ערב בלי חדשות: זאת אחת הסדרות הטובות בטלוויזיה. אבל זה סוד

שואו של איש אחד. גארי אולדמן ב"סוסים איטיים" (צילום: יחסי ציבור/אפל TV+)
שואו של איש אחד. גארי אולדמן ב"סוסים איטיים" (צילום: יחסי ציבור/אפל TV+)

היום הגיח לאוויר העולם הפרק השלישי בעונה השלישית של "סוסים איטיים", וזאת הזדמנות טובה להצטער שוב שמעט מדי אנשים רואים אותה או אפילו שמעו עליה, רק כי היא מוסטרמת באפל TV+. גארי אולדמן בשיאו, הסרקזם הבריטי בשיאו, ז'אנר מותחן הריגול בשיאו. כיף למי שלא מפספס את זה

אתם יודעים שמשהו לא בסדר בעולם כשסדרה כמו "סוסים איטיים" עוברת לרוב האנשים מתחת לרדאר, רק כי הצפייה בטלוויזיה התנפצה לרסיסי סטרימינג. אם "סוסים איטיים" הייתה מגיעה לעולם דרך השרתים של נטפליקס, לא היו מפסיקים לדבר עליה. בגלל שהיא מגיעה לעולם דרך השרתים של אפל TV+, היא נותרת בשוליים ומחכה לעולם שיגלה אותה מתישהו בעתיד הקרוב, ומאפשרת לנו לנג'ס לכם שוב ושוב לצפות בה. כי אתם באמת מפסידים.

בתחילת החודש חזרה "סוסים איטיים" לעונה השלישית שלה, שנה בדיוק אחרי עונתה השנייה המצוינת, והיא ממשיכה את המסורת לפיה כל עונה מבוססת על אחד מהספרים בסדרת מותחני הריגול של מיק הרון, "Slough House" (עד כה יצאו בסדרה 12 ספרים ונובלות, כך שיש לה עתיד והיא כבר חודשה לעונה רביעית), כשהפעם מוקדשת העונה לספר "Real Tigers". זה נשמע כמו מידע טריוויאלי, אבל ההישענות על הספרים המצוינים נותנת לכל עונה שלד מוצק של התחלה, אמצע וסוף והופכת אותה לחוויה טלוויזיונית מאוד מספקת.

לפחות בינתיים, העונה השלישית אפילו יותר מענגת ומספקת ועושה חשק עז להמשך, והעובדה שאפל TV+ משחררת רק פרק אחד בשבוע (היום, 6.12, עלה הפרק השלישי לעונה אחרי שבשבוע שעבר עלו שני הפרקים הראשונים), יכולה אולי להטריף את מי שהתרגל לבינג'ים פרועים, אבל יש משהו במתח המשתהה משבוע לשבוע שהוא אולד-סקול ממש כמו ג'קסון לאמב, הדמות המופתית שגרי אולדמן מגלם בסדרה.

אחרי קריירה מפוארת בת כמעט 40 שנה, אולדמן נותן כאן את אחת מהופעותיו הגדולות ביותר – ואנחנו מדברים על שחקן שנתן את כמה מההופעות הגדולות בדורו. אפילו בלי לעקוב אחר העלילה, פשוט חוויה לראות אותו לובש את הדמות הזאת בשמחה כזאת ומעניק לה נפח ועומק שנדיר לראות בז'אנר. כן, זה מותחן ריגול והוא מרגל-על שמוביל חבורת ריג'קטים מה-MI5 הבריטי שאיכשהו נדרשת שוב ושוב להציל את הממלכה, אבל זה גם ולרגעים בעיקר הגארי אולדמן שואו.

היתרון הגדול של "סוסים איטיים", מעבר לאולדמן עצמו, הוא הבריטיות שלה. שישה פרקים בעונה וזהו. המינימליזם הזה, יחד עם הרבה סרקזם בריטי, מבטאים קוקניים בלתי אפשריים והסיפור הנצחי של אחוות הלוזרים שמראים לכולם מה זה, הופכים אותה לאחד הממתקים הטעימים והמזינים ביותר על איזשהו מסך. זה אולי הזמן להזכיר ששירות הסטרימינג של אפל זמין לכל בעלי מכשירי אפל בארץ, סתם שתדעו.
>> "סוסים איטיים", 3 עונות, 15 פרקים עד כה, עכשיו באפל TV+