מה רואים הלילה: ספיידרמן חוקר תעלומת רצח מורמונית

איפה האלוהים שלך עכשיו? "Under the Banner of Heaven". צילום: פוסטר הסדרה/ Hulu
איפה האלוהים שלך עכשיו? "Under the Banner of Heaven". צילום: פוסטר הסדרה/ Hulu

אל תגידו שלא הייתם צריכים את זה: אנדרו גארפילד, שחקן נפלא אבל לעד הספיידרמן החלש ביותר (סורי נוט סורי), בתפקיד בלש שחוקר רצח בקהילה המורמונת במהלך משבר אמונה אישי. בניגוד לאיש העכביש, הפעם מדובר בסיפור אמיתי לחלוטין

הכנסייה המורמונית היתה חומר פורה ללא מעט יצירות לאורך השנים האחרונות – סאות' פארק הקימו עם פרק מיתולוגי, ואז הנחיתו אגרוף עם "ספר המורמונים", המחזמר הסופר מצליח של מאט סטון וטריי פארקר. גם דרמת הטלוויזיה "אהבה גדולה", שעקבה אחרי משפחה מורמונית מרובת נשים, חצבה לא מעט מהקהילה המסתורית הזו של נוצרים אדוקים, עם כמה אמונות מוזרות. עכשיו, המיני סדרה חדשה של FX ב-Hulu תספק הצצה לפינות האפלות יותר של הקהילה.

"Under the Banner of Heaven" היא דרמת פשע אמתית שמבוססת על ספר עיוני שגלל את סיפור רציחתם של אם וביתה, שתיהן מהקהילה המורמונית, את מעורבותה של הכנסייה המורמונית בטיוח ובמי שסיבה שהפשע בוצע – "התגלות אלוהית". הספר היה לרב מכר מצליח מאוד וחשף כמה מהפרקטיקות הבעיתיות ביותר בכניסיה.

הסדרה כבר לקחה את זה צעד קדימה. אנדרו גארפילד, שתמיד נזכור בתור ספיידרמן למרות שבשנים האחרונות עשה לא מעט תפקידים מצוינים אחרים, מגלם את הבלש ג'ב פייר, שצריך לפתור את תעלומת הרצח במשפחת לפרטי בעודו מתמודד עם משבר אמונה משלו. שני הפרקים הראשונים של הסדרה (מתוך 6) מותחים קו מדאיג בין מאמין לקנאי, ומעלים שאלה שמנסה לשרטט מה ההבדל – אם בכלל קיים – בין כנסיה (או כל דת) לכת.

שני הפרקים הראשונים של "Under the Banner of Heaven" זמינים ב-Hulu. פרק חדש בכל יום חמישי