "טיים אאוט" את המלצת הצפייה הלילית שלנו. אנחנו מכוונים מראש נמוך: דברים שאפשר לצפות בהם בלילה בלי לשרוף את המוח במנת יתר של טפשת – את זה אתם יכולים לעשות לבד – גם אם אינם יצירות מופת על-זמניות. ההמלצות מבוססות לפעמים על צפייה בפרקים בודדים שמראים פוטנציאל, אבל אתם בהחלט מוזמנים להתלונן עלינו בקבוצת הפייסבוק הסודית "הספוילר: מה רואים היום". לכבוד סוף השבוע ולנוחותכן אנחנו מקבצים את כל ההמלצות במקום אחד לטובת בינג' סיום הסופ"ש המסורתי, מדורגות על פי מידת התעופה שלנו עליהן.

1. Cyberpunk: Edgerunners

גם אם יש לכם ענין מינימלי ביותר בגיימינג, כנראה ששמעתם על "סייברפאנק 2077" – המשחק עתיר ההייפ שבילה שבע שנים בפיתוח וכשיצא סוף סוף, אכזב את הרוב המוחלט של השחקנים בו. אבל בין אם אתם אהבתם או שנאתם את "סייברפאנק 2077" כמשחק, ובין אם אתם סתם בקטע של סייברפאנק, או אנימה, או מד"ב, או סתם מחפשים משהו לראות הערב – שהמשחק הוליד סדרת נטפליקס בת עשרה פרקים, והיא פשוט מצוינת. "Cyberpunk: Edgerunners" הוא סיפור שמתרחש באותו עולם, פחות או יותר באותם זמנים (ואפילו יש קישורים לסיפור של המשחק, אבל הם לגמרי שם בתור בונוס וממש לא חובה להכיר). הסיפור הוא סוג של סיפור מאפיה קלאסי, רק בעולם עתידני מופרע עם המון אורות ניאון, יריות ושתלים קיברנטיים: מסע של עבריין רחוב זוטר לדרגים בכירים בכנופיה – וכל המחירים שהוא צריך לשלם בדרך לצמרת. וכן, יש מלא סקס ואלימות (שימו לב שהטריילר שצירפנו למטה הוא "טריילר NSFW". מצד שני, אנחנו מאוד מקווים שאתם לא בעבודה עכשיו. מאוחר).

בזמן האחרון, נטפליקס משקיעה די הרבה מאמצים בעיבודים למשחקים. אם פעם היה מדובר בתוכן מושמץ שנתן לנו פלופים כמו הסרט של "סטריט פייטר", הרי שבשנה שעברה, למשל, שיתוף פעולה שכזה עם המשחק League of Legends קיבלנו את "Arcane" המצוינת, וקודם לכן – את "The Witcher" הלא רעה כלל. דרך אגב, "The Witcher" מבוססת בין היתר על שלושת המשחקים באותו שם, שההצלחה האדירה שלהם (בעיקר של המשחק השלישי בסדרה) היא שבנתה את ההצלחה של חברת הגיימינג הפולנית CDPR, שהשתמשה בכל ההייפ הזה בשביל להביא לנו את… "סייברפאנק 2077". אז תקראו לזה סגירת מעגל.
Cyberpunk: Edgerunners, העונה הראשונה (10 פרקים) עכשיו בנטפליקס

2. בוגד

העלילה של "בוגד" מתחילה בכך שמטוס נוסעים מישראל לבנגקוק נעלם – חכו, אל תלכו לשום מקום. אנחנו יודעים, להתחיל סדרת דרמה חדשה מהיעלמות של מטוס מעלה לרובנו אסוציאציות טלוויזיוניות מעייפות במיוחד, אבל כאן לא הולך לקרות שום דבר על טבעי, המטוס לא הולך להופיע שוב כעבור כמה שנים, אף אחד לא יפתח יכולות טלפתיות (אנחנו מאוד מקווים. קיבלנו בינתיים רק שני פרקים ראשונים לצפיה) ובטח ובטח שלא הולך להיות שום אי. במקום זאת, אנחנו כאן עם הדרמה החדשה של רון לשם ("בופור", "שעת נעילה" וכמובן "אופוריה", שהיצוא הפורמט שלה לארצות הברית הוא אחד מסיפורי ההצלחה הטלוויזיוניים המופרעים שהחלו כאן). "בוגד" צולמה כבר לפני שנתיים אבל משום מה מגיעה למסכים רק עכשיו, לאחר שהופיעה בשלל רשימות מסוג "סדרות הדרמה של HOT לשנות 2020" (אולי ההיעלמות שלה היא התעלומה האמיתית כאן?).

ליאור אשכנזי בתפקיד הראשי מגלם את ג'ורג'י, חוקר שב"כ מנוסה שנפצע במילוי תפקידו, איבד את הראייה שלו ונאלץ לפרוש מהשירות. אין לו ברירה אלא לסבך את עצמו מחדש בחקירה כשהוא מגלה שאשתו והילדים שלו היו על המטוס הנעלם, בדרכם לעזוב את הארץ – ואותו. כמובן שזהויות שאר 225 הנוסעים יתחילו להעלות, כמובטח בטריילר, עוד "225 סודות" – וככל שיותר ויותר מהם נחשפים, כך גם יותר בני משפחה, חברים ובני זוג יתחילו לחשוד ביקיריהם שנעלמו יחד עם המטוס. חוץ מזה בקאסט: עוז זהבי בתור שב"כניק צעיר והעוזר של ג'ורג'י (אף שבטריילר הוא בעיקר חוטף ממנו צעקות), ניב סולטן, אורנה בנאי, ריימונד אמסלם ועוד ועוד. ביים: אסף פולונסקי ("שבוע ויום" המעולה). והחלק הכי טוב: עונה קצרה של שמונה פרקים, אז לא נצטרך לחכות נצח בשביל לגלות מה לעזאזל קרה שם.

"בוגד", שידורים שבועיים החל מחמישי (15.9) 20:15 ב-HOT3 וכן ב-HOT VOD/נקסט TV

3. המשובשים

חואן, טילדה ואבי הם שלושה בני עשרים שהשתתפו בנעוריהם בניסוי מסתורי של מדען שנראה כמו שילוב בין ווילי וונקה לקונאן אובראיין, אבל בפועל עוסק יותר בתחומי ההשבחה הגנטית. אתם יודעים, התחום הזה שכל מי שעובד (על המסך! רק על המסך!) הוא כנראה סייקו. ואותו ד"ר סרקוב – שמגולם באופן נפלא על ידי הקומיקאי האוסטרלי ריס ניקולסון – הוא בהחלט סייקו. כשהדוקטור היקר מחליט לחתוך להם את הכיוון לכדורים שמנעו מהם לסבול מתופעות הלוואי, הם מתחילים… ובכן, לסבול מתופעות הלוואי. אתם בטח כבר מנחשים שזה לא מיגרנה ונפיחות, אה?

אם זה לא היה מציק כל כך, תופעות הלוואי היו יכולים להיחשב לכוחות על. האחת מתחילה לפזר פרומונים ולגרום לכולם להתאהב, השניה חווה שמיעת על וקול שיכול לנפץ זכוכית ויותר, והאחרון הופך למפלצת טורפת ורצחנית. כלומר, לצ'ופקברה – המפלצת המיתולוגית של ארצות דרום אמריקה. למעשה, שלושת הגיבורים מעוצבים בהשראת מפלצות אגדיות – הבאנשי הצורח של המיתולוגיה האירית והסוקובוס, השדה היצאנית שמפתה גברים מהתרבות האנגלית. למרות כל התיאור המיסטי הזה, הסגנון של הסדרה דווקא קליל, ומזכיר בהרבה את תמהיל הדם-פאניקה-מתח-קומדיה של "הבנים", סדרת גיבורי העל הטובה ביותר על המסך. וגם בלי גלימות, יש כאן קבוצה של מנודים שמתגלים כגיבורים האמיתיים, המון שנינויות, שוטים גועליים ולפחות נבל אחד ענק. וואלה נטפליקס, הפתעתם.
"The Imperfects", עונה ראשונה זמינה עכשיו בנטפליקס

4. קוברה קאי

גם חמש שנים אחרי שחזרה לבעוט, הסיפור של "קוברה קאי" נשאר בלתי יאמן. הסיקוול לסדרת סרטי המכות שגרמה לכל ילד באייטיז לחפש את הסנסאי הקרוב לביתו ראה התחלה צנועה למדי, עם עונה ראשונה בשירות המנויים של יוטיוב ועונה שניה שאמנם הפכה אותה למדוברת, אבל לא להיט. רק כשעברה לנטפליקס בינואר 2021, עם עונתה השלישית, ההייפ התפוצץ, ופתאום כולם רצו שוב לשים חליפת קראטה ולהצליח לבעוט באוויר עם הרגל החלשה.

ויש לומר, ההייפ בהחלט היה מוצדק, ואחרי עונה שלישית חלשה במקצת, העונה הרביעית החזירה את האקשן וההתלהבות (וגם בערך את כל הנבלים בתולדות הפרנצ'ייז), בדיוק בזמן לעונה החמישית, שעלתה בנטפליקס במהלך הסופ"ש. להזכירכם (או למי שאיבד את קו העלילה מרוב המכות) בסיום העונה הקודמת ג'וני לורנס ודניאל לרוסו חזרו לשתף פעולה לרגע אחד אחרון, רק כדי להפסיד בטורניר החשוב לקוברה קאי, שנחטפה סופית על ידי ג'ון קריס והנבל הממש האייטיזי טרי סילבר. למרות שהם הפסידו כתוצאה מרמאות של סילבר, דניאל סאן כבר נתן את מילתו שיסגור את מיאגי דוג'ו. וגם יש השלמות וסכסוכים בין הילדים ומיגל נוסע למקסיקו וג'וני אחריו.
"קוברה קאי", העונה החמישית (וקודמותיה, כמובן) זמינות בנטפליקס

5. סיפורה של שפחה

"סיפורה של שפחה" אושרה לפיתוח באפריל 2016, בדיוק כשדונלד טראמפ בקמפיין הנשיאותי שלו כל הדרך לבית הלבן, וכשהיא עלתה למסכים קצת יותר משנה מאוחר יותר – היה נראה שהיא כאילו זימנה בטעות איזו אפוקליפסה משתוללת (עד כדי כך שמפגינות נגד המשטר בארצות הברית אימצו את המדים האדומים של השפחות מהסדרה בתור מדי מחאה אירוניים). הסדרה, שהעונה הראשונה שלה הייתה מבוססת על הרומן הקלאסי של מרגרט אטווד, על חייהן של נשים תחת המשטר הדתי-פנאטי של רפובליקת גלעד הנוצרית הקיצונית שקמה עם חורבן ארצות הברית, לא ריחמה על הצופים – לא עם הנושאים בהם היו עסקה וגם לא עם האלימות הקיצונית לפעמים של הסדרה בדרך לשם, עם כמה סצינות עינויים ידועות לשמצה. למרבה המזל, המצב נרגע מאז, לגמרי לא פרצה מגיפה אמיתית (כמו בעולם של הסדרה) וזה לא שמישהו בארצות הברית, נגיד, אסר על הפלות. אז עכשיו אפשר להנות מהסדרה פשוט בתור מה שהיא – בידור דיסטופי אפל חסר כל קשר למציאות. נכון? נכון.

העונות המאוחרות של "סיפורה של שפחה" לקחו את ג'ון (בשורוק), הגיבורה שמגלמת אליזבת' מוס האדירה ("מד מן") מלהיות קורבן של רפובליקת גלעד ללהיות אויבת מס' 1 שלה, ובעונה החולפת – ואפשר לצפות שגם בעונה הבאה, מתחילה לעסוק לא רק בנקמה של ג'ון בממסד של גלעד אלא גם בהשלכות של הנקמה הזאת עליה. הסדרה, שהעונה החמישית שלה נפתחה אתמול עם שני פרקים ששוחררו יחדיו, חודשה ממש לאחרונה לעונה השישית שלה, שתהיה גם האחרונה – אז מי ששרד אותה עד כה (לא כי היא לא מצוינת, אלא בגלל שבאמת שמדובר בסדרה לא פשוטה לצפייה) – יאללה, אנחנו כבר ממש בדרך לסוף.

"סיפורה של שפחה" משודרת בימי חמישי בשעה 22:00 ב-HOT HBO, והחל משעות הבוקר ב-HOT VOD וב-NEXT TV. כמו כן, הסדרה זמינה בהולו, למי שיש לו, איכשהו

>> עדיין אין מה לראות? אלה 20 הסדרות הכי טובות על המסך כרגע