מה רואים הלילה: התשובה של אמזון ל"משחקי הכס" התחילה לעבוד

לא יכולתם למצוא שם פחות קליט, אה? "מחזור כישור הזמן" (צילום: יחסי ציבור/אמזון פריים)
לא יכולתם למצוא שם פחות קליט, אה? "מחזור כישור הזמן" (צילום: יחסי ציבור/אמזון פריים)

בעונה הראשונה נדמה היה שעוד ניסיון לרכוב על הגל של "משחקי הכס" שסתיים בהתרסקות רבתי, אבל העונה השנייה של "מחזור כישור הזמן" שעלתה השבוע - ומבוססת על סדרת ספרים מצליחה לא פחות - מעוררת באזז נרגש בעקבות השיפור הדרמטי שחל בה. יש עוד תקווה לז'אנר?

5 בספטמבר 2023

הרבה מאוד סדרות נולדו ובאו לעולם שלא כדרך הטבע, בדרך כלל מתוך מטרה לקפוץ על עגלה דוהרת של טרנד לוהט או כדי לשעתק הצלחות אחרות, והתוצאות בדרך כלל עגומות למדי, כמו שיבוט כושל שנותר עם חצי מוח ויותר מדי גפיים. זהו גם גורלן של מרבית סדרות הפנטזיה הגדולות שעלו בשנים האחרונות בזו אחר זו מתוך תקווה להיות ה"משחקי הכס" הבאה". נראה היה שלשם הולכת גם "מחזור כישור הזמן" המושקעת של אמזון פריים וידיאו, אחרי עונה ראשונה מאוד מאכזבת שצילומיה נדפקו בגלל הקורונה.

אלא שהשבוע הגיעה העונה השנייה של סדרת הפנטזיה אל שרתי שירותי הסטרימינג של ג'ף בזוס, והכל התהפך: הכתיבה השתפרה, העלילה התחדדה, הדמויות התעגלו, דמויות חדשות מכניסות אנרגיה להתרחשות, ואחרי שני הפרקים הראשונים יש קונצנזוס: "מחזור כישור הזמן" השתפרה באופן דרמטי, שיפור גורף וסוחף, וחובבי הז'אנר צריכים לתת לה עוד צ'אנס.

על פי נתונים לא מספריים ששיחררה אמזון, מספר הצפיות בסדרה זינק בעשרות אחוזים עם פתיחת העונה השנייה כתוצאה מהבאזז שנוצר סביבה ברשתות החברתיות, ויכול להיות שהסדרה המאוד יקרה של אמזון – כ-120 מיליון דולר לעונה, על פי הדיווחים – מצליחה היכן שרבות כל כך נכשלו לפניה ומתחילה למצוא את הקהל הגדול שלה, בדרך להיות הלהיט הגדול שאמזון פריים כל כך זקוקה לו אחרי רצף לא קטן של הצלחות קטנות מדי.

"מחזור כישור הזמן" חייבת את השם העברי הגרוע שלה לסדרת רבי המכר עליה היא מבוססת, הנושאת בעברית את אותו השם מאז צאתו של הספר הראשון (מתוך 14) שיצא במסגרתה בין 1990 ל-2013. הסופר רוברט ג'ורדן הפך אותה לאחד האפוסים הגדולים והמצליחים של ז'אנר הפנטזיה הגבוהה בעשורים הקודמים, מה שכמובן רק הגביר את האכזבה מעונת הבכורה החלשה.

במרכז העלילה, תודה ששאלתם, גיבורה עשויה ללא חת המשתייכת לקבוצת נשים רבת עוצמה ששולטת בכוח מסתורי שנקרא "הכוח האחד", ומנסות לאתר את גלגולו הנוכחי של יישות שנקראת "הדרקון" ושברה בעבר את העולם. גלגולו המחודש אמור לאחד את העולם מחדש או לשבור אותו עוד יותר ולאפשר את שובו של "האחד האפל", כוח שהוא רשע קדמוני מזוקק. בקיצור, לא משנה, יש סיבה שצריך 14 ספרים כדי להסביר את כל זה, העיקר שיש עוד סדרה להתאבסס עליה אם אתם גיקים בנשמתכם וסיבה טובה לשרוד את העונה הראשונה.
>> "מחזור כישור הזמן", עונה 2, שמונה פרקים, עכשיו באמזון פריים וידיאו