מה רואים הלילה: ווס אנדרסון משתלט על נטפליקס בסרטים חדשים

מרחף מאושר. "הסיפור המופלא של הנרי שוגר". צילום: יח"צ נטפליקס
מרחף מאושר. "הסיפור המופלא של הנרי שוגר". צילום: יח"צ נטפליקס

יש מי שמאוהבים בחוש האסתטי והרוח המסוגננת, יש מי שרואים פריימים סימטריים על הסרגל ורוצה לתלוש את השיער ההיפסטרי הזה, אבל ווס אנדרסון הוא אחד הבימאים הכי מעניינים בדורנו. עכשיו הוא כובש גם את נטפליקס עם לא פחות מארבעה (!) סרטים קצרים חדשים בהשראת סיפורי רואלד דאל

1 באוקטובר 2023

קשה מאוד להתכחש להישגים המרשימים שווס אנדרסון צבר לאורך שנות הקריירה שלו. תאהבו או תשנאו את הסטייל, אבל אין איך להתעלם ממנו. בקולנוען המסוגנן בנה לעצמו שפה קולנועית – ויש היגידו ז'אנר של ממש – משל עצמו, וחרף כל השנים שעברו מאז מקס פישר (בדיוק 25, אם כבר שאלתם), הוא עדיין מצליח להדהד את קולו המשמעותי, לאחרונה למשל עם הסרט עמוס הכוכבים "אסטרואיד סיטי".

אבל קולנוע, כמו כל תעשיית בידור פוסט הקורונה, קצת מעורער, ובטח לא כפי שהיה כשאנדרסון התחיל לפני רבע מאה. אבל ווס, חרף האסתטיקה, הוא לא בימאי שפוחד מהקדמה, ושיתוף הפעולה האחרון שלו עם רשת הסטרימינג נטפליקס הוא בדיוק היוזמה של הקידמה שאנדרסון מחבב – היוצר הגיש לנטפליקס ארבעה סרטים קצרים, מסוגננים בתביעת אצבעו, ובהשראת אחד מכותבי הסיפורים הכי גדולים בתרבות האמריקאית – רואלד דאל.

ארבעת הכותרים עלו במהלך הימים האחרונים אחד אחר השני, כשהראשון מביניהם – "הסיפור המופלא של הנרי שוגר", בכיכובו של בנדיקט קמברבאץ' – כבר הספיק לגרוף שבחים יוצאי דופן, אפילו עבור בימאי מעוטר כמו ווס אנדרסון. או כמו שכתב מבקר ה"רולינג סטון" דיוויד פיר, "זה בקושי סרט – וזה אחד הטובים שלו". והיתרון – צפייה בארבעה סרטי ווס אנדרסון בשעה וחצי בלבד.
"אוסף רואלד דאל", עכשיו בנטפליקס