מה רואים הלילה: סמכו עלינו, אתם לא רוצים לעצבן את המנקה

רואים רחוק, רואים שקוף. "בלתי נראית". צילום: יח"צ נטפליקס
רואים רחוק, רואים שקוף. "בלתי נראית". צילום: יח"צ נטפליקס

המותחן החדש של נטפליקס מציג גיבורה לא כל כך אופיינית לכל המתח והפשע של הז'אנר - המנקה, אישה שאף אחד לא רואה, ונראה שדי נשבר לה. בקיצור, אם רציתם לראות מנקה נלחמת באירגון פשע, לא יאמן, נטפליקס קלעו בול לטעם המוזר שלכם

לפני כמה שנים אריה דרעי רץ על קמפיין שדיבר על "השקופים" – אותם אנשים בתחתית של הסולם הקפיטליסטי, אלו שעובדים במשרות קשוחות, מרוויחים משכורת זעומה ובאופן כללי, בלתי נראים בחברה מקדשת העושר שלנו. דרעי הפושע בטח דיבר רק על יהודים טובים, אבל השקופים כוללים לא מעט (ויש שיאמרו, המון) עובדים זרים, אנשים שמהגרים למדינה אחרת רק כדי להתחיל מהתחתית. "בלתי נראית" עוקבת בדיוק אחרי שקופה שכזו.

זאנזי מוואלה (כן, היא מאפריקה במקור) היא עובדת ניקיון שרק מחכה ליום שבו בעלה ישתחרר מהכלא. כשמגיע אותו היום, היא מופתעת לגלות שהוא שוחרר כמה שעות מוקדם יותר, ושנעלמו עקבותיו. כמו שאתם בטח כבר יכולים לנחש  משם הסדרה, לאף אחד לא אכפת מאפריקאי שעלה לאמריקה ונעלם כלא היה, במיוחד אם הוא כרגע יצא מהכלא. אבל לה אכפת (נו בסדר, ברור. זה בעלה), והיא הולכת לגרום לכך שלהרבה אנשים יהיה אכפת.

אתם אולי חושבים שהבנתם לאן זה הולך, אבל יש טוויסט (שדי נחשף כבר בטריילר) על כך שזאנזי מסתבכת עם ארגון פשע שהכיר את בעלה, ומתחילה להשאיר שובל גופות אחריה – למרות שלא ברור אם זה בגלל המבט הרצחני שלה, או שמישהו מנסה לסבך את המנקה במשהו גדול מזה. כך או כך, די ברור שכולם לא מעריכים מספיק את יכולותיה ועוצמתה של זאנזי, וזה ברור – אף אחד לא סופר את המנקה, למרות שהאישה שמנקה שירותים היא בהכרח האדם הכי חזק בחדר. עכשיו נראה אותה נגד ארגון פשיעה.

"בלתי נראית", 6 פרקים, עכשיו בנטפליקס