מה רואים הלילה: סיפורה המדהים של תאוות בשרים קוריאנית

סיפור עם בשר. מתוך "האנוו רפסודי" (צילום: יחסי ציבור/נטפליקס)
סיפור עם בשר. מתוך "האנוו רפסודי" (צילום: יחסי ציבור/נטפליקס)

יצירת הדוקו הקולינרי "האנוו רפסודי" מספרת את סיפור המורשת הקוריאנית של הבשר שנחשב לאיכותי ביותר בעולם, ואת המקום ההיסטורי והתרבותי המרכזי שהוא תופס בשמחת החיים הקוריאנית. מה שאתם לא עושים, אל תראו את זה על בטן ריקה

קרניבורים, זה הלילה הגדול שלכם. הערב מגיעה לנטפליקס יצירת הדוקו הקוריאנית "Hanwoo Rhapsody", שעוסקת בהיסטוריה, במסורת ובמורשת המפוארת של בשר ההאנוו הקוריאני, התשובה העסיסית והמשוישת של האומה הגאה הזאת לבשר הוואגיו והקובה היפני. בנטפליקס בחרו לחלק אותה לשני חלקים, אולי כדי להקל על הצופים את תאוות הבשרים הקשה שתתקוף אותם מול הפוד-פורן של הנתחים העסיסיים הנצלים לאיטם, כולל הדגמות מרהיבות לאופן שבו צולים אותם במשך 10 שעות על אש בלתי ישירה.

את הסדרה מוביל פייק ג'ונג-וון, מהשפים המפורסמים בדרום קוריאה, שהוא גם פרסונה טלוויזיונית פופולרית ביותר בארצו ומוביל מספר להיטי ריאליטי ודוקו-ריאליטי בתחום הקולינרי, ביניהם הלהיטים המשובחים "מסעדה בסמטה" ו"שף קינג". עם הרבה חוש הומור קוריאני – כלומר לא מצחיק בכלל בעיניים מערביות – הוא מוביל את הסרט התיעודי "האנוו רפסודי" בין שלל מסורות ודרכי הכנה, מבשל, מאכיל, טועם ומקשקש עם אורחיו ומרואייניו. קשה שלא להתפעל מהמורשת הקולינרית המפוארת שמציג ג'ונג-וון, שמתייחסת לבשר בחרדת קודש ורואה בו מקור לשמחת חיים ובסיס לכל חגיגה ומסיבה.

אין אין אין חגיגה, בלי בלי בלי בשר. מתוך "האנוו רפסודי" (צילום: יחסי ציבור/נטפליקס)
אין אין אין חגיגה, בלי בלי בלי בשר. מתוך "האנוו רפסודי" (צילום: יחסי ציבור/נטפליקס)

התרבות הקוריאנית שחודרת עכשיו בכל כוחה אל המיינסטרים באמצעות אלילי קיי-פופ וסדרות קוריאניות בנטפליקס הרבה יותר חייזרית ממה ששיערתם, ואין הרבה דרכים טובות יותר להכיר אותה מאשר דרך החיך, והמסע של "האנוו רפסודי" הוא הזדמנות נדירה לעשות את זה באופן אותנטי. עשו לעצמכם טובה ואל תשכחו משהו לנשנש ליד, יהיה זה חוסר אחריות מוחלט לראות את היצירה הזאת על בטן ריקה.

"האנוו רפסודי", החל מה-6.1, נטפליקס