מה רואים הלילה: הבדיחות הכי טובות בשנה האחרונה, לפי נטפליקס

כל מה שמצחיק בעולם. "סטנד-אפ 2022: המיטב". צילום: יח"צ נטפליקס
כל מה שמצחיק בעולם. "סטנד-אפ 2022: המיטב". צילום: יח"צ נטפליקס

קשה לקרוא לשנה האחרונה שהרגע הסתיימה מצחיקה. ובכל זאת, זה לא אומר שאין מה לצחוק, וסיפריית הסטנדאפ הנרחבת של נטפליקס עשתה בדיוק את זה. אז עכשיו עם סיומה, בנטפליקס החליטו לחטט במעמקי הסיפרייה ולמצוא את הפאנצ'ים הכי טובים. מה אתם כל כך רציניים?

מאגר הסטנדאפ האיימתני של נטפליקס ידע עליות וירידות לאורך השנים. בראשית ימי שירות הסטרימינג (לפחות החל מהשלב שהיה שירות סטרימינג), הסטנדאפ היה אחד האלמנטים המשמעותיים ביותר של נטפליקס – הם רכשו ספיישלים נדירים, התגאו במגוון רחב וסוללה איכותית של קומיקאים. אחר כך, בין היתר בשל מאמץ מאוד משמעותי להכניס גיוון גזעי ומגדרי, ספריית הסטנדאפ שלהם הפכה לפאנצ'ליין בפני עצמה – המאמץ לגיוון בא על חשבון הרמה, וזה הרגיש לרגע כאילו כל קוויר עם מיקרופון קיבל ספיישל. אבל הקורונה (ונטישת מנויים) ערערה בשנית את המודל הקומי של נטפליקס, מה שהוביל לתקופה האחרונה – שבתכלס, לא רעה בכלל מבחינת סטנדאפ.

טעימה קטנה מזה אפשר לקבל בספיישל האנתולוגי שיצא לפני כמה ימים, במסגרתו גזרו והדביקו בנטפליקס את החתיכות הכי טובות ממגוון הספיישלים שהוציאו השנה. קשה לומר שזה מרגיש כמו מופע סטנדאפ של ממש, כי הקומיקאים מקבלים כמה דקות לכל היותר, שלרוב נלקחו מאמצע הספיישל ולא תמיד מספקות את ההקשר המלא של הקטע (ולרגעים, אפילו חתכו את הפאנצ'ליין) – אבל זו שיטה מצוינת לדגום כמה ספיישלים ולנסות להבין מה פספסתם, ומה בכלל שווה להשלים.

הספיישל כאמור מורכב ממגוון הופעות שעלו לשירות במהלך 2022, ביניהם ספיישלים של ביל בר (מומלץ במיוחד), אלי וונג, חסן מינאג', טרוור נואה, עזיז אנסרי ואלייזה שלייזינגר, אבל בכנות – היתרון של הספיישל הזה הוא ככלי שעוזר לכם למצוא את הקומיקאים הקטנים שפספסתם השנה, למשל פורצ'ן פיימסטר או מיס פאט. בקיצור, תתייחסו לזה כספריית פרומואים קורעת מצחוק, וצאו לטיול קומי במעמקי השנה האחרונה.

"סטנד-אפ 2022: המיטב", זמין עכשיו בנטפליקס