מה רואים הלילה: הסדרה לחגוג איתה את ה-4 ביולי בלי לחגוג

שש עונות בלתי נתפסות באיכותן. "האמריקאים" (צילום: יחסי ציבור)
שש עונות בלתי נתפסות באיכותן. "האמריקאים" (צילום: יחסי ציבור)

היום הוא יום חגה של ארצות הברית, ומה יותר הגיוני לחגוג אותו עם אחת הסדרות הטובות ביותר שנעשו בארצות הברית ועל ארצות הברית, תוך כדי הפגנת חתרנות בלתי נלאית והמסקנה המתבקשת שאמריקה לא כזה להיט? אם לא ראיתם את "האמריקאים" עד היום, הנה יום מושלם להתחיל בו

אתם כנראה לא ראיתם את "האמריקאים". הרבה יותר מדי אנשים לא ראו את "האמריקאים". הסדרה המונומנטאלית של FX, שבקלות מתברגת בטופ-5 של העשור שעבר, עברה בשש עונותיה מתחת לרדאר של צופים רבים פשוט כי לא שודרה באחת מפלטפורמות הפרימיום (HBO וכו') ולכן גם לא קיבלה את הקרדיט שמאוד מגיע לה. אז ניתן לה אותו עכשיו לכבוד ה-4 ביולי: מדובר באחת הסדרות הטובות ביותר שנוצרו אי פעם ואם לא ראיתם אותה אז מדובר בחור בהשכלה שחייבים למלא.

 

>> מה ראינו אתמול בלילה: הסדרה שלימדה את נטפליקס הכל
>> מה רואים הלילה: כל ההמלצות במקום אחד

את הסדרה יצר ג'ו וייסברג, איש מוכשר וסוכן CIA לשעבר שהגיע משום מקום (לפניה הוא כתב פרקים ספורים בסדרת המד"ב הספילברגית "Falling Skies") ולא יצר סדרות נוספות מאז סיומה של "האמריקאים" ב-2018. הסדרה עוקבת אחר זוג מרגלים רוסים רדומים (קרי ראסל ומת'יו רייס בתפקידי חייהם) בימי השיא של המלחמה הקרה (1981-1987), שמנהלים את חייהם כאמריקאים לכל דבר ומגדלים את ילדיהם האמריקאים, עד שהם מקבלים את הפקודה להתעורר ולפעול ולשרוד כאוס, דרמה ומתח בלתי נסבל שנפרש על פני שש עונות ו-75 פרקים.

המיתולוגיה של הסדרה מספרת כי וייסברג קיבל את הרעיון לסדרה במהלך ראיון הקבלה שלו ל-CIA, כשנשאל אם הוא מנסה להתקבל לארגון כדי להשיג ידע שיעזור לו בעתיד לכתוב יצירה בדיונית שמבוססת עליו, ובאותו רגע הבין וייסברג שזה בעצם לא רעיון רע בכלל. הניסיון שלו ב-CIA תרם כמה קווי עלילה לסדרה והרבה מאוד ריאליזם שקיבל תשבוחות מכל מבקרי טלוויזיה אפשרי. הממוצע של שש העונות שלה באתר Rotten Tomatoes עומד על 96 אחוז ב-261 ביקורות, מה שבהחלט מעיד על איכותה הבלתי נתפסת. אה, כן, ו-4 ביולי שמח!

>> האמריקאים, 75 פרקים, עכשיו בדיסני+, אמזון פריים וידיאו ואפל TV+