מה רואים הלילה: פרשת ווטרגייט, כפי שנכתבה על ידי כותבי "ויפ"

מישהו הזמין שרברב סקסי? כי הנה שניים. "שרברבי הבית הלבן". צילום: יח"צ
מישהו הזמין שרברב סקסי? כי הנה שניים. "שרברבי הבית הלבן". צילום: יח"צ

חיכינו לא מעט זמן לסדרה הזו: רשת HBO הרימה מיני סדרה שמגוללת בפעם המי יודע כמה את אירועי הפרשה הפוליטית הכי גדולה בתולדות ארה"ב, אבל הפעם זה עם צמד כותבים מהסאטירה הפוליטית "ויפ" ששוב מזכירים כמה האירועים הפוליטים הכי גדולים בהיסטוריה הם תוצאה של כמה טמבלים עם יותר מדי חוצפה

חמישים שנה אחרי התפוצצות פרשיית ווטרגייט, ונראה שארצות הברית (ובתכלס, כל העולם המערבי) עוד לא התאושש מהשלכותיה. זה נשמע אולי מוגזם, אבל אפשר למתוח קוים רבים של חוסר אמון, ואף לידת הקונספירציות בגרסתן המודרנית, לאותו הרגע בו נשיא ארה"ב שיקר לעם האמריקאי כדי להישאר בשלטון. מצחיק לחשוב כמה מים עברו מאז בנהר, ולשקר בבוטות הפך לסטנדרט. ניקסון בטח היה גאה.

הפרשה השפיעה רבות על אמנות, ובמיוחד הקולנוע והטלוויזיה, שבהשראתה הפכו לצינים, חשדניים ומעורערים יותר. בהתאם, היא תוארה במגוון רחב של יצירות – "כל אנשי הנשיא", "פורסט גאמפ", "פרוסט/ניקסון" ולאחרונה, גם בסדרה "גזלייט". אתמול (1.5) עלתה ברשת HBO מיני-סדרה בת חמישה חלקים שמציגה זווית נוספת לפרשה – "שרברבי הבית הלבן", שעוקבת אחרי צמד אנשי ריגול לשעבר שהיו חלק מצוות התכנון של הפריצה לווטרגייט, סוכן ה-CIA לשעבר הווארד האנט (וודי הרילסון) וסוכן ה-FBI לשעבר גורדון לידי (ג'סטין ת'רו).

עד כאן לא נשמע שיש משהו חדש מעבר לזווית, עד שמגלים שכותבי הסדרה הם אלכס גרגורי ופיטר הויאק, שניהם מצוות הכותבים המוערך של "Veep", שעבדו עם הבימאי (והשואוראנר של "ויפ") דיויד מנדל. כלומר, שלושה אנשים שהובילו את הסאטירה הפוליטית הכי טובה של השנים האחרונות מטפלים במאורע הכי נפיץ ומעניין בפוליטיקה האמריקאית. על פי הטריילר והביקורות, נראה שהם מדגישים כל פיסה של טיפשות וקטנות הפוליטיקה, בפרשייה שהגדירה אותה. מעניין אם ביבי מתכנן לצפות.

הפרק הראשון של "שרברבי הבית הלבן", זמין ב-Yes, HOT וסלקום TV החל מהיום. פרק חדש מדי שבוע