מה רואים הלילה: דרמת הריגול המעולה שמסמנת את ניצחון אפל

"סוסים איטיים" (צילום: אפל טי.וי פלוס)
"סוסים איטיים" (צילום: אפל טי.וי פלוס)

הרבה זמן לא ראינו סדרת ריגול טובה באמת, ומסתמן ש"סוסים איטיים" עם גארי אולדמן וקריסטין סקוט תומס היא בדיוק הסדרה שחיכינו לה כל הזמן הזה: דרמה מותחת, מושקעת ומשובחת עם טוויסט קומי חזק שלא לוקחת את עצמה יותר מדי ברצינות

כל הסימנים של החודשים האחרונים מראים שמסתמנת מנצחת בתחרות הקשה על תואר שירות הסטרימינג האליטיסטי והאיכותי ביותר: עם זכייה טריה באוסקר ("קודה") ועם הסדרה הכי אהובה על מבקרי הטלוויזיה כרגע ("ניתוק") ועם מסה הולכת וגדלה של סדרות מהסוג שפעם אפשר היה לראות רק ב-HBO, עושה רושם שאפל טי.וי פלוס שמו לעצמם למטרה להשתלט על נתח צופי הפרימיום ושופכת כמויות עתק של כסף וכישרון בדרך. עוד לא הספקנו להמליץ על סאגה הקוריאנית המפוארת "פאצ'ינקו" שעלתה בשירות הסטרימינג התפוחי בסוף מרץ, וכבר מגיעה "סוסים איטיים" ששני הפרקים הראשונים שלה עלו בסופ"ש.

נאמר זאת כך: אם אתם אוהבים את ז'אנר דרמות הריגול – תתכוננו לכיף של החיים שלכם. "סוסים איטיים" מבוססת על רב מכר באותו שם של מיק הרון (שתורגם גם לעברית) ועוסקת במרגל בריטי שמשתתף במבצע כושל ומועבר בעקבותיו למחלקה אדמיניסטרטיבית, שאליה מועברים כל הדחויים והכושלים שבמרגלי הוד מלכותה בתקווה שיפרשו מרוב שעמום. הסוכן ג'קסון לאמב (גארי אולדמן בתצוגת שיא) מגיע למחלקה ומסתבך יחד עם עמיתיו בפרשיה לוהטת של טרור וחטיפה, פרשיה שיכולה להחזיר אותם לעניינים או לחזל"ש אותם לנצח. "סוסים איטיים" מקפידה לפזר קלישאות סרטי ריגול ולשבור אותן בהנאה ויש לה גרעין קומי (באדיבות התסריטאי הסטנדאפיסט וויל סמית' – לא, לא הוויל סמית' ההוא) שמסרב לקחת את העסק ברצינות והופך אותה לממתק כיפי במיוחד.

לפחות על סמך שני הפרקים הראשונים, מערב לטוויסט הקומי החביב יש לנו כאן עסק עם קאסט מעולה שכולל פרט לאולדמן גם את קריסטין סקוט תומס הנפלאה, ג'ונתן פרייס המצוין, אוליביה קוק ועוד.  ביחד הם מייצרים את אחת מדרמות הריגול הכי מקוריות שהיו כאן מזה זמן רב. צילומי העונה הראשונה נדחו מספר פעמים עקב ענייני קורונה והיא כוללת שישה פרקים בלבד. עונה שנייה נמצאת כבר בשלבי פיתוח מתקדמים. זה בדיוק הזמן לקפוץ על העגלה הזאת.

>> סוסים איטיים Slow Horses; עכשיו באפל טי.וי פלוס