מה רואים הלילה: הסדרה שנוקמת את נקמתם של החיילים הפשוטים

איזה כיף שיש סדרה שקוראים לה "סיפונים תחתונים"? "סטאר טרק: סיפונים תחתונים" (צילום: יחסי ציבור)
איזה כיף שיש סדרה שקוראים לה "סיפונים תחתונים"? "סטאר טרק: סיפונים תחתונים" (צילום: יחסי ציבור)

לא ברור איך הדבר היחיד הטוב שנשאר מהפרנצ'ייז של "סטאר טרק" זאת סדרת אנימציה פארודית, אבל למי אכפת: "סטאר טרק: סיפונים תחתונים", שעלתה לעונה שלישית באמזון, עוסקת בחיילים הלא חשובים של צי החלל, וההומור שלה קורע גם אם לא שמעתם על קפטן פיקארד מעולם. כיף גדול

1 בספטמבר 2022

מצבו של המותג "סטאר טרק" אינו מהמשובחים. "דיסקברי" התברברה והידרדרה, "פיקארד" הציגה פתיחה מרשימה וצנחה משם במסלול תלול מטה, ולגבי "סטאר טרק: עולמות משונים חדשים" עוד לא החלטנו, אבל היא די משונה. וחדשה. יוצא שהדבר הכי טוב כרגע בפרנצ'ייז המצליח זו סדרת הפארודיה המונפשת "סטאר טרק: סיפונים תחתונים", שעלתה בשבוע שעבר לעונה שלישית בשירות הסטרימינג פארמאונט+ (ומשם גם לאמזון פריים וידיאו, להשיג בישראל). זה כנראה לא אומר דברים טובים על היקום של סטאר טרק. אבל זה בהחלט אומר משהו טוב על סדרת האנימציה הכיפית שהתפלקה להם.

"סטאר טרק: סיפונים תחתונים" – רגע, איזה כיף זה להגיד "סיפונים תחתונים"? סיפונים תחתונים סיפונים תחתונים סיפונים תחתונים – עוקבת אחר הרפתקאותיהם של מתגייסים טריים לסטארפליט, שמשרתים בתפקידים ירודים על אחת מהספינות הפחות חשובות של פדרציית הכוכבים. אלה האנשים שמתים כמו זבובים בסדרות וסרטי "סטאר טרק" לדורותיהם, חולפים ברקע כשהקפטן מדבר עם הצוות או מנקים את השירותים הרחק מעיניי המצלמה. "חולצות אדומות", קוראים לסטטיסטים שמחרפים את נפשם מאחורי קפטן קירק ושות'. וכעת הגיעה שעתם לנקום ולקבל את אור הזרקורים.

יוצר הסדרה, מייק מקמאהן, היה תסריטאי ומפיק ב"ריק ומורטי" (וקיבל פרס אמי על כתיבת הפרק "Pickle Rick") ואפשר לזהות גם ב"סיפונים תחתונים" את חיבתו האינסופית לקאלט מד"בי. הסדרה מרבה לאזכר סדרות "סטאר טרק" אחרות באופן סאטירי ובעונה הנוכחית צפויה גם הופעת אורח מרגשת של קפטן רייקר (ג'ונתן פרייקס), כך שלחובבי הפרנצ'ייז צפויות כאן שעות של עונג, אבל גם בלי לדעת דבר על "מסע בין כוכבים" ההומור שלה מחזיק. ג'ק קווייד ("דה בויז") וג'רי אוקונול ("גולשים בזמן") הם בין שחקני הקול המצוינים, הפרקים קצרים וכיפים כמו סטאר טרק של פעם ואם החמצתם אותה עד כה מחכה לכם בינג' קורע שהולך באומץ לאן ששום סדרת מד"ב לא הלכה עד כה.

"סטאר טרק: סיפונים תחתונים", עכשיו באמזון פריים וידיאו