מה רואים הלילה: את פנטזיית המין של דה וויקנד ב-HBO

אליל או נבל? "איידול". צילום: יח"צ HBO
אליל או נבל? "איידול". צילום: יח"צ HBO

חיכינו המון זמן כדי לראות אם מהסדרה מעוררת המחלוקת של דה וויקנד וסם לוינסון ("אופוריה" האמריקאית) באמת ראויה לתואר "סיפור האהבה הכי סליזי בכל הוליווד", כמו שסיפרו לנו ב-HBO, או "פנטזיה של גבריות רעילה", כמו שאומרים המבקרים בחו"ל. עכשיו אפשר לגלות בעצמנו

אחרי המתנה ארוכה מדי, מגוון רחב מאוד של שערוריות וטיפה מוזיקה חדשה – "איידול", ללא ספק אחת הסדרות הכי מצופות של השנה, הגיעה לקהל הרחב. וזה רק עניין של זמן עד שזה יתפוצץ, לכאן או לכאן. מדובר ביצירה משותפת של כוכב הפופ העצום דה וויקנד, שגם מככב בה, והיוצר של "אופוריה" האמריקאית, סם לוינסון. עצם שיתוף הפעולה של שני השמות האלו הפך אותה למסקרנת, אבל מאז בערך כל מידע חדש הגביר את הסקרנות. לצידו של דה וויקנד, למשל, תשחק בתפקיד ראשי לילי-רוז דפ, ביתו השחקנית של ג'וני דפ – כמו גם קאסט שחקני משנה המורכב משחקנים אוהבים (אילי רות, האנק עזריה ואפילו הופעתה האחרונה של אן הייש, שנהרגה באוגוסט 2022), ומוזיקאים מוערכים (כוכב היוטיוב טרוי סיון ואחד מהמפיקים הגדולים של זמננו, מייק דין)

אז על מה בכלל כל ההייפ והרעש? ובכן, "The Idol" תעסוק בדיוק בזה – כוכבת הפופ העולה ג'ויסלין (לילי-רוז דפ, מי עוד?) עברה התמוטטות עצבים שהרסה לה את סיבוב ההופעות האחרון, וממש רוצה לחזור ולדורש את מקומה בתור "כוכב הפופ הכי סקסית באמריקה" (למה לא בעולם? אין לנו מושג). עד כה נשמע די סתמי, אבל אז נכנס דה וויקנד, שיגלם את טדרוס, גורו עזרה עצמית ומנהיג כת (איך הוא אוהבבב), שמתאהב בג'ויסלין ונצמד אליה כמו אבא של בריטני. גם העובדה שחברת ההפקה המוערכת A24 מעורבת בעניין הפכה את הכל למסקרן מאוד, אבל גם מסוכן למדי.

למה מסוכן אתם בטח שואלים את עצמכם, ויש לכך תשובה טובה וקצת מבאסת. לפני מספר חודשים פרסם מגזין רולינג סטון כתבת תחקיר על הפקת הסדרה, תחת הכותרת הדי מטלטלת "איך 'אופוריה' הבאה של HBO הפכה ל'פורנו עינויים' מעוות?". יאייקס. במהלך התחקיר הביאו בעיתון טענות של לא פחות מ-13 מקורות שונים על התנהלות פרובלמטית, בלשון המעטה, של ההפקה ושל לוינסון עצמו, בבניית החזון של הסדרה, ובעיקר באופן הטיפול בנושא הרגיש של מיניות. טוב, זו בכל זאת סדרה שהגדירו בHBO בתור "סיפור האהבה הכי סליזי בכל הוליווד".

עוד לפני החשיפה של הרולינג סטון, כבר היה ברור שיש פה בעיה. ראשית, הסדרה היתה צפויה לעלות בעונת הסתיו האחרונה, ולהחליף את "בית הדרקונים", אבל עוד באפריל 2022 נדחתה למעבר. מאוחר יותר התגלה שהסיבה לכך היא עזיבתה של הבימאית איימי סיימץ', שעל פי הרולינג סטון עזבה כשבערך 80 אחוז מהסדרה בת 6 הפרקים כבר צולמו. ב-HBO אישרו שעזיבתה קשורה לשינויים יצירתיים בכיוון הסדרה, מה שהוביל את HBO להשקיע בסך הכל, בין 54 ל-75 מיליון דולר. מעבר לכך, השינויים עצמם נטו לכיוונים בהם לוינסון האושם בעבר – החפצה קיצונית של הכוכבות שלו ומסרים שלא ממש עוברים בעידן הפוסט מי טו.

"מה שנרשמתי עבורו היא סאטירה אפלה של תהילה", אמר אחד מהמקורות המצוטטים בכתבה, עובד הפקה, "אבל זה הפך מסאטירה לדבר שעליו אנחנו עושים עליו סאטירה". עובד אחר תיאר את התרשמותו מקוי עלילה מסוימים בתור "כמו כל פנטזיית אונס שגבר רעיל ישים בתוכנית – ואז האישה חוזרת בשביל עוד, כי זה עושה את המוזיקה שלה טובה יותר". הביקורות בחו"ל, שיצאו לאחר הקרנת בכורה בפסטיבל קאן, מגבות את הטענות שמובאות בתחקיר, וטוענות שמדובר בפנטזיה של גבריות רעילה. אם כך, נותר רק לראות איך הקהל יקבל את כל הסקס הזה.

"איידול", זמין החל מהיום בשירותי yes VOD, ב-STING TV, סלקום טיוי HOT ו-NEXT TV