מה רואים הלילה: עוד סדרה שנטפליקס מחזירה לחיים. ואיזה חיים

ראש הממשלה של כולנו. בריגיטה ניוברג וקאספר יול, "בורגן" (צילום: יחסי ציבור)
ראש הממשלה של כולנו. בריגיטה ניוברג וקאספר יול, "בורגן" (צילום: יחסי ציבור)

איזה בינג' מפואר זה הולך להיות: נטפליקס מביאה אליכם את הקאמבק של "בורגן" וראש ממשלת דנמרק לשעבר בריגיטה ניבורג, והסדרה הפוליטית פורצת הדרך שכבשה את העולם בעשור הקודם מקבלת הזדמנות לשחזר את ההישג. וזיכרו: זה או בריגיטה או בחירות חמישיות

כבר חשבנו שלא נראה אותה שוב אחרי סוף העונה השלישית שארזה די יפה את הסיפור שלה, אבל מתברר שאנחנו חיים בעידן טלוויזיוני שבו גיבורים אף פעם אינם נעלמים באמת והפרידה מהם לעולם אינה סופית. כן, בריגיטה ניבורג חוזרת. וזה קורה ממש הלילה. האישה שהייתה הפוליטיקאית הפיקטיבית הנערצת בעולם וכבר הגיעה לראשות ממשלת דנמרק, בגילומה המשכנע מאוד של סידסה באבט קנודסן, מגיעה לעונה רביעית בנטפליקס (עונה ששודרה בסקנדינביה בפברואר האחרון) תחת הכותרת "בורגן: כוח ותהילה". זעקות שמחה נשמעו מסביב לעולם.

עם צאתה בדנמרק אי שם ב-2010 הרחוקה, הפכה "בורגן" לתופעה בינלאומית ובמשך שלוש עונות מלאות באינטריגות הפכה את העולם למומחה לפוליטיקה דנית, תוך כדי שהיא מציבה מעיין מראה פוליטית שמזכירה למספיק אנשים במספיק מדינות את המתרחש אצלם בבית. ניבורג היא מין ציפי לבני שכזאת, אהובה על השמאל אך ניצבת במרכז ונאבקת בימין בדרכה הסחית, והאופן הנוגע ללב שבו קנודסן מעצבת את דמותה של האישה החזקה הופך אותה לנערצת ומעוררת חמלה בו זמנית, ולגיבורה טלוויזיונית שקצת הקדימה את זמנה (שנתיים לפני "Veep",שלוש לפני "בית הקלפים").

נטפליקס מחזירה אלינו את "בורגן" כמעט עשור אחרי ששודר הפרק האחרון בעונה השלישית אי שם ב-2013, והעלילה מחזירה אותנו לא הרחק משם, כשניבורג היא שרת החוץ והיא הולכת להיות עסוקה מעל הראש עם אינטריגות בינלאומיות סביב גילוי נפט בגרינלנד, משבר האקלים והמערכת הפוליטית הלא יציבה של דנמרק ששוב מנסה למחוק אותה בשלל אינטריגות. ואנחנו אומרים: זה או בריגיטה או בחירות חמישיות. הולך להיות כאן בינג' מפואר הלילה (שלוש העונות הראשונות מחכות לכם בנטפליקס גם הן, כיף לכם אם עוד לא ראיתם).

>> בורגן, עונה 4, שמונה פרקים. עכשיו בנטפליקס