מה רואים הלילה: הסדרה הזאת הולכת לסחוט לכם את כל הדמעות

"מבוסס על סיפור אמיתי" הן המילים העצובות ביותר. "אדוארד היקר" (צילום מסך: אפל TV+)
"מבוסס על סיפור אמיתי" הן המילים העצובות ביותר. "אדוארד היקר" (צילום מסך: אפל TV+)

אם חיפשתן תירוץ טוב לבכות, אבל ממש למרר ולייבב, "אדוארד היקר" היא בדיוק הסדרה בשבילכן. במרכזה: ילד שהוא שורד יחיד בהתרסקות מטוס נוסעים שבה איבד את כל משפחתו ומנסה להשתקם מהטרגדיה. אנחנו דומעות פה רק מלכתוב את זה

6 בפברואר 2023

אנחנו רואים טלוויזיה כדי לצחוק, אנחנו רואים טלוויזיה כדי לפחד, אנחנו רואים טלוויזיה כדי להתרגש, אנחנו רואים טלוויזיה בשביל האדרנלין של האקשן, אנחנו רואים טלוויזיה כדי להשתעמם ולכבות את המוח. אבל רק לעתים רחוקות אנחנו רואים טלוויזיה כדי לבכות. בכי מול המסך תופס אתכם בדרך כלל בהפתעה, כמו בפרק השלישי של "The Last Of Us" או כשאתם נופלים בטעות על פרק של "סברי מרנן" ולא מזפזפים מספיק מהר, אבל אין הרבה סדרות כמו "אדוארד היקר" שמראש מכוונות לבלוטת הדמעות שלכם ושואפות לסחוט אותה עד הסוף.

ובכן, תתכוננו לייבב: הסדרה שעלתה בסופ"ש בשירות הסטרימינג האולטרה-איכותי של אפל, מבוססת על רב המכר הענק של אן נאפוליטנו הנושא את אותו שם ("Dear Edward"), שמבוסס בעצמו על סיפור אמיתי, ובמרכזו ילד שהוא השורד היחיד בהתרסקות מטוס נוסעים שבה נהרגה כל משפחתו. נאפוליטנו אוהבת לספר כיצד שמעה את הידיעה החדשותית ונתקפה באובססיה לספר סיפור משלה, כזה שמייצר נסיבות שבהן הילד יהיה בסופו של דבר בסדר. ב"אדוארד היקר" נטווית סביב הילד הניצול רשת אנושית של סיפורים ודמויות שחייהן השתנו בעקבות האסון, הוא מאומץ בידי דודתו, וכולם מנסים להתמודד יחדיו עם הטרגדיה, האובדן והכאב.

את הסדרה יצר ג'ייסון קאטימס, האיש מאחורי "אורות ליל שישי" המצוינת ו"Parenthood"החמימה, יוצר טלוויזיה שיודע משהו על דרמה אנושית ועל אנסמבלים של שחקנים שמצליחים לייצר יחדיו רגש מר-מתוק. הפרקים הראשונים מדיפים את האיכות שהתרגלנו לקבל מאפל TV+, אבל המבחן הגדול של הסדרה יהיה אם תצליח להתרומם ממחוזות הצער ושיברון הלב אל איזשהו יופי אנושי מזכך ומרפא, או שתסתפק בלגרום לנו למרר בבכי כל שבוע (שלושת הפרקים הראשונים כבר באוויר, אבל מעכשיו זה פרק בשבוע). לא שיש משהו רע בזה.
>> "אדוארד היקר", עכשיו באפל TV+