מה רואים הלילה: הלהיט המוצדק הבא של נטפליקס

כואב להיות עם כוחות. "סופּסל". צילום: יח"צ נטפליקס
כואב להיות עם כוחות. "סופּסל". צילום: יח"צ נטפליקס

על פי כל הסימנים, לא רק שההסדרה החדשה של נטפליקס - "סופּסל" - הולכת להיות להיט, אלא גם מדובר ככל הנראה בלהיט שמצדיק את עצמו, וכולנו יודעים כמה זה נדיר. אבל עם סדרת גיבורי על בריטית שנוצרה על ידי הראפר-תסריטאי-בימאי ראפמן, קשה לפספס

בתור מנויים ותיקים של נטפליקס (היי, זוכרים את הימים העליזים של השקת "בית הקלפים?") אנחנו מרגישים בנוח להגיד שרוב מוחלט ממה שמגיע לרשימת הטופ10 של נטפליקס הוא… מביך. מביך ברמת היצירה, ולרוב גם מביך כי זה מעיד על הרגלי צפייה קלוקלים שמתעדפים טלנובלות טורקיות על סדרות באמת איכותיות. להגנתנו, בנטפליקס לא תמיד מספקים סדרות מספיק איכותיות כדי לראות. לכן זה ממש משמח אותנו לראות בפסגת הרשימה של נטפליקס סדרה מקורית, מעניינת ועל פי מה שמסתמן כרגע, די מוצלחת.

>> לגרש את החושך: הנפש הישראלית הפצועה צריכה את הסדרה הזאת

לא כל דבר בסדרה, כמובן, מוצלח – למשל השם שלה – "סופּסל" (כן, עם דגש) היא סדרה בריטית על חבורה של אנשים רגילים שמגלים יום אחד כמה דברים מעניינים – א. יש להם עכשיו כוחות על. ב. הם מחוברים אחד לשניה באיזה אופן. ג. אחד מהם ראה את העתיד, ועכשיו הוא חייב להיעזר בהם כדי להציל חיי זוגתו האהובה. ולמרות שזה נשמע רענן כמו סרט מארוול חדש, הסיבה שהסדרה הזו מקבלת זווית איכותית היא זהות היוצר – ראפר בריטי ובימאי יצירתי שנוטה לשלב ביצירות שלו סאבטקסט חברתי מחוכם.

אם טרם נתקלתם בתופעה שהיא ראפמן, שעל אף שמו המאוד לא יצירתי, תגלו שמדובר באדם יצירתי להפליא. הוא כן התחיל כראפר, אבל החיבה שלו לשירי סטוריטלינג ולפן הויזואלי של המוזיקה, החל להתפתח למשהו אחר לגמרי – אוטר סטייל ה-21. את יצירותיו הראשונות שיחרר ביוטיוב, שם הפכו ליצירות קאלט, ומשם התקדם ליצור סרטים, וכעת גם סדרת נטפליקס שמסתמנת כלהיט. המבקרים מחבבים, התגובות מעולות וסוף סוף סדרה במקום הראשון ברשימת הסדרות הנצפות של נטפליקס לא עושה לנו פאדיחות. אוקי, אולי חוץ מהשם. אבל שתדעו שיש לו משמעות.
סופּסל, 6 פרקים, בנטפליקס