ערב בלי חדשות: הלהיט שהקדים את "משחק הדיונון" חוזר לנטפליקס

"Sweet Home" (צילום: יחסי ציבור/נטפליקס)
"Sweet Home" (צילום: יחסי ציבור/נטפליקס)

עוד לפני ש"משחק הדיונון" כבשה את העולם, "Sweet Home" סללה את הדרך בנטפליקס עם חגיגה של מפלצות ואפקטים מושלמים שהתפרצו כמו וירוס בדרום קוריאה. שלוש שנים אחר כך היא חוזרת כדי לגלות שהמפלצות השתלטו על העולם. שזה בדיוק מה שהסדרות הקוריאניות עשו מאז, בעצם

תשעה חודשים לפני ש"משחק הדיונון" הדהימה את העולם כשבקעה מדרום קוריאה והפכה ללהיט הגלובלי הגדול ביותר בתולדות נטפליקס, הכתובת כבר הייתה על הקיר: הסדרה "Sweet Home" הפכה בדצמבר 2020 לסדרה הדרום-קוריאנית הראשונה שנכנסת לטופ-10 של הסדרות הנצפות ביותר בארה"ב ואף כבשה את המקום הראשון בלא מעט מדינות באסיה ובאירופה. זאת לא הייתה היסטריה במימדים הדיונוניים של 2021, אבל זה היה מספיק עבור נטפליקס כדי להזמין עונה שנייה ושלישית בבת אחת.

בסוף השבוע האחרון עלתה העונה השנייה והחלה לחרוך את שרתי נטפליקס מסביב לעולם, והגיע הזמן ש"Sweet Home" תקבל את הכבוד המגיע לה גם כאן. הסדרה מבוססת על סדרת אנימציה אינטרנטית שנשאה את אותו שם, והיא מתרחשת בעולם שבו מתפרץ וירוס מסתורי שהופך אנשים למפלצות – והמפלצות הן גרסה מוקצנת של הצדדים הרעים באישיות שלהם. אל תוך המשבר הויראלי-אקזיסטנציאליסטי הזה נקלע גיבור הסדרה, נער צעיר שמתגלה כמפלצת המסוגלת לשלוט בעצמה ולחזור לצורת אנוש. האם הוא התרופה למחלה שתקפה את האנושות? כמובן שכן.

בעונה הראשונה ההתפרצות הייתה מקומית, ובפרקים הראשונים של העונה השנייה אנחנו מגלים שעברו שלוש שנים, המפלצות כבר השתלטו על העולם והאנושות במוד התבצרות. המפלצות מרהיבות ומגוחכות כמו הסדרה כולה, האקשן מטורף, ועל האפקטים אחראים Legacy FX, שנתנו עבודה גם על סרטי "אווטאר" ו"הנוקמים" וגם על "משחקי הכס" ו"דברים מוזרים". הסיפור ויכולות המשחק קצת משניים אבל בכל זאת מחזיקים יפה את העסק. מעל הכל, בולטת כאן היכולת של הקוריאנים להפיק סדרות ברמה הוויזואלית הגבוהה ביותר, טלוויזיה קיצונית כמו שהיא מגוחכת. אם אימה קומיקסית היא האסקפיזם שלכם – הנה בינג' מושלם לזמנים המשונים האלה.
>> "Sweet Home 2", שתי עונות 18 פרקים, עכשיו בנטפליקס