מה רואים הלילה: אעלק הארי פוטר. דניאל רדקליף מצא את תפקיד חייו

דניאל רדקליף ב"ווירד"
דניאל רדקליף ב"ווירד"

לכאורה זהו סרט ביוגרפי על חייו של מלך הפרודיות המוזיקלי, ווירד אל ינקוביק, אבל כמובן שהסרט עצמו הוא פרודיה על ז'אנר הביוגרפיות המוזיקליות הנפוחות מחשיבות עצמית (היי, "רפסודיה בוהמית"). וכן, רדקליף אשכרה למד לנגן על אקורדיון בשביל הסרט

6 בנובמבר 2022

זה לא סוד שאנחנו מתרגשים לקראת הסרט הזה. ווירד אל ינקוביק, האיש הכי מצחיק בפופ, הוא תופעת תרבות חד פעמית: עד היום לא ברור לנו איך תמהוני מתולתל עם שפם ומשקפיים, שכלי הנגינה המועדף עליו הוא האקורדיון ומה שהוא יודע לעשות זה לכתוב שירי פרודיה על שירי פופ אבל להחליף את כל המילים (וכך שרצוי שהן יהיו על אוכל), או לעשות מחרוזות פולקה של שירי פופ מוכרים (או גם לכתוב שירים קומיים מקוריים נהדרים משל עצמו, אבל בואו נודה בזה: לא בזכותם הוא מוכר לציבור הרחב) פרץ ללב של MTV באייטיז ובניינטיז. למרבה המזל, כעת יש סרט ביוגרפי על חייו, בו מגלם אותו דניאל רדקליף (מה? איזה הארי? מי זה הארי?), ואם רק תצפו בו אנחנו מבטיחים לכם שאתם לא תדעו שום דבר מועיל או שימושי על חייו של ווירד אל.

בגלל שאין סיכוי שמישהו כמו ווירד אל ישחרר סרט ביוגרפי שאשכרה יעביר מידע על חייו (גם החיים שלו הם כנראה מאוד שלווים ולא מעניינים). מה שיש לנו במקום ב-"Weird" זו פרודיה על ביוגרפיות מוזיקליות נפוחות שמשעוות לאוסקר, עם כל הסקס, הסמים, הרוקנ'רול, ומערכת היחסים הסוערת עם מדונה שווירד אל לא ניהל מעולם. בקיצור, זה הרבה יותר קרוב למסורת של "Walk Hard" (קומדיית הקאנטרי עם ג'ון סי. ריילי) או "פופסטאר" של חבורת לונלי איילנד מלפני כמה שנים מאשר ל"רפסודיה בוהמית", אבל כל היופי הוא הרצינות התהומית בה רדקליף ניגש למשימה. וכן, הוא למד לנגן על אקורדיון באמת בשביל הסרט. וכן, זה באמת ריין ווילסון (דוויט מ"המשרד") בתפקיד שדר הרדיו האמריקאי ד"ר דמנטו – שאגב, ווירד אל היה באמת בן טיפוחיו המוזיקלי. החלק הזה אמיתי.

ואיפה רואים את "Weird"? אפילו ווירד אל מסר את דעתו בנושא: