מה רואים הלילה: הדרמה של האישה שלימדה את אמריקה לבשל

שרה לנקשייר בתור ג'וליה צ'יילד. ג'וליה (צילום: יחסי ציבור)
שרה לנקשייר בתור ג'וליה צ'יילד. ג'וליה (צילום: יחסי ציבור)

"ג'וליה" של HBOmax היא דרמה קומית תקופתית וממתקית על חייה של ג'וליה צ'יילד, האישה שהמציאה את תוכניות הבישול בטלוויזיה ושבזכותה כל העולם מרייר מול מסכים. הפרק הראשון מחכה לכם כאן למטה לצפייה. כנסו כנסו ותראו תראו

האם HBO עושה את זה שוב? כמובן ש-HBO עושה את זה שוב. "ג'וליה", הדרמה הקומית של רשת הפרימיום שעוסקת בחייה של כוהנת הבישול האמריקאית ג'וליה צ'יילד – חלוצת תוכניות הבישול בטלוויזיה והאישה שבזכותה אנחנו מריירים מול מסכים מסביב לעולם – היא עוד ממתק טלוויזיוני אדיר שמצטרף לשירות הסטרימינג ההולך ומשתבח HBOmax. שלושה פרקים ראשונים עלו בשבוע שעבר והשאירו טעם של עוד ממש כמו הבישולים של צ'יילד, והחל מהערב יעלה שם פרק חדש מדי שבוע עד לפרק השמיני והאחרון כך שצפויה עוד הנאה רבה כאן.

כל פרק נושא את שמה של מנה צרפתית אחרת שג'וליה צ'יילד לימדה את האמריקאים להכין, החל מ"אומלט" ועד "סופלה", והם מתניידים בין דרמה תקופתית מושקעת וסנטימנטלית לסיטקום פיל-גוד אלגנטי, מה שגרם למרבית המבקרים בארה"ב לצאת מגדרם ולהלל את האופן שבו העמיקו כאן את סיפורה של צ'יילד כסיפור מפתח על שנות ה-60.

כל זה לא היה עובד כמובן בלי קאסט מושלם: שרה לנקשייר ("עמק האושר) מצטיינת בגילומה של צ'יילד כדמות מורכבת שקל להתאהב בה וקל להבין מדוע אמריקה התאהבה בה בזמן אמת, כשלצדה דיוויד הייד פירס הנפלא תמיד וביבי ניווורת' הנהדרת (כן, אלה הם ניילס ולילית' מ"פרייז'ר", יופי בומרים). הסדרה מרפרפת באופן שטחי על נושאים מעט יותר עמוקים שמאפיינות את התקופה (פמיניזם, שוויון לשחורים, הוויתור על אימהות) אבל מצליחה לשמור על חינניות רעננה שמאפשרת לסלוח לה על הכל. יצא טעים.

ג'וליה // Julia, פרק חדש כל חמישי ב-HBOmax