מה רואים הלילה: המרגל השנון ביותר בעולם מוצא את סופו

רץ לעבר הסוף. ארצ'ר. צילום: פוסטר הסדרה, FXX
רץ לעבר הסוף. ארצ'ר. צילום: פוסטר הסדרה, FXX

אחרי 14 שנים של מעקב אחרי הרפתקאותיו המופרעות של סטרלינג ארצ'ר, המרגל הכי לא מתפקד ואיכשהו מצטיין בעולם, העונה האחרונה של הסדרה המבריקה אודותיו מחייבת את ארצ'ר להתמסד, בדרך כזו או אחרת. הערב נהנים ממשחקי מילים מטופשים וכוס וויסקי טובה

3 בספטמבר 2023

זה כמעט בלתי נתפס, אבל אחרי ארבע-עשר עונות, "ארצ'ר" סוף סוף מגיעה לסיומה. במהלך הסופ"ש שודרו ברשת FXX שני הפרקים הראשונים לעונה האחרונה של ארצ'ר, כנראה אחת הסדרות השנונות, ובטח המטופשות (לחיוב!) שנראו על המסך שלנו. למרות שהוא הפלייבוי הבלתי ניתן לביות, סטרלינג ארצ'ר יצטרך למצוא בית, או לפחות בר אפלולי, להיעלם לתוכו, כי סוף סוף הסדרה תולה את האקדח.

למי שלא נתקל בסדרה מהירת הדיאלוג, "ארצ'ר" היא בעיקרון פארודיה על דמות המרגל – ספציפית זו של ג'יימס בונד, איך לא – שמפרקת את דמותו של המרגל החתיך ששוכב עם כל הבחורות ולא שוכח לקנח בדרינק לפני שהוא יורה במישהו, והופכת אותה על ראשה עם הקצנה מוחלטת של כל התכונות המיזוגניות הדוחות. כך סטרלינג ארצ'ר, המרגל הטוב בעולם, הוא גם אדיוט מרוכז בעצמו עם יותר מזל משכל, בעיקר כי השכל שלו רווי אלכוהול, ומנסה לחשוב על משחק המילים הבא. מה לעשות, הרמיזות המיניות חייבות להפוך לבוטות יותר ויותר.

לאורך השנים ארצ'ר אספה לעצמה קהל קאלט לא מבוטל, עקב היותה מאוד תבניתית, בעלת נטייה לקאצ'פרייזים (ובעיקר, פארודיות על קאצ'פרייזים) ותכלס, ממש טובה. נכון, היו כמה עונות ניסיונות יותר ששלחו את ארצ'ר לחלל או להזייה אחרת, אבל גם בהן השנינות המאפיינת נשארה טרייה כתמיד. העונה האחרונה מוצאת את החבורה עם לנה במושב המנהיגה – דמותה של מלורי, מנהלת הסוכנות ואימו של ארצ'ר, נכתבה החוצה בעקבות מותה של ג'סיקה וולטרס ז"ל – ואת ארצ'ר מתמודד בדרכו הרגילה עם השינויים. כלומר, לא מתמודד בכלל, ושותה מלא. שני הפרקים הראשונים מסמנים סוג של חסרה להתחלה, וארצ'ר בבירור רוצה לסיים עם עונה מצוינת. זמן טוב להרים איזה כוס ולהיכנס למוד. ובמוד, אנחנו מתכוונים לסבילות של משחקי מילים ממש מטופשים.
ארצ'ר, עונה 14, FXX, בהמשך השנה בנטפליקס