מה רואים הלילה: הוא חזר, נודניק ויהודי מתמיד, לפעם אחת אחרונה

אני אומר לכם, בפעם האחרונה. "תרגיע". צילום: יח"צ
אני אומר לכם, בפעם האחרונה. "תרגיע". צילום: יח"צ

יותר משלוש שנים אחרי שהסתיימה העונה הקודמת, "תרגיע" חוזרת לעונתה ה-12 והאחרונה, במה שחייב להיות נדנוד מושלם אחרון. וכבר בפרק הראשון מספיק לארי דיוויד, האיש הכי קטנוני בתולדות האנושות, לריב עם סירי, מלצר, מנקה במלון, ואפילו לתכנן טיול לתל אביב. טוב שחזרת, מחכים לבואך

5 בפברואר 2024

כבר 23 שנים שאנחנו זוכים לראות את לארי דיוויד האמיתי. כלומר ברור, ה"לארי" של "תרגיע" הוא לא באמת הקומיקאי לארי דיוויד, אלא גרסה מוקצנת שלא מוכנה לציית לחוקים חברתיים. אבל איכשהו, זה הוא לארי דיוויד האמיתי – קטנוני, קמצן, נקמן, בוחן-בעין-עקומה ונודניק שלא ברא השטן, אבל גם מבריק, מצחיק וחד פעמי כמו שרק האיש שהביא את המוזרות לסיינפלד יכול להיות. כמה מוזר? במהלך 23 השנים האלה, קיבלנו רק 11 עונות של "תרגיע". למה? כי לכו אתם תהיו המפיק שאומר ללארי שהוא צריך לעבוד יותר.

בכל אופן, הפרויקט הקטן של דיוויד – שהתחיל בכלל מסרט שיצר ל-HBO – הפך לאחת התוכניות האהובות עלינו על המסך, ובכל פעם שיש עונת "תרגיע", אנחנו יודעים שמצפים לנו עשרה רגעים של אושר קרינג'י טהור. העונה ה-12 – שהושקה אמש ומשודרת החל מהיום ב-Yes, Hot וסלקום TV – תהיה עונת הסיום של הסדרה, כך לפחות על פי הצהרתו של דיוויד. אבל אל דאגה, הפרק הראשון מבהיר במהירות שיא שלא, זו לא הולכת להיות עונת סיום דביקה ונוסטלגית, אלא לארי דיוויד ממשיך לפרק ולרסק כל מוסכמה אנושית שהוא רק יכול.

השנים שעברו מאז הסתיימה העונה הקודמת לא שינו את לארי אפילו בקצת – כולל, כמובן, המראה היחיד שראוי לו. וזה לא שהאישיות יותר יפה – במהלך הפרק, שנקרא "אטלנטה", לארי מספיק לריב בצעקות עם סירי, לריב בעצבים עם מלצר, להסתכסך עם מנקה של בית מלון, להסתבך עם מיליארדר דרום אפריקאי ולהיעצר, עם קריצה קטנה לטראמפ. גם מריה סופיה – הדמות המבריקה מהעונה שעברה של השחקנית הכי גרועה ובלתי נסבלת – חוזרת לתפקיד עם כלב קורגי שמן וכל האנטי-כריזמה שאתם יכולים לדמיין. אז נרגענו, כי "תרגיע" חזרה בדיוק כמו שזכרנו אותה, ואנחנו לא יכולים לחכות ולראות איך לארי יסיים הפעם, אולי לתמיד.
"תרגיע", HBO. זמינה ב-VOD של yes, HOT וסלקום TV