מה רואים הלילה: הקומדיה שלא ידעתם שאתם צריכים היא על סומו

ממתי מתאבקים סומו נראים ככה? "Sumo Do, Sumo Don't"
ממתי מתאבקים סומו נראים ככה? "Sumo Do, Sumo Don't"

אנחנו לא יודעים איך היפנים מרגישים אל מול ההצלחה של "קוברה קאי". אבל אנחנו כן יודעים שהם בחרו לעשות קומדיית ספורט חדשה בשירות סטרימינג מתחרה, העוסקת בחבורת אנדרדוגז שמנסים לשנות את חייהם באמצעות אמנות לחימה ומבוססת על להיט מהעבר. רק שהפעם זה ממש לא קראטה

26 באוקטובר 2022

תהיתם פעם איך תופסים ביפן את סרטי "קראטה קיד", בטח עכשיו ש"קוברה קאי" הפך לתופעה בינלאומית והגיע לכל מקום בו יש סטרימינג? אנחנו מהססים מלהצביע על קשר רשמי בין הדברים, אבל בינתיים, הם הפיקו 1. קומדיית ספורט, 2. שעולה בשירות סטרימינג מתחרה (דיסני פלוס), 3. מבוססת על קומדיית אמנויות לחימה משנות ה-90, 4. לוקחת חבורה של אנדרדוגס חינניים ומשנה את חייהם באמצעות עיסוק אינטנסיבי באמנות לחימה עתיקה. רק שבמקרה הזה אנחנו לא עם קרטה אלא עם סומו – מן הסתם, ענף ספורט מאוד איקוני, אבל צריך לומר שגם סופר פופולרי עד היום ביפן (והאמת שמדובר בעולם ומלואו. אנחנו ממליצים לצלול לעניינים בהזדמנות).

אז אנחנו לא יודעים אם "Sumo Do, Sumo Don't" (לא השם הכי מוצלח, אבל ככה תורגמה בשנות ה-90 הקומדיה "Shiko Funjatta". גם חיפוש גוגל אינטנסיבי ממש לא גילה לנו מה המשמעות המקורית, אבל כן הוכיח לנו שיפנים ממש שונאים את התרגום הזה ושאין לו שום קשר למקור) תהיה שיגעון קומדיית-אמנויות-הלחימה-בסטרימינג החדש, אבל אנחנו כן מסוקרנים לראות במה מדובר, ושני פרקים ראשונים יעלו בדיסני פלוס כבר הערב.

אנחנו כן יודעים לומר שמדובר בעדכון מודרני הכרחי לסיפור המקורי (שעסק בקבוצת סומו כושלת במיוחד בקולג' זניח בטוקיו), וכעת בקבוצת הסומו שלנו יש גם נשים (אגב, נושא שנוי במחלוקת בענף עצמו). ליתר דיוק, אישה. וזהו, זה כל מי שנמצא בקבוצה, אבל בשביל להמשיך להתקיים, הקבוצה חייבת לגייס עוד חברים – וכאן הסיפור יוצא לדרך. אפשר לסמוך על כך שב-"Sumo Do, Sumo Don't" כבר ימצאו את התמהונים הנכונים ללהק לחבורה הזאת, ושיהיה כיף, וגם מרגש מתי שצריך, והכי חשוב, שכולם ילבשו את בדי החלציים הענקיים והמגוחכים האלה.

Sumo Do, Sumo Don't, עכשיו בדיסני פלוס