מה רואים הלילה: שקרים, בגידות, ריגול וגעגועים לארנולד שוורצנגר

אתה לא שוורצנגר, את לא לי קרטיס. בואו נראה אתכם. "שקרים אמיתיים". צילום: יח"צ CBS
אתה לא שוורצנגר, את לא לי קרטיס. בואו נראה אתכם. "שקרים אמיתיים". צילום: יח"צ CBS

למה היה צריך להחזיר את סרט הניינטיז המיתולוגי הזה ממעמקי התודעה שלנו? אף אחד לא יודע, אבל יאללה, שיהיה. ומה יהיה? רומנטיקה לוהטת, פיצוצים לוהטים עוד יותר ועלילה שרק בשנות ה-90 עוד איכשהו היתה אמינה

מי ששרד את הניינטיז יודע טוב מאוד – אין ולא יהיה כוכב אקשן כמו ארנולד שוורצנגר. אדם-רובוט בעל מראה, גודל, צורה ומבטא בלתי אנושיים, שהצליח להלך על חלק דק מאוד בין להיות הדבר עצמו ללהיות הפארודיה על הדבר עצמו. בראשית הניינטיז הוא הגיע לשיאו עם סרטים כמו "זיכרון גורלי" או "שליחות קטלנית 2". הסרט הראשון זכה לפני כמה שנים לרימייק, השני כבר התרחב לפרנצ'ייז בן שישה סרטים, כך שברור שהלהיטים של שוורצנגר הפכו למאגר כמעט בלתי נגמר של חומרים למפיקי הסרטים של היום. ולא רק הם, כי הנה – רשת CBS החזירה לחיים את אחד מסרטי הניינטיז הכי מהנים של שוורצנגר, אבל הפעם – כסדרה.

"שקרים אמיתיים" הוא באמת מפגש שיא: מצד אחד, שוורצנגר בשיאו, שמככב לצד ג'יימי לי קרטיס בפרויקט שהיה אהוב במיוחד על אחד, אולי שמעתם עליו – ג'יימס קמרון, הבימאי הכי מצליח מסחרית בכל הזמנים. קמרון, שביים וגם השתתף בכתיבת הסרט, יצר מיש-מש מבריק בין קומדיית טעויות לסרט אקשן על סוכן חשאי שמסתיר את עבודתו מאישתו, עקרת הבית המשועממת שחושבת שהיא תקועה עם מוכר מחשבים. את האמת היא מגלה לאט לאט, בין סצינת אקשן מרהיבה אחת לאחרת, והתוצאה היא אחד מהסרטים הכי מהנים של התקופה, שעדיין מחזיק עד היום. למעשה, לפי הרשת, הרעיון ממש מחזיק עד היום.

הגרסה החדשה, שהפרק הראשון שלה שודר אתמול, נפתחת פחות או יותר בנקודת הסיום של הסרט – הרגע בו האישה הלן (ג'ינג'ר גונזגה, שזרחה כחברה של שי-האלק) מגלה שבעלה הארי (סטיב האווי, שזכור בתור קווין מ"חסרי בושה") הוא בעצם מרגל, ולכן הוא נאלץ לגייס אותה לעולם הריגול. החל מהפרק השני היא כבר מצטרפת אליו למשימות – צימוד שבסרט המקורי קיבלנו ממנו רק טעימה בסיום. אז נכון, יהיה חסר לנו את שוורצנגר ויהיה קשה להתעלות מעל האנרגיה של ג'יימי לי קרטיס, אבל נראה שבדומה לסרט המקורי, גם הסדרה לא לוקחת את עצמה יותר מדי ברצינות, ויש כאן פוטנציאל לסדרת פאן דבילי מהסוג שאנחנו אוהבים לכבות את המוח מולו. אתם יודעים, כמו בניינטיז.

"שקרים אמיתיים", רשת CBS, פרק חדש בכל שבוע