מה רואים הלילה: קומדיית נוער חמודה במיוחד, לא רק לבני נוער

אפשר רק לקוות שהיא תחזור בתור מריה סופיה גם לעונה -12. אבל בינתיים היא ב"פרירידג'"
אפשר רק לקוות שהיא תחזור בתור מריה סופיה גם לעונה -12. אבל בינתיים היא ב"פרירידג'"

"פרירידג'" היא סדרת נוער חמודה וחסרת יומרות, עם טאץ' פנטזיה שמזכיר עלילות על-טבעיות בסיטקומים מהאייטיז, אבל הדבר הכי חשוב הוא שיש כאן את השחקנית החדשה האהובה עלינו: קיילה מונטרוסו מחייה - היא מריה סופיה מהעונה הקודמת של "תרגיע"

7 בפברואר 2023

כמו רבים מכם, גם אנחנו די פספסנו את סדרת הנוער של נטפליקס "בבלוק שלי" – שקיבלה ביקורות אוהדות, אבל לא כל כך זכתה לתשומת לב מחוץ לארצות הברית. אנחנו לא בטוחים שהגורל של הספינאוף שלה, "Freeridge", יהיה שונה – ולמעשה, יש סיכוי טוב שלא היינו שמים לב אליה אלמלא השחקנית הראשית שלה. אבל גם בלעדיה, מדובר בדרמה קומית שנונה, נעימה, הולסום מבלי להיות מעיקה – בדיוק, בקיצור מה שהייתם רוצים שהילדים שלכם יראו, או בדיוק מה שאתם רוצים לראות, אם אתם במצב רוח לסדרת נוער. ואנחנו נגיד את זה הכי ברור שיש: אנחנו תמיד נעדיף סדרת נוער שמודעת להיותה כזאת ומשחקת בתוך גבולות הז'אנר, מאשר סדרה שמנסה לעשות טוויסטים אדג'יים בכוח בשביל שישימו לב אליה. בקיצור, ניקח "פרירידג'" אחת על פני מיליון "ולמות" (אה כן, נכון, זו לא סדרת נוער. זו סדרה מצוירת למבוגרים שמביאה טוויסט אפל על… הדמויות של "סקובי דו"? ברור. הקהל ממש השתוקק לזה).

אז מה יש לנו כאן? חבורת בני נוער עם כל הדרמות (והקומדיות) הרגילות של גיל ההתבגרות, וגם תיבה אחת אולי-קסומה שאולי-הטילה עליהם אולי-קללה. ואולי לא. הסדרה די נמנעת מלקחת חד משמעית את הכיוון של "זו סדרת פנטזיה" (או אימה), ובמקום זאת הולכת על טאץ' עדין של ריאליזם מאגי – באופן די דומה שסיקטומים מהאייטיז נהגו לעשות לעיתים רחוקות, והאמת? אנחנו די מחבבים את זה.

אבל רגע, הבטחנו לכם שנדבר על הכוכבת של הסדרה. אז ככה: בתפקיד הראשי כאן נמצאת קיילה מונטרוסו מחייה – וזה שם שכדאי שתעשו את המאמץ בשביל לזכור אותו. מחייה היא שחקנית צעירה שצצה לראשונה על מסכי הטלוויזיה רק לפני שנתיים, אבל תוך זמן קצר מאוד היא גנבה את ההצגה ללארי דיוויד בתור מריה סופיה בעונה ה-11 של "תרגיע" – תיכוניסטית דיווה אלימה ומופרעת, שלארי נאלץ ללהק בסדרה שהוא עובד עליה (זה סיפור ארוך, אבל בגדול, אבא שלה סוחט אותו). עם כל זה עוד היה אפשר להסתדר, אבל מריה סופיה היא גם השחקנית הכי גרועה בעולם – תפקיד שמחייה מגלמת פשוט באופן מושלם. באמת, לא ראינו הרבה דברים מצחיקים בטלוויזיה בשנה שעברה כמו קיילה מונטרוסו מחייה מגלמת את השחקנית הכי גרועה בעולם. בקיצור, מחייה זכתה להמון תשומת לב מוצדקת – מספיק בשביל להשתדרג בתוך שנה לתפקיד ראשי בסדרה של נטפליקס. טוב ויפה, משמח ומוצדק, ובעיקר – עושה חשק לראות אותה בעוד הרבה דברים. חשק שאנחנו בטוחים שהעולם יענה עליו בהקדם.

"פרירידג'", עכשיו בנטפליקס