מה רואים הלילה: סדרת הפנטזיה האדירה שלא ידעתם שאתם רוצים

"ווילו" (צילום: יחסי ציבור/דיסני+)
"ווילו" (צילום: יחסי ציבור/דיסני+)

"ווילו" של ג'ורג' לוקאס מ-1988 היה אמור להיות הלהיט הגדול הבא שלו אחרי "מלחמת הכוכבים", עם מרצ'נדייז והכל. הסרט ההוא לא זכה להצלחה גדולה, וזה בדיוק מה שנותן לסיפור ההמשך של "ווילו" סיכוי מחודש בתור סדרת פנטזיה מרהיבה וכיפית (כולל רומן קווירי ראשון מסוגו). איזה קסם

ב-1988 יצא אל המסכים הסרט "ווילו" בבימויו של ג'ורג' לוקאס, השם הכי גדול בהוליווד של אותן שנים יחד עם סטיבן שפילברג, עטור תהילת הטרילוגיה של מלחמת הכוכבים. זה היה סרט פנטזיה מושקע ועתיר אפקטים מתקדמים לזמנם שנתפרו ב-Industrial Light & Magic, סדנת האפקטים של לוקאס, והוא היה אמור להפוך לשובר קופות עצום שיתפתח לפרנצ'ייז שלם והרים של מרצ'נדייז. זה לא קרה. הסרט זכה להצלחה צנועה ונחקק בזיכרונם של רבים מילדי האייטיז והניינטיז אבל לא הותיר חותם משמעותי. בדיסני+ חפרו בספריית המותגים של לוקאספילם שנרכשה על ידם, העלו את "ווילו" באוב, ועכשיו יש לכם סדרה בת שמונה פרקים שמנסה להצליח איפה שיצירת המקור נכשלה. אמרנו מנסה? התכוונו מצליחה.

>> מה רואים בדצמבר: 22 סדרות וסרטים שלא כדאי לפספס החודש בטלוויזיה

רק אתמול עלו שני הפרקים הראשונים של "ווילו" לאוויר, והמבקרים שקיבלו שבעה מתוך שמונה פרקי סדרת הפנטזיה לצפייה מוקדמת משתפכים עליה במפתיע. הסרט היה מעט עגמומי, אבל הסדרה נפתחת כמו רכבת הרים כיפית בעולם קסום. היקום הצבעוני ומלא הפרטים שבנה לוקאס ביצירת המקור מקבל את הטיפול הטכנולוגי הכי טוב שהמאה ה-21 יכולה לתת והתוצאה מרהיבה. זה כנראה עושה צדק גדול עם החזון של לוקאס, שדמיין את "ווילו" עוד ב-1972 ולא לגמרי הצליח להפיח בו חיים עם מה שאיפשרה לו הטכנולוגיה באייטיז. "ווילו" של דיסני+ היא קודם כל ממתק לעיניים ואז גם מעשיית פנטזיה מוצלחת למדי על גמד קוסם שהוא אחד משישה גיבורים שיוצאים למסע מסוכן הרחק מבתיהם, וצריכים להתאחד ולהתמודד עם השדים הפנימיים שלהם כדי להציל את העולם, וכן, מישהו כאן קרא את "שר הטבעות", אבל לפחות בהתחלה יש כאן גם כיף טהור שמזמן לא ראינו מדיסני.

את ווילו, הגמד הקוסם, מגלם וורוויק דיוויס שגילם אותו לפני 34 שנים (הסדרה היא למעשה סיקוול לעלילת הסרט) והנוכחות שלו טוענת את הסדרה ברובד של תוגה נוסטלגית – היו לו חיים לא קלים ומאוד כואבים בעשורים שחלפו מאז הסרט וזה ניכר בו ובתנועותיו על המסך – ויש גם מספר הופעות אורח של דמויות שהופיעו בסרט המקור, אבל העלילה סוחפת מהרגעים הראשונים וברור שהכוונה היא לפנות לקהלים שלא מכירים את הסרט כלל ולא רק ללטף את זכרונות העבר של הבומרים שבינינו. "סדרת הדיסני+ האדירה שלא ידעתם שאתם רוצים", וזה כנראה מאוד מדויק: דווקא בגלל שהמקור לא בדיוק מיתולוגי, החיים החדשים של הסיפור של "ווילו" יכולים להמריא. אה, כן, ויש פה גם רומן להט"בי ראשון בין שתי דמויות ראשיות בתולדות דיסני+. יאללה עופו.

>> "ווילו", עונה אחת, 8 פרקים, עכשיו בדיסני+
>> העתיד כבר בחוץ: 15 סדרות המדע בדיוני הטובות של זמננו
>> מצחיק מאוד באמת: 20 הסדרות הקומיות הכי טובות כרגע