מה רואים הלילה: עזבו אתכם מלבכות מול המדגם. שימו סטנדאפ במקום

פאטון אוסוולט ב-"We All Scream"
פאטון אוסוולט ב-"We All Scream"

למספרים שיוצגו בפניכם הערב באולפני החדשות הולך להיות קשר די אקראי עם המציאות שלנו בחודשים הקרובים. וגם ככה, אתם יודעים שאפשר פשוט לקרוא את התוצאות בטלפון תוך כדי שאתם רואים משהו אחר, נכון? מזל שבנטפליקס יש מבול של סטנדאפ חדש וטוב

1 בנובמבר 2022

תראו, אנחנו לא צריכים להגיד לכם עד כמה אתם לא זקוקים להצגה הזאת. מספר כזה או אחר של גברים ונשים בג'קטים ישבו באולפנים, יעשו פרצופי פוקר לא כל כך טובים רגע לפני פרסום המדגמים, ויעלו מספרים עם קשר תלוש פחות או יותר למציאות הפוליטית שלנו לתקופה הקרובה (כן, אנחנו יודעים. יש סיכוי לא רע שזה יהיה לתקופה הקרובה ממש ממש בלבד). ואז הם ישחקו את משחק הרכבת הקואליציה כאילו מישהו יודע משהו, כאילו מפלגות שומרות פה על הבטחות עם מי ישבו ועם מי לא ישבו, ובעיקר כאילו המספרים האלו לא ישתנו עוד איזה פעם-פעמיים עד הבוקר. אז נכון, זה דרמטי. ויש מצב שתצאו מהערב הזה מאוד מרוצים, או מאוד מיואשים, אבל את האמת לגבי זהות הממשלה הקרובה אתם לא באמת תדעו הערב.

אז אנחנו רוצים להגיד לכם: למדורת השבט הזאת אתם ממש, אבל ממש לא חייבים להצטרף. להצביע זה חשוב, לראות את המדגם זה גרוע אפילו בתור בידור. וגם, הכי חשוב, זה לא שאתם לא תקבלו את התוצאות של כל המדגמים ישר לטלפון בזמן שאתם רואים משהו אחר. אז מה כן אפשר לראות? במקרה, בחודשיים האחרונים יצאו כמה ספיישלים ממש טובים בנטפליקס. האחרון שבהם הוא "Good Fortune" של פורצ'ן פיימסטר, סטנדאפיסטית צעירה למדי, שזה המופע השני שלה (הקודם, "Sweet & Salty", יצא לפני כשנה וחצי והיה מוצלח לא פחות). פיימסטר מדברת הרבה על הילדות שלה בבית די מסורתי בדרום ארצות הברית ועל בת הזוג שלה, ועל החיכוכים שנוצרו בין שתי הסוגיות האלו, אבל זה אף פעם לא נהיה סטנדאפ מהסוג הפוליטי-מטיפני-צדקני. היא מעדיפה להצחיק.

עוד ברשימה: ספיישל חדש ומצוין לפאטון אוסוולט, "We All Scream". אוסוולט, שהתאלמן לפני מספר שנים, שיחרר לאחר מכן ספיישל מדהים ("Annihilation") שדיבר בצורה מאוד חשופה על ההתמודדות עם המוות של אשתו, אבל למען האמת – למרות ש-"We All Scream" לא מגיע לפסגות הפואטיות של המופע ההוא, הוא כן חוזר לנושאים הקלילים הרגילים שלו, ובתכלס, בשביל ערב של בידור – עדיף ככה.

אחרון ברשימה הוא סאם מוריל, עם המופע החדש "Same Time Tomorrow" – סטנדאפיסט ניו יורקי ותיק ששיחרר עד כה צמד ספיישלים חינמיים ביוטיוב, שאחד מהם ("I Got This") גם נהיה ויראלי לאללה בימי הקורונה (הוא עלה ליוטיוב ממש שבריר שניה לפני וצבר עד היום 11 מיליון צפיות). עכשיו בנטפליקס הוא מקבל במה קצת יותר מהודקת, אבל זה לא משבש את הרוח הדי משוחררת שלו. מבין כל שלושת המופעים שכאן, המופע של מוריל הוא זה שהכי מעביר את התחושה שאתם רואים אותו ממש לייב במועדון.

Fortune Feimster – Good Fortune, Patton Oswalt – We All Scream, Sam Morril – Same Time Tomorrow, עכשיו בנטפליקס