מה רואים הלילה: הפנינה הקומית המוזרה של אפל TV+

מבוסס על סיפור אמיתי. בערך. "ההרפתקאות המומצאות לחלוטין של דיק טרפין". צילום: יח"צ אפל TV
מבוסס על סיפור אמיתי. בערך. "ההרפתקאות המומצאות לחלוטין של דיק טרפין". צילום: יח"צ אפל TV

"ההרפתקאות המומצאות לחלוטין של דיק טרפין" הוא לא רק שם מוזר לסדרה על אדם עם שם מוזר, אלא הקומדיה המוזרה (והמצחיקה!) החדשה של אפל TV+, כנראה שירות הסטרימינג הכי איכותי שאף אחד לא צופה בו. אז אולי כדאי שמישהו יתחיל

3 במרץ 2024

אז למה בעצם כל כך מעט אנשים צופים באפל TV פלוס, למרות שמבחינת אחוזי פגיעה, הם כנראה שירות הסטרימינג המוצלח מכולם? ובכן, יש מספר סיבות, שבראשן כנראה כמות התוכן המינימליסטית שמתמקדת אך ורק בתוכן מקורי – אבל איזה תוכן מקורי, יא ווארדי. סדרות מקורית כמו "טיפות של אלוהים", אפוסי מד"ב מרשימים כמו "עבור כל האנושות", קומדיות שוברות שכל כמו "ניתוק" או מאסטרפיסים סטיל "אדוני האוויר" – איך שלא תראו את זה, הסלקשן של השירות כמעט ומושלם.

>> מרץ משוגע: 28 סדרות חדשות ומסקרנות שלא תרצו להחמיץ החודש

לכן אנחנו אקסטרה מסוקרנים כשצד את עיננו פרויקט כזה קטן ומוזר, מהסוג שלא הייתם מצפים למצוא כאן, ושמזכיר לנו באופן טיפה מחשיד את הקומדיה האהובה עלינו "לו הייתי פיראט" (תרגום נפלא ל-Our Flag Means Death של HBO). אז מה יש ב"ההרפתקאות המומצאות לחלוטין של דיק טרפין" שכל כך מסקרן אותנו? ובכן, המון הומור בריטי שמפרשן מחדש את העבר בצורה שרק בריטים דפוקים (או ניו זינלדים, במקרה של HBO) יכולים לעשות. אחרי הכל, זו האומה שהוציאה מידיה את "הפתן השחור".

הפעם הקורבן ההיסטורי הוא דיק טרפין, שודד דרכים בריטי שהפך לדמות מיתולוגית בספרות הויקטוריאנית, עד לרמה שמתקשים להפריד בין האדם לאגדה. הסדרה, כפי שאפשר להבין משמה, לא מנסה לעקוב עובדתית על חייו, אלא יותר משתמשת בסיפורו הכללי כדי לסדר רצף של תרחישים קומיים, ועל פי הפרק הראשון זה עובד להם נהדר. דבילי וחכם כאחד, ובהובלתו של חבר קבוצת הקומדיה הנפלאה The Mighty Boosh נואל פילדינג, נראה שאפל שוב מצאו פנינה נהדרת שאף אחד לא יצפה בה. אז לפחות שאתם תצפו בה.
"ההרפתקאות המומצאות לחלוטין של דיק טרפין", שני פרקים ראשונים זמינים באפל TV+