מה רואים הלילה: בגיל 96, מל ברוקס סוף סוף חוזר לטלוויזיה

הנה מישהו שתמיד כיף לראות. ג'ק בלאק ב"ההיסטוריה של העולם, חלק 2"
הנה מישהו שתמיד כיף לראות. ג'ק בלאק ב"ההיסטוריה של העולם, חלק 2"

זה לא שיעור ההיסטוריה שהייתם צריכים, אבל זה בדיוק שיעור ההיסטוריה שרציתם: "ההיסטוריה של העולם", סרט המערכונים של מל ברוקס מ-1981 חוזר בצורת סדרה ומוכיח שגם כשהוא כבר כמעט בן 100, מל ברוקס עדיין יותר מצחיק מכולם

אנחנו מודים שלפעמים האצבע שלנו קצת קלה על ההדק עם מונחים כמו "איקוני" ו"אגדה". ואז מגיע יום בו צריך לתאר את מל ברוקס ואנחנו מצטערים שלא שמרנו את התארים האלה עבורו באופן בלעדי. בגיל 96, הוא באמת איקוני ובאמת אגדה: הוא אפילו לא עשה כל כך הרבה סרטים, אבל כמעט כל אחד מהם – "המפיקים", "פרנקנשטיין הצעיר", "ספייסבולז" ועוד ועוד – פשוט מושלם. בגיל 96, הוא גם הרוויח (כבר מזמן, למען האמת) את הזכות לעשות בדיוק מה שבא לו.

ועדיין זה מפתיע שב-2023, אחרי תקופה ארוכה בה לא היו לו פרויקטים גדולים ממש (הייתה סדרה מצוירת זניחה לגמרי של "ספייסבולז" לפני כ-15 שנה, ורימייק של "המפיקים" (בגרסת מחזמר קולנועית) קצת קודם לכן – הוא פתאום חוזר עם סדרת טלוויזיה, ז'אנר בו לא ממש עבד מאז שנות ה-60, שהיא בכלל המשך לסרט שלו מ-1981, שדווקא לא נחשב לאחד משיאי היצירה שלו – "ההיסטוריה של העולם, חלק 1". הסרט ההוא, שבעצם היה מורכב משורה של מערכונים מתקופות שונות בהיסטוריה, הסתיים עם הבטחה ל"ההיסטוריה של העולם, חלק 2". ועכשיו, כמעט 40 שנים לאחר מכן, הוא נזכר לקיים.

אז מה יש כאן, בעצם? תוכנית מערכונים שהיא סוג של נבחרת חלומות של כותבים ושחקנים (ג'ק בלאק! ניק קרול! טאיקה וואיטיטי! סת' רוגן! ג'וני פאקינג נוקסוויל!), כשעל כולם מנצח מל ברוקס עצמו (שמשמש כאן גם בתור קולו של המספר). בין הפרודיות: חדר הכותבים של וויליאם שייקספיר, פרודיה על "תרגיע" (תחת הכותרת המושלמת Curb Your Judaism, וכמובן שגם כוכבי הסדרה המקורית, וונדה סייקס וג'יי.בי סמוב, משתתפים כאן) עם יהודה איש קריות שמקבל כסף בשביל לבגוד בישו וסיטקום סבנטיזי נוסטלגי על חייה של שירלי צ'יזהולם, האישה השחורה הראשונה שהשתתפה בפריימריז לנשיאות ארצות הברית. בקיצור, הכל מהכל ועל הכל, והכל באותה רוח נונסנס סאטירי קליל וכיפי של מל ברוקס. שמונה הפרקים יצאו לאורך השבוע הזה – שניים כבר יצאו היום לפני בוקר, עוד שניים יגיעו מחר וכך עד יום חמישי. איזה מזל שהוא מקיים הבטחות.

"ההיסטוריה של העולם, חלק 2", עכשיו בהולו