מה רואים הלילה: דרמה גאו-פוליטית חכמה מאת… נטפליקס? באמת?

לא פחות טובה מהנשיא. "הדיפלומטית". צילום: נטפליקס יח"צ
לא פחות טובה מהנשיא. "הדיפלומטית". צילום: נטפליקס יח"צ

גם אנחנו הופתענו, אבל נראה שהסדרה החדשה של שירות הסטרימינג ממש מוצלחת. בכל זאת, ואנטי פייר קראו לה "שילוב בין ויפ להומלנד", ואנחנו אוהבים את שניהם. חוץ מזה, קשה לצפות לפחות מאחת מהכותבות של "הבית הלבן"

בשנים האחרונות נטפליקס צברה לעצמה מוניטין של… לא נעים להודות, אבל של מפעל תוכן גנרי.  זה שינוי של 180 מעלות מאותה רשת פורצת דרך שהשיקה את התוכן המקורי שלה עם יצירה כמו "בית הקלפים", אבל עם זה נתקענו. דרמות אירוטיות פח כמו "אובססיה". אבל מדי פעם משהו מתחדש שם, מישהו תופס אומץ ומתיימר להרים משהו מעניין יותר ממה שהאלגוריתם דרש. החודש כבר קיבלנו את "עצבים" המוצלחת, והנה מגיעה עוד סדרה שנראה שהשקיעו בה הרבה יותר מחמש דקות בחדר ישיבות 5 – "הדיפלומטית".

זה עשוי להטעות (במיוחד אם מסתמכים על הטריילר), אבל הדיפלומטית לוקחת את הדרמה ברצינות, אבל גם זוכרת שהדמויות שלה אנושיות, מצחיקות ובעלות חיים אמיתיים, לא רק כאלה שמורכבים מסקס, שקרים ופוליטיקה. במקום זה הכותבת דברה קהאן ("הומלנד" ו-"הבית הלבן") יצרה סדרה בהשראת הסגנון המפוטפט והשנון של אהרון סורקין (גם אם לא בקצב שלו, ואולי טוב שכך) עם דמויות שמרגישות אמיתיות, גם אם התרחיש שלהם מופרע – שגרירת ארה"ב לאנגליה רק נכנסה לתפקיד, וכבר נכנסה לליבו של משבר בינלאומי שכולל את איראן (איך לא), ומאיים להתחיל את מלחמת העולם הבאה (איך לא). אם זה לא מספיק, וזה אף פעם לא מספיק, היא צריכה להתמודד גם עם משבר עם בעלה, שגריר לשעבר בעצמו ואדם שכולם בבירור מעדיפים שיהיה במקומה בתפקיד. ואם זה לא מספיק, את הדיפלומטית מגלמת קארי ראסל ("האמריקאים" ולעד "פליסטי").

היינו חושדים מאוד בכל הדברים הטובים האלה, כי אנחנו למודי אכזבות נטפליקס, אבל בנתיים הביקורות די מפרגנות, גם אם נזהרות לפאר את זה יותר מדי: הגארדיאן היללו את עבודתה של ראסל, כשכינו את הופעתה "גדולה כמו מרטין שין בבית הלבן", שכמו שכל מי שראה את הדרמה הפוליטית של סורקין יודע היטב, מדובר במחמאה יוצאת דופן; בשיקגו טריביון כתבו כי הסדרה היא "מהטובה בז'אנר שלה. היא חכמה באופן בלתי רגיל ומבינה את הערך של קומדיה בקונטקסט דרמטי", ופחות או יותר כולם מהללים לדיאלוגים והכתיבה באופן כללי, גם אם שמים בסימן שאלה את המשקל הסגולי הממשי של המכלול. בסך הכל, נראה שמצפה לנו סדרה כיפית שלא מזלזלת בנו הצופים, וזה מצוין כשלעצמו.

"הדיפלומטית", 8 פרקים, עכשיו בנטפליקס