מה רואים הלילה: נטפליקס רוקדת על הדם עם קומדיה חדשה

מהן הקופסאות המלבניות השטוחות הללו? "בלוקבאסטר"
מהן הקופסאות המלבניות השטוחות הללו? "בלוקבאסטר"

הסניף האחרון של רשת הוידא- סליחה, DVD - בלוקבאסטר על פני כדור הארץ הוא מקום ההתרחשות של הקומדיה החדשה והקלילה של נטפליקס, שתנסה למלא את החלל שהותירה "ברוקלין 99" בקרב לבבות רבים. האירוניה כמעט קשה מנשוא

3 בנובמבר 2022

יודעים מה מופיע במילון ליד ההגדרה "הרצחת וגם ירשת"? כרגע כנראה עדיין הסיפור ההוא מהתנ"ך, אבל ברגע שיוציאו מהדורה חדשה, לבטח יעדכנו אותה עם "בלוקבאסטר", הקומדיה החדשה של נטפליקס. כן, תנו לזה לשקוע רגע. נטפליקס, מפלצת הסטרימינג שחיסלה פחות או יותר במו ידיה את העסקים של בלוקבאסטר, רשת השכרת ה-DVD – או וידאו, אם אתם קשישים כמונו – מוציאה קומדיה המתרחשת ב"בלוקבאסטר האחרון על הפלנטה". הקונספט של הסדרה הולך בערך ככה: תראו אותם, איזה חמודים, מחזיקים מעמד למרות הכל (הכל: נטפליקס, אמזון, דיסני פלוס, הולו, יוטיוב, טורנטים. הבנתם ת'קטע) ועוד מנסים להסתדר אחד עם השני בעבודה.

ברגע שמתאוששים מהחוצפה הקולוסאלית של נטפליקס – ושלא יהיה ספק, הם לגמרי מודעים לכל הסאבטקסט של המהלך הזה ויש לא מעט בדיחות על נטפליקס עצמה בתור האחראית על המצב העגום של הסניף האחרון (וגם על התכנים והאלגוריתם שלה, על הדרך) – נעשה ברור שמה שנטפליקס מנסה לעשות עם "בלוקבאסטר" זה לא להנכיח את החשיבות התרבותית שלה, אלא להכניס סדרה חדשה לנישה של "הקומדיה ה-wholesome" (מילה קצת מעצבנת לתרגום, אבל בגדול הכוונה היא למשהו חמוד, חיובי ולבבי). כלומר, לעשות קומדיה שהטמפרטורה שלה תהיה דומה לסיטקום עם צחוקים מוקלטים, משהו קליל מאוד וקצת מרגש שיורד בקלות בגרון אחרי יום ארוך, אבל בלי אשכרה לעשות משהו מיושן כמו סיטקום עם צחוקים מוקלטים. אתם מכירים את הז'אנר: "מחלקת גנים ונוף", "סופרסטור", "ברוקלין 99" (הכותבים של שתי האחרונות גם חתומים על הסדרה הזאת) ובישראל, גם "קופה ראשית" מייצגת אותו נאמנה (זה לא שזה אומר שאלו סדרות נטולות אדג', אבל זה כן אומר שבסוף המטרה העליונה שלהן היא להוציא את הצופה עם תחושה טובה). "ברוקלין 99", בפרט, הייתה להיט ענק בנטפליקס ועכשיו היא רוצה להיט מקביל משל עצמה – וכאילו בשביל לנעוץ את הנקודה, גם מליסה פומרו (איימי סנטיאגו מ"ברוקלין 99") חולקת כאן את התפקיד הראשי עם רנדל פארק ("ויפ", "אנט-מן"). שימו לב גם לג'יי.בי סמוב המופלא (ליאון מ"תרגיע") בתור הבעלים של הקניון בו שוכן הסניף המסכן הזה.

בקיצור, יש כאן קומדיה חמודה (אולי חמודה מדי) עם מקום התרחשות מקורי. אם הלוגו הכחול של בלוקבאסטר זה משהו שלוחץ לכם על הבלוטות של הנוסטלגיה, או אם אתם ממש מתגעגעים לאחת מהסדרות שהוזכרו קודם, יש מצב שזה הבילוי שלכם להערב. ואם אתם צעירים מדי בשביל אפילו לזכור סניף של בלוקבאסטר, אז תעשו לנו טובה – לכו לטיקטוק או משהו, אתם גורמים לנו להרגיש זקנים.
"Blockbuster", עונה ראשונה (10 פרקים), עכשיו בנטפליקס