מה רואים הלילה: איך להפסיק לפחד מהחושך בעזרת צ'ארלי קאופמן

מי מפחד מהחשיכה? "אוריון והחושך". צילום: יח"צ נטפליקס
מי מפחד מהחשיכה? "אוריון והחושך". צילום: יח"צ נטפליקס

כן כן, זה סרט מצויר, והוא מיועד לילדים, ומה עכשיו להעביר ערב עם אווירה כזו, אבל שמעו אותנו רגע - הוא נכתב על ידי האיש שהביא לנו את "שמש נצחית בראש צלול", אז גם אתם יכולים להיות ילדים לערב אחד, ולשקוע לתוך הקסם שהוא קאופמן, פשוט בגרסה מצוירת

7 בפברואר 2024

זה נכון שכבר חלפו הימים בהם סרטים מצוירים היו מיועדים רק לילדים, ואחרי המתקפה של פיקסאר על תחום האנימצייה, אף אדם מעל גיל 20 לא מתבייש להודות שהוא אוהב גם אנימציה יפה וסיפור מרגש עם עומק רגשי. אבל אם נודה באמת, זה כבר זמן מה שפיקסאר מקרטעים, ולא מצאנו סרט מוצלח שמיועד לילדים וגם מלהיב מבוגרים כבר זמן מה. ויש לנו סיבה טובה להמר ש"אוריון והחושך" הוא סרט כזה בדיוק.

ראשית, כמו שבטח ראיתם בכותרת, מדובר בסרט שכתב התסריטאי הגאון צ'ארלי קאופמן, על פי ספר ילדים מצליח של אמה יארלט, אז אפשר כבר עכשיו לצפות ליצירתיות יוצאת דופן והתחכמויות שיעברו לצופים הצעירים יותר מעל לראש, אבל יקלעו בול לגובה שלכם. שנית, קאסט המדובבים לא הלך על הטרנד של להביא סלב כדי לגרור צופים (זה גם ככה עלה בנטפליקס, אז אין צורך למכור כרטיסים), אלא נשען על שורת שחקנים פחות מוכרים ויותר מעניינים מהרגיל, ובראשם פול וולטר האוזר, שרק לאחרונה זכה בפעם הראשונה באמי על תפקידו מ"ציפור שחורה" של אפל TV. עם זאת, הליהוק המעניין יותר הוא דווקא הקריין של הסרט – וורנר הרצוג. ואם זה נשמע לכם לא הגיוני לסרט ילדים, חכו שתשמעו על הסרט.

"אוריון והחושך" מספר על ילד שפוחד מפחות או יותר הכל, אבל יותר מהכל, הוא פוחד מהחושך. וזה בדיוק מי שהוא פוגש, את החושך מגולם בדמות (האוזר), שלוקחת את אוריון להרפתקאה לילית (טוב, זה מחייב) שתעזור לו להתגבר על כל הפחדים שלו. וכשמדמיינים את קולו של ורנר הרצוג מקריין, אפשר להבין את הפחד שלו. הביקורות ברחבי העולם מהללות, וכך יצירת הדרימוורקס הזו שנחתה ישירות בנטפליקס, הופכת לאחד הסרטים שאנחנו הכי מצפים לפנות להם איזה ערב חשוך, ולראות. עם או בלי הילדים.
"אוריון והחושך", עכשיו בנטפליקס