מה רואים הלילה: אפוקליפסת זומבים היא רק הזדמנות לחיות במקסימום

למה להיות פסימיים? "‫100 דברים להספיק לפני שאתה הופך לזומבי". (צילום: יח"צ נטפליקס)
למה להיות פסימיים? "‫100 דברים להספיק לפני שאתה הופך לזומבי". (צילום: יח"צ נטפליקס)

בנטפליקס ממשיכים לשאוב רעיונות מהמאגר הבלתי נגמר של המנגה, והפעם נראה שהם בחרו היטב - עיבוד לייב אקשן לסדרת המנגה "‫100 דברים להספיק לפני שאתה הופך לזומבי", שהופכת לקומדיית אימה יפנית חמודה. ובחמודה אנחנו מתכוונים בלי תמנונים.

3 באוגוסט 2023

לא יודעים אם שמתם לב, אבל בשנים האחרונות נטפליקס מתחנפת יותר ויותר לשוק האסייתי. זה רק הגיוני – הם הרבה יותר מכל השאר – אבל יש לזה עוד כמה בונוסים, ואחד מהבולטים בהם היא העובדה שאנחנו נחשפים יותר לתוכן אסייתי. או במילים אחרות, היפנים מטורללים. איזה כיף לנו.

היום נחת בנטפליקס סרט עם השם הנפלא/משוגע "‫100 דברים להספיק לפני שאתה הופך לזומבי". הוא מבוסס על מנגה מצליחה שיצר הארו אסו ("בורדרלנד") ואייר קוטארו טקאטה שמציגה, בטח כבר ניחשתם, אפוקליפסת זומבים. עד כאן הכל רגיל, לא משהו שלא ראינו מאמריקה. אבל אפוקליפסת הזומבים הזו הרבה יותר מהנה מהרגיל, במיוחד לבחור אחד – אקירה טנדו, האיש הכי משועמם ביפן. עד אפוקליפסת הזומבים הוא סבל בעבודה שלו, ספג התעללויות מהבוס ובאופן כללי לא רצה כל כך לחיות. אבל זומבים? זו כבר הזדמנות.

אקירה מחליט לקחת את הבאסה בסבבה, ומרגע שהוא מבין שאפוקליפסת זומבים משמעותה יום חופש תמידי מהעבודה, הוא הופך את האירוע המצער להזדמנות, ומתחיל לחיות עד הסוף. כלומר, עד הסוף שבו הוא יהפוך לזומבי. עד שזה יקרה, אקירו מחליט לעשות רשימת באקט-ליסט של דברים שהוא רוצה להשלים בחייו, לפני שיפתח רעב למוח. הסרט צבעוני כמו שרק היפנים יודעים, קליל כמו שרק פארודיה ז'אנריסטית יכולה להיות ומבדר כמו שנטפליקס יודעים לעשות מצוין, כשבא להם. ונדמה שממש בא להם על השוק האסייתי. מזל, כי אנחנו המרוויחים.

"‫100 דברים להספיק לפני שאתה הופך לזומבי", עכשיו בנטפליקס