מה רואים הלילה: זו תעלומת רצח נוספת, אבל עם קרבות חרבות אור

יש על מה להילחם. "מלחמת הכוכבים: האקוליט". צילום: יח"צ דיסני+
יש על מה להילחם. "מלחמת הכוכבים: האקוליט". צילום: יח"צ דיסני+

העולם של מלחמת הכוכבים מקבל טוויסט מבטיח: סדרת תעלומת רצח בלשית שבמקרה מחפשת רוצח שהורג אבירי ג'דיי. עם אמנדלה סטנברג בתפקיד ראשי (רו מ"משחקי הרעב"), ויוצרת "בובה רוסית" מאחורי הקלעים, נראה שלמישהו בדיסני+ יש אומץ לשבור את הפורמט הקבוע

אחת הבעיות הקשות של פרנצ'ייז "מלחמת הכוכבים" – וכנגזרת מכך, של דיסני+, שמחזיקים במותג – היא שקשה להכניס פנימה אנשים שלא התעניינו בסרטי המקור. המיתולוגיה כל כך רחבה, הסיפורים כל כך אייקונים והמעריצים האדוקים כל כך הממ… אדוקים, עד שקשה מאוד למצוא נקודת התחלה. לכן בשנים האחרונות, דרך סדרות "מלחמת הכוכבים" שעלו בדיסני+, מנסים לחבר אותנו לעולם בדרכים קצת אחרות, עם דמויות אחרות ותתי-ז'אנר אחרים. כך, למשל, קיבלנו את הכיף של המנדלוריאן, שהצליח (בין היתר בעזרת בייבי יודה) להביא גם קהלים חדשים.

>> פיקי בליינדרז – הסרט: תומאס שלבי חוזר כדי לסיים את הסיפור בנטפליקס

"מלחמת הכוכבים: האקוליט" הוא הניסיון הנוכחי להביא גם את אלו שבקושי יודעים מה זה ג'אבה דה האט, והאמת שהוא נראה מבטיח במיוחד – בתפקיד היוצרת נמצאת לסלי הדלנד (שיצרה את "בובה רוסית" יחד עם נטשה ליון), שתיארה את הסדרה בתור "'לשבור את הקרח' פוגש את 'להרוג את ביל'", ובתפקידים ראשיים תמצאו את השחקנית-אינפלואנסרית אמנדלה סטנברג, את יוצאת "המטריקס" קארי-אן מוס והשחקן הדרום קוראני לי יונג-ג'ה ("משחקי הדיונון") ובכלל אמורה להביא משהו חדש לחלוטין, בתור סדרה עם קאסט נשי ברובו, חדר כותבים נשי ברור ובאופן כללי, הרבה יותר אסטרוגן משהפרנצ'ייז לרוב מרשה.

גם ברמה הז'אנריסטית הסדרה אמורה לשחק קצת עם הגבולות – היא למעשה סוג של תעלומת רצח שמתפתחת לקונספירציה בממדי הגלקסיה (או כוכבים, לא בטוחים), ומקדימה את סרטי הפריקוול בערך במאה שנים. זה אומר שקודם כל, מעריצי הפרנצ'ייז ישמחו לחפש שם דמויות שהם מכירים/שמעו עליהם, ורמזים לעתיד לבוא, וכמובן – טעויות של קונטניונטי. אבל יותר מזה, זה אומר שאתם לא באמת חייבים לדעת כלום על סטאר וורז, אלא פשוט להצטרף לסדרה שנכון לעכשיו, זוכה לדירוג גולשים של 88%, שבהתחשב בטרולים הגיקים ששונאים כל דבר שיש בו אישה, זה נתון מבטיח מאוד. מי יודע, אולי יום אחד גם אתם תחזיקו חרב אור.
"מלחמת הכוכבים: האקוליט", שני פרקים ראשונים בדיסני+, פרק חדש מדי שבוע