מה רואים הלילה: להיט גיבורי העל המטורלל שנטפליקס צריכה

"שומרי הצדק" (צילום: יחסי ציבור/ נטפליקס)
"שומרי הצדק" (צילום: יחסי ציבור/ נטפליקס)

עדי שנקר, יוצר הודי צעיר ומבטיח למרות השם הישראלי, היה סנסציית יוטיוב עם הפארודיה שלו על פאוור ריינג'רס ותופעות פופ אחרות. ב"שומרי הצדק" הוא לוקח את הטרלול שלו צעד קדימה, ויהיה מאוד אירוני אם דווקא הסדרה הזאת תהיה להיט גיבורי העל שנטפליקס מחכה לו

2021 לא הייתה שנה טובה לגיבורי על. והאמת היא שבנטפליקס אף שנה לא הייתה שנה טובה לגיבורי על. שירות הסטרימינג הפופולרי הציג סדרה ארוכה של כישלונות בסדרות גיבורי על, מהסדרות של מארוול – ובעיקר "אגרוף הזעם" ו"המגינים" הנוראיות" – דרך גיבורי העל הגאים של הסרט "משמר האלמוות" ועד לכישלון הקולוסאלי של "מורשת יופיטר" שהייתה אמורה לפתוח פרנצ'ייז שיתחרה במארוול – סדרות גיבורי על בנטפליקס הן בדרך כלל ערובה לכישלון. אבל "שומרי הצדק" של עדי שנקר עשויה להיות סיפור לגמרי אחר.

שנקר, למרות שמו הישראלי למדי, הוא יוצר הודי צעיר ומבטיח שחתום על סדרת בוטלגים סאטירית ויראלית על תרבות הפופ, ששיאה בפארודיה פרועה ומחוספסת על הפאוור ריינג'רס. ב"שומרי הצדק" הוא מחבר בפראות בין מגוון סוגי אנימציה וקטעי לייב אקשן המהווים הצצה למוחו המטורלל. שנקר התעקש שנטפליקס לא תקדם ולא תשווק את הסדרה כדי לא לייצר ציפיות ולהפתיע את מעריציו. הוא גם סירב לערוך אודישנים לשחקנים ("הם כבר שיחקו בדברים, מה כל כך מסובך לחפש אותם ביוטיוב ולראות מה הם יודעים לעשות?") וסירב לחשוף את התסריט בפני שחקניו ("צילמנו כל פעם חלק קטן, שום דבר לא היה הגיוני ופשוט בטחנו בו שבסוף הוא איכשהו יחבר את הכל", הסביר אחד מהם).

הסדרה עוסקת לכאורה בחבורת גיבורי על שנכנסת למשבר עמוק אחרי שהמנהיג שלה מתאבד בשידור חי בטלוויזיה, אך למעשה עוסקת כמובן בדברים אחרים לגמרי, ובעיקר בכמה ששנקר משתעמם מהקונבנציות של גיבורי העל וכמה הוא נהנה לנתץ אותן. לא בטוח שזה להיט גיבורי העל שנטפליקס צריכה, אבל זה בדיוק להיט גיבורי העל שמגיע לה. זה יהיה אירוני ביותר אם דווקא הטרלול הפארודי הזה יהפוך לסדרת גיבורי העל הכי מצליחה של נטפליקס, אבל ספק אם העולם מוכן לטירוף של שנקר ברמות שיהפכו את הסדרה שלו לשלאגר עולמי. מצד שני למי אכפת מהעולם. העיקר שאנחנו מוכנים.

"שומרי הצדק", עכשיו בנטפליקס