מה רואים הלילה: בתיאבון, זאת הסדרה הכי טובה בטלוויזיה כרגע

עונה שהיא כמו ארוחת גורמה לנשמה. "הדוב" (צילום: יחסי ציבור/דיסני+)
עונה שהיא כמו ארוחת גורמה לנשמה. "הדוב" (צילום: יחסי ציבור/דיסני+)

כבר חגגנו את העונה השנייה של "הדוב" כשעלתה בארה"ב בחודש שעבר, אבל הלילה היא נוחתת בדיסני+ ישראל וזאת סיבה טובה לחגיה נוספת. כי בעונה הזאת "הדוב" צמחה והתפתחה והפכה לדבר יפהפה ומסעיר. בשום אופן לא להחמיץ

2 באוגוסט 2023

נאמר כבר הכל על העונה השנייה של "הדוב", וגם לא נאמר מספיק על העונה השנייה של "הדוב", ומבחינתנו אפשר להמשיך לדבר על העונה השנייה של "הדוב" לפחות עד העונה השלישית של "הדוב". אבל מה שבאמת חשוב זה שהלילה הוא הלילה שבו מגיעה העונה השנייה של "הדוב" לדיסני+ ישראל, ואזרחים שומרי חוק יוכלו סופסוף להינות באופן לגיטימי ומסודר מאחת הסדרות הייחודיות והמענגות ביותר שראינו מזה שנים רבות.

לטובת מי שחי מתחת לאדמה מאז 2022 ולא שמע עליה, נספר ש"הדוב" מתמקדת בדמותו של השף כרמן "כרמי" ברצאטו (ג'רמי אלן-ווייט הלוהט), שף צעיר ועטור פרסים שחוזר לשכונת הולדתו בשיקגו כדי להציל את המסעדה הכושלת של אחיו שנפטר. כל זה אפילו לא מרמז קלות על פצצת היופי והכיף ש"הדוב" הופכת להיות מהרגע הראשון, בזכות אנסמבל עשיר ונפלא של שחקני משנה בדמויות עגולות ומצוינות, תוך שדרמה, טרגדיה, קומדיה ורגעים שנראים כמעט דוקומנטריים משמשים בערבוביה נהדרת שהיא כמו ארוחת גורמה לנשמה.

"The Bear" עלתה לעונה שנייה ב-Hulu ו-Fxx בתחילת יולי ומגיעה לישראל באיחור של חודש, אז בלי ספוילרים אפשר רק לציין את הופעתה המונומנטלית של ג'יימי לי קרטיס, את תפקידי האורח המבריקים של בוב אודנקירק וג'ון מולייני, ואת הדבר הז שקורה בשלב כלשהו של העונה ויפוצץ לכם את המוח. בעוד העונה הראשונה הייתה סיר לחץ של אמוציות וסטרס, העונה השנייה נרגעת מעט ומציגה אינספור רגעים יפהפיים ואנושיים שבדרך כלל רואים רק במשובחים שבסרטי האינדי.

בביקורת שהתפרסמה כאן אצלנו ב"טיים אאוט" כתבה נעמה רק ש"אם העונה הראשונה של 'הדוב' הייתה הבטחה נוצצת שהשאירה טעם של עוד, העונה השנייה כבר מעלה אותה שלב ומסמנת אותה כאחת הסדרות הטובות ביותר שרצות כרגע. זאת עונה טובה, שלמה ומעניינת יותר מקודמתה, בזכות הבימוי המקורי והמסעיר, תצוגות המשחק שהולכות ומשתפרות ובעיקר התסריט הרגיש שיודע מתי לתת לנו שמץ של פנטזיה ומתי להתחבר למציאות". שיהיה לכם בתיאבון.
>> "הדוב", עונה 2, 10 פרקים, עכשיו בדיסני+