מה רואים הלילה: סדרת הבנות של נטפליקס שהפכה פתאום ללהיט

כמו "בנות גילמור" בלי הפריווילגיות. "ג'יני וג'ורג'יה" (צילום: יחסי ציבור/נטפליקס)
כמו "בנות גילמור" בלי הפריווילגיות. "ג'יני וג'ורג'יה" (צילום: יחסי ציבור/נטפליקס)

אף אחד בנטפליקס לא חשב שהסדרה הזאת תהפוך לאחד הלהיטים הגדולים ביותר של שירות הסטרימינג, אבל תופעת "ג'יני וג'ורג'יה" הולכת ומתעצמת גם חודש אחרי שעלתה העונה השנייה, ההייפ כנראה מוצדק, וזה בדיוק הזמן לקפוץ על הרכבת הזאת לפני שיהיה מאוחר. רק אל תשכחו את הגלידה

5 בפברואר 2023

האמריקאים קוראים לזה "Sleeper Hit", יצירה שלא עושה כמעט רעש בצעתה אל העולם אבל צוברת קהל לאט ובהתמדה, עוברת מפה לאוזן במקומות הנכונים, ופתאום משום מקום מתחיל לרחוש סביבה באזז בניגוד לחוקי הטבע של הוליווד ותעשיית הטלוויזיה – לא בפרמיירה אלא דווקא בפינאלה. זה בדיוק מה שקורה ל"ג'יני וג'ורג'יה", סדרת הדרמה הקומית שעלתה בתחילת ינואר לעונה שנייה בנטפליקס ומאז לא יורדת מהטופ-5 של הסדרות הכי נצפות בשירות הסטרימינג הפופולרי. ככה, בלי רעשים וצלצולים בתקשורת, בלי מבקרים שמתעלפים ממנה, ותנחשו מה: הההייפ האורגני והאותנטי הזה – הוא מוצדק.

>> מה ראינו בלילה: 5 סדרות שהחזיקו אותנו ערות בשבוע שעבר
>> מה רואים בפברואר: 25 סדרות וסרטים שתצטרכו לראות החודש

"ג'יני וג'ורג'יה" נראית במבט מרפרף כמו עוד ריפ-אוף דל תקציב של נטפליקס ל"בנות גילמור": אמא צעירה מדי למתבגרת חכמה מדי, אבא מת, עיירה חדשה, דיאלוגים מהירים ושנונים. אבל "ג'יני וג'ורג'יה" היא סדרה הרבה יותר טובה ומעניינת מכפי שהיא נראית במבט המרפרף הזה. יש לה קצב ואופי של דרמה קומית, אבל מאחורי הפרצופים העולצים והסרקזם החד יש סיפור אפל וכואב שהולך ומעמיק ככל שהעלילה מתקדמת, והאימה גוברת ככל שג'יני בת ה-15 (אנטוניה גנטרי הנהדרת) והצופים מגלים יותר על נסיבות חייה של ג'ורג'יה, האמא בת ה-30 שלה (בריאן האווי, שגדולה במציאות מגנטרי רק בשבע שנים). תוסיפו קצת דרמה רומנטית, פשע ותככים, פערי מעמדות קיצוניים וסקס בין בני נוער לוהטים – ויש פה בעצם סדר שהולכת די על הקצה.

בסוף, אחרי כל הרבדים היותר עמוקים ואפלים שלה, "ג'יני וג'ורג'יה" היא עדיין דרמה קומית שעושה הרבה פאן ופיל-גוד, מהסוג שבא טוב עם פיינט בן אנד ג'ריז, ובניגוד ל"בנות גילמור" אינה מנסה לתחזק את האשליה שזה סבבה שאישה בת 30 תתנהג כמו הבת הבוגרת מדי שלה. בעונה הראשונה היא הסתבכה קשות עם המעריצות של טיילור סוויפט אחרי שג'יני אמרה לג'ורג'יה "את מחליפה גברים יותר מהר מטיילור סוויפט" וגם סוויפט עצמה הגיבה בזעם על הסלאט-שיימינג הירוד, והסדרה חטפה ביקורת גם על הערות מרושעות כלפי ליידי גאגא ולנה דל ריי. היוצרת שרה למפרט הגיבה ואמרה שהיא מעריצה גדולה של סוויפט, אבל שהיא שומרת על זכותה לכתוב דמויות "מבולגנות" שאומרות דברים לא נעימים מתוך הכאב שלהן. נראה לנו שלא יהיה משעמם איתה.